väldigt egoistiskt tänkt att inte investera pengarna om man har en hel miljard. Gör så att miljarden växer för kommande generationer och samhället gynnas av att du kan "låna ut" pengar som aktieinvesteringar handlar om.
Sätter man pengarna på banken så investerar man ju indirekt pengarna. Om jag kommer med en miljard till Nordea eller Swedbank så kan de använda de pengarna för att låna ut till privatpersoner, företag osv som behöver göra investeringar.
Jag skulle hellre se att pengarna går till det istället för spekulation på aktiemarknaden.
Snacka om risky business. Skulle göra som araberna och säkra stora delar i guld.
Ja, för guld är ju en säker placering.
Citat:
Ursprungligen postat av hengpung
eller så skulle man inte brytt sej om 1% ränta eller vad ni tjatar om , 1 miljard skulle räcka fint
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ja, för börsen har ju varit så stabil de sista åren.
Roligt att helt plötsligt få ett samtal där de meddelar att man nu bara har 600 miljoner på kontot. Man lär ju inte bli bankrutt för det men många skulle nog föredra säkrare placeringar.
Sätter man pengarna på banken så investerar man ju indirekt pengarna. Om jag kommer med en miljard till Nordea eller Swedbank så kan de använda de pengarna för att låna ut till privatpersoner, företag osv som behöver göra investeringar.
Jag skulle hellre se att pengarna går till det istället för spekulation på aktiemarknaden.
väldigt orimligt att du skulle komma över den summan så varför ens sitta och spekulera över det?! Man blir ju bara bitter när man vet att det ändå aldrig kommer ske.
Jag sa att jag hellre skulle placera pengarna i en handelsbank som använder pengarna för att låna ut de till företag och personer som vill göra investeringar i sina företag istället för att spekulera i aktier eller en tradingbank som handlar för egen vinning. "Normal" bankverksamhet alltså.
Jag sa att jag hellre skulle placera pengarna i en handelsbank som använder pengarna för att låna ut de till företag och personer som vill göra investeringar i sina företag istället för att spekulera i aktier eller en tradingbank som handlar för egen vinning. "Normal" bankverksamhet alltså.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!