Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-21, 15:58
Medlem
bratemos avatar
Nollning - Militärtema, lektips?

Jo jag och resten av faddrarna ska köra nollning nu nästa helg, och vi tänkte köra militärtema.

Nu behöver vi tips på lekar, vi har ca 15 nollor vi ska leka med och omkring 6-7 faddrar.

har ni sköna tips, dela med er!

Tack på förhand !
Citera
2010-08-21, 16:34
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Jo jag och resten av faddrarna ska köra nollning nu nästa helg, och vi tänkte köra militärtema.

Nu behöver vi tips på lekar, vi har ca 15 nollor vi ska leka med och omkring 6-7 faddrar.

har ni sköna tips, dela med er!

Tack på förhand !
Det mest spontana skulle ju vara någon form av vattenkrig, vilket kan utvecklas på många olika håll. (Exempelvis byta ut vatten mot färg.)
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Vad är nollning?
Form av lära-känna dagar för nyblivande studenter.
Citera
2010-08-21, 17:18
Medlem
Nollorna får vara kaniner och fadrarna jägare med paintballgevär.
Eller:
Nollorna ska tillsammans med deras kroppar skydda en president medans fadrarna försöker skjuta presidenten med paintballgevär.
Eller:
Vattenkrig som tidigare nämt

Sen vet ni väll att det är fadrarnas uppgift att måla med kamoflagefägen i ansiktet och det kan ju bli alla möjliga roliga mönster dom får gå med hela dagen.
Citera
2010-08-21, 21:49
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Nollorna får vara kaniner och fadrarna jägare med paintballgevär.
Eller:
Nollorna ska tillsammans med deras kroppar skydda en president medans fadrarna försöker skjuta presidenten med paintballgevär.
Eller:
Vattenkrig som tidigare nämt

Sen vet ni väll att det är fadrarnas uppgift att måla med kamoflagefägen i ansiktet och det kan ju bli alla möjliga roliga mönster dom får gå med hela dagen.

Yes det vi tänk, militärtema = gröna militärkläder och målning i ansiktet. Tänkte lite samarbetslekar där de måste klara eller "dö" (Dvs avrättning via ett ägg i huvudet)
Citera
2010-08-22, 01:41
Medlem
trolololols avatar
Skippa militärtemat. Eller förresten, skippa nollning över huvud taget, ingen tycker det är roligt ändå förutom de som nästa år går runt i overall. Resten tycker att det är pinsamt.
Citera
2010-08-22, 04:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trolololol
Skippa militärtemat. Eller förresten, skippa nollning över huvud taget, ingen tycker det är roligt ändå förutom de som nästa år går runt i overall. Resten tycker att det är pinsamt.

Håller med..
Var tvungen o gå runt i skolan med 4 pers o hämta massa saker, kondomer, spikar, plastblommor.. gah.. så drygt det va nu när jag tänker efter <.<
Citera
2010-08-22, 07:56
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolololol

Handlar om gymnasiet och vi ska skapa samhörighet och bryta isen för de nya.
Allting sker frivilligt och på skoj, ingen tvingas vara med eller tvingas göra något. Vill någon inte gör något är det ingen som ifrågasätter det.

Vi har inte precis såna mardrömsnollningar som det står om i Aftonbladet á la Ryska posten med penetrering som slutade i sjukan för en brud som blev snedknullad av 8 pers.

Så skärpning.
Och jo, man har nollning i gymnasiet nu också, inte bara universitetet.

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Här försöker man pigga upp tillvaron, och vad får man för det? Slag och sparkar.

Jag tycker inte alls det piggar upp tillvaron att behöva tänka på mord svält och krig.
Våran lek ska vara ett tema och bara vara roligt och inget annat.
Citera
2010-08-22, 14:59
Medlem
trolololols avatar
Citat:
Allting sker frivilligt och på skoj, ingen tvingas vara med eller tvingas göra något. Vill någon inte gör något är det ingen som ifrågasätter det.

Vi har inte precis såna mardrömsnollningar som det står om i Aftonbladet á la Ryska posten med penetrering som slutade i sjukan för en brud som blev snedknullad av 8 pers.

Så skärpning.
Och jo, man har nollning i gymnasiet nu också, inte bara universitetet.
Jag var själv med på nollningen när jag började på högskolan. I typ en kvart.
Citera
2010-08-22, 16:22
Medlem
Kasta inte ägg i huvudet på folk eller liknande skit, gör en trevlig nollning istället med lekar och fest.
Bevisa att gymnasiestudenter klarar av att arrangera en trevlig nollning.
Citera
2010-08-22, 17:13
Medlem
fizzles avatar
Citat:

Vet skolan om detta kommer dem inte att acceptera att nollningen pågår ens en sekund.

Ha strandparty eller tälta och paddla istället.
Citera
2010-08-22, 17:55
Medlem
p-o-t-a-t-o-e-ss avatar
Citat:
Yes det vi tänk, militärtema = gröna militärkläder och målning i ansiktet. Tänkte lite samarbetslekar där de måste klara eller "dö" (Dvs avrättning via ett ägg i huvudet)

Ett tips: skippa äggkastningen och all annan form av förnedring.
Citera
2010-08-22, 19:10
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Kasta inte ägg i huvudet på folk eller liknande skit, gör en trevlig nollning istället med lekar och fest.
Bevisa att gymnasiestudenter klarar av att arrangera en trevlig nollning.

Det är trevlig nollning enligt mig. Jag nollades på samma vis, dock mycket värre. Vi tar dock lite mer hänsyn till våra nollor och tar ansvar tills vi släpper dem fria.

Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Vet skolan om detta kommer dem inte att acceptera att nollningen pågår ens en sekund.

Ha strandparty eller tälta och paddla istället.

Skolan hatar nollning.

PGA

Jävla kulturberikare som söp ner några fjortisar som spydde ner sig mitt i skolan och fick åka blåljus till sjukan för pumpning. Nu tror skolan att alla nollningar under skoltid innebär sprit.
Nu gäller dock tråden för själva kvällsnollningen som innehåller en hel del sprit, och inte dagtidsnollningen.

Citat:
Ursprungligen postat av p-o-t-a-t-o-e-s
Ett tips: skippa äggkastningen och all annan form av förnedring.

Nix, det är en del av nollningen, taktik för att de inte ska skämmas för varandra. Har man blivit lite förnedrad ihop så skapas ett starkare band, bevisades på min nollning.
Efter nollningen fanns inga hämningar (Rätt ord?) mellan klassen utan vi drev och garvade. Ingen som var där mådde dåligt dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in