Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Vi har ett par ryska kanaler, men kundunderlaget är alldeles för litet för att erbjuda något mer. Kostar mer än vad vi får in på det alltså.
Vilket företag jobbar du på, och vilka kanaler är detta?
Tack DennisOlof för svaren!
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Det du ska göra är att skaffa en lägenhet med balkong mot söder och där det inte finns närliggande hus som skymmer sikten, som t.ex. på söder, om man bor på bottenvåningen (trots balkong mot söder) kan man inte få in kanalerna. Vinkeln mot satelliterna (där kanalerna kommer in) är inte mer än cirka 20-24 grader i Sverige. Så på en del ställen måste man bo högt upp för att vara säker på att man får mottagning.
Jag kan ingenting om satellit TV....
Ok så detta funkar endast om man har en lägenhet med söderbalkong? Varför funkar inte Norr? Finns det inga satelliter som sänder norrifrån? Vad händer om man bor i Norrland?
Varför är vinklingen "låg" i Sverige? Beror det på Sveriges nordliga läge?
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
http://www.digicams-uk.com/
Pris angivet är PER år. Och nej dom är inte billiga.
Nej de var inte så billiga. Vad FÅR man om man betalar deras pris?
Är det bara att sticka in kortet i satellitboxen (som man köpt från Ryssland) och så får man alla kanaler som de pratar om...? Varför skulle man köpa kortet från dem och inte direkt i Ryssland? Jag har svårt att tro att priset är lika högt där, ingen skulle köpa för det priset.
Om man köper en väldigt bra parabol, funkar det bättre då - alltså kan man överkomma problemen med en dyrare modell?
Citat:
Ursprungligen postat av mexes5
Dreambox?
Jag förstår inte riktigt vad detta är...? Hus skiljer de sig från andra satellitmottagare?
Det är mycket snack om Linux OS i boxen på deras hemsida. Varför är detta relevant?
Jag har funderat på att använda webTV, men det är så bökigt och det blir inte samma upplevelse.