Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-19, 01:00
  #61
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
hur kan man tycka att detta spel är kul, det tar cirka 10 minuter att göra saker. så jävla segt spel, jag blev lite deprimerad av att spela det iaf för det tog sådan tid att göra saker.

fin bump

Shenmue ÄR bäst.
Citera
2010-05-25, 12:14
  #62
Avstängd
zerkkens avatar
kan inte fatta att sega har bestämt att inte fortsätta storyn. man blir så besviken, lirat 1an och 2an flera år.
Man har alltid velat mörda lan di men inte ens haft chansen, e detta ett skämt eller?!
Gör klart spelet för i helvete
Citera
2010-05-29, 11:45
  #63
Avstängd
zerkkens avatar
Shenmue 3 ÄNTLIGEN!

http://www.psxextreme.com/ps3-news/7119.html
Citera
2010-12-25, 14:52
  #64
Medlem
Flugsafts avatar
jag väntar........... Har väntat 11 år nu tomefan! men jag ger mig inte!

Tveklöst bästa spelet jag har spelat i hela mitt liv. Minns när jag fick en Dreamcast och Shenmue i julklapp år 2000. Var så sjukt före sin tid spelet så det är helt otroligt, kan inte bli mycket bättre.
Citera
2010-12-25, 23:04
  #65
Medlem
OnkelMorras avatar
Jag hoppas oxå verkligen på att Shenmue 3 släpps. Jag kommer aldrig någonsin att göra mig av med min Dreamcast med bla Shenmue 1 och 2. Jag kan inte komma på nåt spel jag har varit så "inne i".

Men är det fler än jag som känner att han måste bli liiiiite skickligare innan han tar sig an Lan Di?
Citera
2010-12-26, 00:04
  #66
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Shenmue 3 ÄNTLIGEN!

http://www.psxextreme.com/ps3-news/7119.html
Nej inte enbart till Ps3
tänker absolut inte köpa mig en Ps3a enbart för Shenmue 3
visserligen så köpte man sig en Dreamcast enbart för första Shen Mue men på den tiden hade man gött med cash att spendera på vad man ville
hoppas att dom även släpper det till Dreamcast bara för sakens skull men drömma kan man ju alltid göra
har både 1an & 2an spelade dock aldrig klart 2an då jag inte fastnade för spelet lika mycket
sen att dom snackade japanska gjorde ju saken inte bättre,var ju ett helvete att flytta lådor bla då texten kom en liten stund efter att arbetspolarjapanen hade snackat & givet så tappade man lådjäveln då text & ljud inte var synkat
nej skall det enbart komma till Ps3 så behöver det inte komma alls enligt min åsikt.
Citera
2015-05-04, 17:37
  #67
Medlem
Jag kan få sådant jävla sug efter detta spel lite då och då. Ge mig en 3a så kommer jag aldrig klaga på något igen. Bästa spelupplevelsen någonsin.
Citera
2017-01-06, 23:16
  #68
Medlem
Elementarts avatar
Goda nyheter, SEGA registers domain for 'SHENMUE HD' http://www.ign.com/articles/2017/01/...for-shenmue-hd
Citera
2017-01-09, 16:06
  #69
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Goda nyheter, SEGA registers domain for 'SHENMUE HD' http://www.ign.com/articles/2017/01/...for-shenmue-hd

Låter lovande och framför allt spännande! Förväntade mig en lättare remake under förgående generation i och med några av DC-släppen till Xbox 360 samt Steam. En HD-version med bättre upplösning är allting som behövs idag. Man vill trots allt inte gå miste om magin.
Citera
2018-04-14, 17:35
  #70
Medlem
Femdomfjantens avatar
Shenmue I&II kommer till Steam, PS4 och Xbox One.
Hoppas inga otrevliga bugar smyger sig in under konverteringen. Har själv bara spelat del 2 till Xbox Orginal.
Citera
2018-04-14, 18:25
  #71
Medlem
Ninjors avatar
Av er som fått ett sug att spela Shenmue 1 och 2 på senare tid. Hur har känslan varit? Musiken finns ju där, det vet jag. Den om något är tidlös, men sen då?

För att ta ett exempel på något som inte kan ha daterats väl: Truckkörningen i ettan måste ju kännas som ett av spelhistoriens mest olidliga spelmoment såhär 15 år senare (höftar lite, kan mycket väl vara längre än så).

Jag förvånas ibland över hur engagerade folk är i denna spelserie. Redan när ettan släpptes så klagade jag på att spelets gameplay redan då var under all kritik.

Ska också tillägga att ett av mina starkaste spelminnen någonsin var när man tog sig ner i källaren i Ryos hem. Musiken tillsammans med den speciella känslan av att man var på ett främmande ställe i en gigantisk "öppen" spelvärld var makalöst bra... då.
Citera
2018-04-16, 19:24
  #72
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Shenmue I&II kommer till Steam, PS4 och Xbox One.
Hoppas inga otrevliga bugar smyger sig in under konverteringen. Har själv bara spelat del 2 till Xbox Orginal.

Typiskt!
Jag som saknar detta favoritspel, och gjort sen jag bytade bort min Dreamcast mot en MiniDisc i 2001. Och som dessutom precis har sålt mitt PS4 för att köpa mig en Switch.
Suck me sideways
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback