Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-11, 23:21
  #1
Medlem
Ok. Jag är inte datorkunnig för femöre. Snälla, var snälla. :-)

Jag har ett stort textstycke på min mail. (Skapades först i ett worddokument som jag mailade till mig själv för några månader sen. Men filen har tydligen kraschat eftersom jag inte kan öppna den längre. Dessbättre kan jag ju välja att "se den online" vilket jag gjorde. Men för för att kunna jobba med texten klippte jag ut den och klistrade in den i openofficedokument för att kunna fortsätta jobba med texten där. (Har inte word längre eftersom jag bytt dator).

Problemet är då att texten lägger sig i openofficedokumentet på fel sätt. Texten byter rad på fel sätt. Hänger ni med? Så här ser det typ ut:

"Glass har ökat mest i pris jämfört med andra vanliga livsmedel sedan 1980, visar en undersökning som Aftonbladet
har gjort.
Priserna har till exempel ökat nästan dubbelt så mycket som läskpriset under samma period. Har du också stått vid glassdisken och
förfärat dig över glasspriserna? Du gör
det med rätta.
Åtminstone enligt Aftonbladets undersökning av prisskillnaden mellan olika livsmedel."


Hur fixar jag texten så att den ligger i openoffice på samma sätt som jag skrev den i word?
Citera
2011-07-11, 23:59
  #2
Medlem
Solid.Alvedons avatar
kan ju ha ändrat sig på vägen, men öppna filen i anteckningar
Citera
2011-07-12, 00:08
  #3
Medlem
Va? vilken av dem? Den gamla i word som är kraschad eller den nya i office som är ful och fel?

..och hur gör jag det och vart? (varför behöver du inte svara på).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback