Hej
Läste i Nacka Värmdö posten idag att en 17åring hade förgripit sig på en flicka vid tre tillfällen i Saltsjöbaden. På nvp.se så står inte allt som stod i tidningen.
här är artikeln online:
http://nvp.se/Nacka/Nacka/Forgrep-sig-pa-barn/
Det som inte står på hemsidan är att 17åringen (18åring på hemsidan) förgripit sig på flickan 3 gånger under 2010-2011. Flickan ska ha känt ett starkt känslomässigt förhållande till 17åringen men det står inte om 17åringen känt likadant för flickan. 17åringen har dömts till ungdomsvård och 35 000 kronor i skadestånd. I tidningen står det även att flickan har hjälp 17åringen att onanera och att det är denna handlingen som har upprepats 3 gånger och blivit anmäld.
Det jag undrar är om någon vet vem 17åringen eller flickan är. Jag bor själv i närheten och känner att om ett namn skulle komma fram skulle jag med största sannolikhet veta vem det handlar om.
Jag tror själv inte att 17åringen har tvingat flickan till övergrepen, utan att de båda varit med på det men att någon (t.ex. förälder) fick reda på vad som pågick och att det då blev polis anmält.
Tacksam för alla svar som tillför något.
Sparar tidningen ifall någon vill fråga något om själva artikeln då det inte är samma som på hemsidan.