2011-07-12, 21:55
Medlem
Hej
Läste i Nacka Värmdö posten idag att en 17åring hade förgripit sig på en flicka vid tre tillfällen i Saltsjöbaden. På nvp.se så står inte allt som stod i tidningen.
här är artikeln online:
http://nvp.se/Nacka/Nacka/Forgrep-sig-pa-barn/

Det som inte står på hemsidan är att 17åringen (18åring på hemsidan) förgripit sig på flickan 3 gånger under 2010-2011. Flickan ska ha känt ett starkt känslomässigt förhållande till 17åringen men det står inte om 17åringen känt likadant för flickan. 17åringen har dömts till ungdomsvård och 35 000 kronor i skadestånd. I tidningen står det även att flickan har hjälp 17åringen att onanera och att det är denna handlingen som har upprepats 3 gånger och blivit anmäld.

Det jag undrar är om någon vet vem 17åringen eller flickan är. Jag bor själv i närheten och känner att om ett namn skulle komma fram skulle jag med största sannolikhet veta vem det handlar om.
Jag tror själv inte att 17åringen har tvingat flickan till övergrepen, utan att de båda varit med på det men att någon (t.ex. förälder) fick reda på vad som pågick och att det då blev polis anmält.

Tacksam för alla svar som tillför något.
Sparar tidningen ifall någon vill fråga något om själva artikeln då det inte är samma som på hemsidan.
Senast redigerad av broderbiff 2011-07-12 kl. 21:57.
Citera
2011-07-12, 23:54
Moderator
blomvattnares avatar
B o B -► AB o K

/Mod
Citera
2011-07-13, 10:45
Bannlyst
Skall man gissa så blir det tyvärr Fisksätra. Där finns flest trappuppgångar o lägenheter. Finns på många andra ställen också, men Fiskis är mitt tips !!!
Citera
2011-07-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broderbiff
Hej
Läste i Nacka Värmdö posten idag att en 17åring hade förgripit sig på en flicka vid tre tillfällen i Saltsjöbaden. På nvp.se så står inte allt som stod i tidningen.
här är artikeln online:
http://nvp.se/Nacka/Nacka/Forgrep-sig-pa-barn/

Det som inte står på hemsidan är att 17åringen (18åring på hemsidan) förgripit sig på flickan 3 gånger under 2010-2011. Flickan ska ha känt ett starkt känslomässigt förhållande till 17åringen men det står inte om 17åringen känt likadant för flickan. 17åringen har dömts till ungdomsvård och 35 000 kronor i skadestånd. I tidningen står det även att flickan har hjälp 17åringen att onanera och att det är denna handlingen som har upprepats 3 gånger och blivit anmäld.

Det jag undrar är om någon vet vem 17åringen eller flickan är. Jag bor själv i närheten och känner att om ett namn skulle komma fram skulle jag med största sannolikhet veta vem det handlar om.
Jag tror själv inte att 17åringen har tvingat flickan till övergrepen, utan att de båda varit med på det men att någon (t.ex. förälder) fick reda på vad som pågick och att det då blev polis anmält.

Tacksam för alla svar som tillför något.
Sparar tidningen ifall någon vill fråga något om själva artikeln då det inte är samma som på hemsidan.

Hur gammal är "flickan" då? Har aset gett sig på ett barn spelar det ingen roll om han tyckt att hon varit med på det, han ska in så det bara sånar om det! Förbannade äckel!Nej, finns inget försvar eller sympati för sådana typer! Man kan bara hoppas att han själv får lite av den "manliga kärlek" i ungdomsfängelset som han själv verkar vara så mån om att sprida!
Citera
2011-07-13, 19:28
Medlem
Det står tyvärr inte någonstans hur gammal flickan är.

Det finns ett par stycken trappuppgångar i Saltsjöbaden också.
Oftast så brukar nvp skriva i rubriken till artikeln vilken del av nacka som berörs och i denna står det Saltsjöbaden och inte Fisksätra.
Citera
2011-07-13, 20:03
Medlem
Citat:
Det står tyvärr inte någonstans hur gammal flickan är.

Det finns ett par stycken trappuppgångar i Saltsjöbaden också.
Oftast så brukar nvp skriva i rubriken till artikeln vilken del av nacka som berörs och i denna står det Saltsjöbaden och inte Fisksätra.
Men då har du ju redan svarat på en del av din fråga. Saltsjöbaden, inte Fisksätra alltså. Lova att lägga ut namn, bild, address, telefonnr etc. på på svinet på nätet sen när du får reda på vem det är.
Citera
2011-07-14, 17:16
Medlem
Citat:
Men då har du ju redan svarat på en del av din fråga. Saltsjöbaden, inte Fisksätra alltså. Lova att lägga ut namn, bild, address, telefonnr etc. på på svinet på nätet sen när du får reda på vem det är.

Det är just det jag behöver hjälp med, att få reda på vem personen är.
Citera
2011-07-16, 14:07
Medlem
Citat:
Det är just det jag behöver hjälp med, att få reda på vem personen är.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13332558.ab

Kanske det är samma gärningsman? Tillvägagångssättet och offersprofilen verkar vara detsamma.
Citera
2011-07-16, 14:46
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13332558.ab

Kanske det är samma gärningsman? Tillvägagångssättet och offersprofilen verkar vara detsamma.
Hur menar du nu? Denna tråd handlar om ett fall där offret känner anknytning till gärningsmannen medan det du nu tar upp handlar om en överfallsvåldtäkt. Hur är dessa tillvägagångssätt lika? Dessutom är gärningsmannen enligt profilen vuxen, 20-40 år.
Citera
2011-07-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Hur menar du nu? Denna tråd handlar om ett fall där offret känner anknytning till gärningsmannen medan det du nu tar upp handlar om en överfallsvåldtäkt. Hur är dessa tillvägagångssätt lika? Dessutom är gärningsmannen enligt profilen vuxen, 20-40 år.
Finns fall där förövaren känt offret där denne förgripit sig genom våld och överfall. 20 är inte så långt från 17, så det skulle kunna stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in