Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-11-13, 00:56
  #13
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucKish
Kick-Off var det bästa fotbollsspelet till c-64, även om det inte var strategiskt baserat. måste damma av min 1541 nu....

C64 var den bästa! Hade en VIC20 innan, farsan knapprade in sida efter sida med konstiga tecken och symboler. När han var klar efter 48tim så fick man åka slalom i 30sek.

C64, KickStart II <-- Underbart lir!



Som sagt så spelet som förföljer mig från den eran är Kickstart II!
Citera
2004-11-13, 00:59
  #14
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Testa denna länk...

http://www.theoldcomputer.com/Libarary's/Emulation/BIOS_Roms/BIOS_roms_summary.htm

Citera
2004-11-13, 01:01
  #15
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Eller varför inte den här? http://www.c64.com/
Citera
2004-12-03, 16:25
  #16
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow_man
Peter Shilton fotball (målvaktsspelet)?
Nope, detta hade usel grafik, även för att vara c64 om jag inte minns fel. P Shilton kommer jag också ihåg, och lirade lite.
Citera
2004-12-08, 21:48
  #17
Avstängd
alex_kidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sade
Var det spelet som man såg från sidan i vilket man kunde nicka bollen (som för övrigt var ett kors) över hela planen in i mål? Det var jävligt kul minns jag.

Ahh, det minns jag. Det var ett spel som kom på en "cartridge", inte sant? Och precis som du säger, man kunde balansera/nicka bollen på huvudet och springa hela vägen in i mål, haha.
Citera
2017-09-30, 15:59
  #18
Medlem
Jag gillade "The Boss" bättre faktiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=-uvtC1oOIEc
Citera
2017-09-30, 18:18
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
Spelrelaterat --> Spel: retro
/Moderator
Citera
2017-09-30, 18:42
  #20
Medlem
Älskade detta spel på den tiden när man hade sin C64.

Skrev faktiskt i denna tråden innan idag och då nämnde jag detta spelet:
(FB) Göttaste retro-spelet man kan spela hur mkt som helst?

Nästan så man skall leta upp sin Commodore och spela det lite i veckan som kommer.
Citera
2017-10-13, 10:32
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
När jag lästa denna tråd:
http://forum.flashback.info/scandina....php?p=1488765

... kom jag att tänka på ett gammalt spel för oss som är lite äldre.

Kommer Ni ihåg den gamla klassikern Football Manager som fanns på C-64 där man kunde handla med spelare som Peter Shilton och Gary Lineker? Själva spelet påminde om en strippad Championship Manager-variant och själva spelet bestod i att börja i engelska division fyra och sedan mixtra sig upp i division ett (Premier League). Man kunde ta ut laget och sedan var det upp till slumpen ifall man lyckade vinna eller förlora den slumpmässiga match som spelades av datorn. Jag kommer ihåg att alla spelare hade svarta byxor, det var bara tröjfärgen som skiljde dom åt. Man började med att möta Tranmere och Scounthorpe och slutde med att ta sig an Aston Villa och Liverpool.

Dagens ungdom som är vana vid FIFA 2004 skrattaråt oss gamlingar som lirade Football Manager för fulla muggar för alla dessa år sedan, men det var faktiskt jävligt roligt...

Jag brukade för övrigt vara York City.

// Roger P.

Jag spelade FM1 och FM3. FM1 var med enbart anfallen kommer jag ihåg och sen stod det siffror på alla spelare som man kunde träna upp. Jag tog upp lag från lägsta divisionen till högsta och vann den. Det spelet gick ganska fort att spela.

FM3 var uppbyggt på att man skulle placera spelare på positioner, fanns möjlighet att placera mellan en och fyra spelare i backlinje, mittfält och anfall. Första spelet jag spelade som hade möjlighet att byta spelare under match(förvisso endast i halvtid, men ändå). Körde på enklaste nivån, men spelet tog hela dagen om man körde en säsong. De gånger jag spelade en hel säsong gick jag i konkurs efter att ha spenderat alla pengar på bra spelare i början. 2-4-4 var en mycket bra taktik
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback