Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-29, 00:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Jag tar Iktisar sedan 1980 och inte ändrat dosen alls eller boende.
Men så har jag en ordentligt utredd diagnos också.
I mitt fall så partyknarkade jag benso och det är inte bra. Benso är bra om man tar det i rätt syfte.
Citera
2025-05-29, 16:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
I mitt fall så partyknarkade jag benso och det är inte bra. Benso är bra om man tar det i rätt syfte.

Om man kan hålla sig till att ta så låg dos som möjligt och så kort tid som möjligt, helst inte längre än några veckor, då kan bensodiazepiner vara väldigt effektivt och livräddande.
Men om det pågår under längre tid då kan det bli ett riktigt helvete. I värsta fall personlighetsförändringarna, demens osv

Jag kan bara komma på två substanser som är värre och farligare att kliva av än bensodiazepiner och det är höga doser av Baklofen eller någon snabb och kortverkande Barbiturat.
Så benso är ingen lek!
Citera
2025-06-06, 13:07
MDMA - fattar inte grejen med det alls.
Testa tabbar, ren kristaller från Nederländerna och så men fuck that, jag känner bara en sorts obehag i kroppen jag ej kan beskriva, så jag brukar bara lägga mig ned o hoppas skiten går ut snart…sen känner jag mig weird i käften, inte bara spänd utan nån klump som sitter runt halsen.

Sen 3-cmc för att jag inte fattar varför någon tar det, verkar ju nästan få tjack att anses som en ”ren drog”
Citera
2025-06-06, 16:26
Medlem
Zolpidem/Stilnoct. Blir att jag inte lyckas somna försöker ta 1-2 till sen ”vaknar” jag eller snarare återkommer till verkligheten efter en session med ärenden med skuggfolket. Även Keta kommer jag nog hålla mig ifrån för alltid. Fattar inte grejen. Tappar bara verklighetsuppfattningen inte i form av att mina sinnesintryck förändras utan att jag inte kan göra några associationer. Återgår till fosterstadiet typ.
Citera
2025-06-06, 20:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag kan nog säga att jag aldrig mer kommer ta någon typ av centralstimulerande substans. Jag älskade tjack i ungdomsåren när jag var 20+. Men nu för tiden kan jag inte alls se poängen med tjack och liknande. Tycker det är skittrist och det slutar alltid med maratonrunkande och ont i kropp och snopp.
Citera
2025-06-07, 10:09
Rökheroin. Jag har tbh aldrig varit med om något mer själsdödande.

Kombon kodein och öl var najs när jag låg i sjuksäng i Bryssel för 15 år sen, lite för skön jag kan fortfarande känna sug.

Jag håller mig till de klassiska hippiedrogerna, weed och LSD och det är länge sen nu.

Weed brukar bli en joint när jag är nere i Amsterdam, det hör till för att komma in i lunket i den staden.

Jag har alla cashen för att vara hög 24/7/365 men det ger inget längre. Dricker inte ens alkohol mer än ett par gånger om året.

Nykterhet, äktenskap, buddism, gym och att ha överlevt de senaste 25 åren ger mer än droger någonsin kan ge.
Citera
2025-06-16, 11:14
Kan tillägga att jag har aldrig tagit amfetamin eller kokain, vilket jag tror är ovanligt för någon som rökt heroin.

Det har att göra med att Gambianerna sysslade mest med weed och rökheroin på den tiden det begav sig.

Jag anser mig för gammal för att hålla på med sånt hursom.

Det var bara enstaka gång dessutom.

Jag har mycket sympati med de på forumet som kämpar med missbruk.
Senast redigerad av MachaAndChill 2025-06-16 kl. 11:18.
Citera
2025-06-16, 11:17
Medlem
volvo666s avatar
fick nå galet knark i en kopp på krogen började hoppa på bilar nej inte igen
Citera
2025-08-04, 19:24
Medlem
Spice, kratom, phenibut
Citera
2025-10-06, 19:39
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag kan nog säga att jag aldrig mer kommer ta någon typ av centralstimulerande substans. Jag älskade tjack i ungdomsåren när jag var 20+. Men nu för tiden kan jag inte alls se poängen med tjack och liknande. Tycker det är skittrist och det slutar alltid med maratonrunkande och ont i kropp och snopp.
Jag håller med till tusen
Trots att jag har en f…a
När jag var i 20-årsåldern tog jag amfetamin så gott som varenda jävla helg och trots AT tyckte jag alltid det var värt det.
Idag? Hu, ryser bara av tanken.
Senaste gången var för kanske fem år sedan (Elvanse), då var jag vaken i sex dygn och fick lägga in mig på Psyk ett par veckor.
Så håller med, ingen mer centralstimulantia

(Är nästan alltid nykter numera ändå…men har aldrig lovat varken mig själv eller någon annan att det skall vara för evigt, så mycket möjligt att jag tar många av alla godsaker jag provat igen…men inte tjack)
Citera
2025-10-07, 02:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag håller med till tusen
Trots att jag har en f…a
När jag var i 20-årsåldern tog jag amfetamin så gott som varenda jävla helg och trots AT tyckte jag alltid det var värt det.
Idag? Hu, ryser bara av tanken.
Senaste gången var för kanske fem år sedan (Elvanse), då var jag vaken i sex dygn och fick lägga in mig på Psyk ett par veckor.
Så håller med, ingen mer centralstimulantia

(Är nästan alltid nykter numera ändå…men har aldrig lovat varken mig själv eller någon annan att det skall vara för evigt, så mycket möjligt att jag tar många av alla godsaker jag provat igen…men inte tjack)

Kul att höra att du håller dig nykter.
Citera
2025-10-07, 11:52
Medlem
Thraxxs avatar
En drog jag aldrig tänker ta eller någonsin testa igen är Salvia Divinorum, herregud där visste man ju absolut inte vad som var verkligt eller inte och man var som fast i en mardröm som kändes som evigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in