Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-11, 15:31
Medlem
coffeshops avatar
Tja,

Var ju på P&L i borlänge och hamnade i lite bråk jag var hyffsat tank om man säger så jag åker på några smällar jag delar några sen blir jag inskickad i arresten för berusning. Nu har jag fått ett brev från MariaUngdom där det står att jag ska komma in på en tid för att jag fått en polisanmälan från polismyndigheten i Dalarna. Är detta obligatoriskt eller kan jag skita i det?

Vet inte om jag postat fel men jag gissar på att det är här.
Tack för svar!
Citera
2011-07-11, 15:38
Medlem
ShogunAssasins avatar
Bor du i närheten kan du väl glida ner? Bor du på annan ort är det väl bara ringa och förklara läget, inte mycket du kan göra.
Men självklart skall du, om du kan, gå dit och förklara ditt perspektiv från händelsen för att försöka rentvå dig om inte annat.
Jag trodde Maria Ungdom var Stockholms ungdoms drunktank så att säga..
Citera
2011-07-11, 15:40
Medlem
coffeshops avatar
Aldrig varit där förut men det står att det ska vara något möte och att dom ska guida mig på rätt väg, men allt det här var va en snefylla, det händer alla. Är inte direkt nån alkolist. Deras lokal ligger typ 10 min ifrån mig så det är inte långt alls, men undrar bara om man måste gå dit.
Citera
2011-07-11, 15:42
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeshop
Aldrig varit där förut men det står att det ska vara något möte och att dom ska guida mig på rätt väg, men allt det här var va en snefylla, det händer alla. Är inte direkt nån alkolist. Deras lokal ligger typ 10 min ifrån mig så det är inte långt alls, men undrar bara om man måste gå dit.

varför ringer du inte bara och säger som det är isf?precis som du precis skrev(engångföretéelse)
Citera
2011-07-11, 15:44
Medlem
coffeshops avatar
Ska göra det, försökte ringa idag men han var ute på ärenden, får testa imorgon igen då!
Citera
2011-07-11, 16:06
Medlem
CoopColas avatar
Självklart behöver du inte komma dit. Kasta lappen och hör inte av dig till dem.
Citera
2011-07-11, 16:37
Avstängd
sherms avatar
Givetvis är du inte tvingad att gå dit, så du kan gott göra som föregående talare skriver om du känner för det. Förmodligen polisen i Dalarna som meddelat dem att de omhändertagit dig för fylleri, hade det rört sig om en regelrätt polisanmälan mot dig skulle du knappast bli delgiven via ett sådant ombud.
Citera
2011-07-11, 16:54
Medlem
kuksnaskarhugos avatar
Självklart så är du inte tvingad att gå dit eftersom du är över 18 år (?).
Kan ju dock vara trevligare från din sida om du hör av dig och förklarar läget.

Även om du nu väljer att gå dit, så är det ingenting som kommer synas i någon form av arkiv eller liknande, ifall du tänkte att det kanske kommer påverka jobbsökande/körkortstagning osv.

Jag tror att de kommer ha överseende ifall du förklarar hur det ligger till, och med tanke på att det var under en festivalvecka, då de flesta är grovt alkoholiserade (iallafall vad jag minns när jag var på en del festivaler för ett par år sedan) så kommer de nog inte att insistera på ett besök heller för den delen.

Mvh.
Citera
2011-07-11, 18:30
Medlem
coffeshops avatar
Jag är över 18 år, tack för svaren. Får ringa in imorrn och säga att jag passar på detta erbjudande och se vad dom säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in