2011-07-13, 20:35
Medlem
Fru.Lindholms avatar
är det någon här som har, eller hört talas om någon som har rest runt både i Sverige och utomlands och spelat musik på gator och kanske pubar osv. Och enbart levt på detta?
kan man göra så?ingen livsstil som jag vill ha, men är lite intresserad av att vara ute och resa och det skulle väl bara vara positivt för sin musikalitet, då man ständigt måste spela för att ha råd med mat, boende osv.
Citera
2011-07-13, 20:49
Medlem
Noetlovskijs avatar
Hur FAN tänkte du när du namngav den här tråden?

Fixar'n.

/Mod
Citera
2011-07-13, 21:03
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Jag kan tänka mig att det är en väldigt effektiv bantningskur...
Citera
2011-07-13, 21:28
Medlem
Fru.Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Jag kan tänka mig att det är en väldigt effektiv bantningskur...
På vilket sätt då?
Citera
2011-07-13, 21:34
Medlem
eradicos avatar
Nu var detta i och för sig nästan 30 år sedan men min moster har gjort det. Tydligen var det inga problem alls att göra det eftersom att man kan tjäna rätt bra om man är duktig. Har även kompisar som varit gatumusikanter och klarat av att ha det som extraknäck vid sidan av studierna, tror de drog in 80-90 spänn i timmen men fick ju såklart en hel del skit med. Skulle de sedan haft alla tillstånd som de behövt så hade garanterat gått bak på det.
Citera
2011-07-13, 21:38
Medlem
Arachibutyros avatar
Min far reste runt lite överallt, bla staterna och livnärde sig på det i ett par år. Fast det var ju ett tag sen. Men klart det går. Man får bara ha lite koll hur hårda vissa länder är med tillstånd gällande gatuframträdanden.
Citera
2011-07-13, 21:42
Medlem
Fru.Lindholms avatar
tacksam för alla svar, men om man skulle vilja spela i en pub eller något liknande, hur går man tillväga då?
Citera
2011-07-13, 22:44
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Lindholm
På vilket sätt då?

Då jag föreställde mig att det skulle kunna bli ganska tufft, men jag värkar ha fel om man lyssnar på andra i den här tråden. Fast känns som världen har förändrats en hel del de senaste decennium...

Tycker ändå du ska köra på, men ha med lite pengar till mat och liknande i fall att...

Citat:
tacksam för alla svar, men om man skulle vilja spela i en pub eller något liknande, hur går man tillväga då?

En början är att prata med ägaren eller chefen, de flesta pubar brukar väl spela musik i högtalarna annars så du får övertala dem att stänga av den.
Citera
2011-07-14, 01:36
Medlem
Noetlovskijs avatar
Jag kan säga som så att min lillebror brukar spela i en medelstor svensk stad då och då. Han kan tjäna 500 - 600 kr på ca två timmar. Är man ihärdig och flyttar runt lite/spelar vid olika tidpunkter på dagen kan man nog tjäna in både en hotellnatt och några mål mat per dag.
Citera
2011-07-14, 02:27
Medlem
Fru.Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag kan säga som så att min lillebror brukar spela i en medelstor svensk stad då och då. Han kan tjäna 500 - 600 kr på ca två timmar. Är man ihärdig och flyttar runt lite/spelar vid olika tidpunkter på dagen kan man nog tjäna in både en hotellnatt och några mål mat per dag.
Är han, enligt din mening något bra? spelar han gitarr och sjunger?
Citera
2011-07-14, 12:56
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Är han, enligt din mening något bra? spelar han gitarr och sjunger?

Jo, visst är han bra. Sång och piano (batteridrivet) spelar han –*så det är ju lite meckigare att kånka runt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in