Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-11, 03:30
  #1
Medlem
Rumpmages avatar
Jag är en tjej som redan är upptagen så detta är ingen missunnsam kille.

Men en sak jag undrar er fina Flashbackare.

Jag ser ofta en kille som är en tönt i ordets rätta betydelse. Har specialintressen och är inte fysiskt attraktiv och har oftast en nördig personlighet. Tänker på att de ofta ser sig själva som mer än det dem är.

Och så är han tillsammans med en vacker tjej som har en cool personlighet och rolig och är vad man ska säga bättre än honom på alla punkter.

Egentligen har de inte så mycket gemensamt.

Många säger i smyg typ, vad gör hon med honom eller varför är dem tillsammans ?
Singelkillar tycker mest att denna tjej slösar sin tid.

Nu kommer jag som tjej in i bilden och vill fråga er som är vänner med sådana. Hur sjutton funkar dynamiken i ett sådant förhållande? Jag vet inte men jag stör mig faktiskt på det. Jag vet fula äckliga människohatande tanke men är det verkligen äkta kärlek? Det känns på något sätt uppgjort.
Ungefär som de där playboytjejerna som är tillsammans med Hugh Hefner.

Bara att min version ser så himla bra ut politiskt korrekt.
Det känns på något sätt inte ärligt för alla är vi medvetna om våra roller.
Citera
2011-07-11, 03:36
  #2
Avstängd
Indianasoulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpmage
Jag är en tjej som redan är upptagen så detta är ingen missunnsam kille.

Men en sak jag undrar er fina Flashbackare.

Jag ser ofta en kille som är en tönt i ordets rätta betydelse. Har specialintressen och är inte fysiskt attraktiv och har oftast en nördig personlighet. Tänker på att de ofta ser sig själva som mer än det dem är.

Och så är han tillsammans med en vacker tjej som har en cool personlighet och rolig och är vad man ska säga bättre än honom på alla punkter.

Egentligen har de inte så mycket gemensamt.

Många säger i smyg typ, vad gör hon med honom eller varför är dem tillsammans ?
Singelkillar tycker mest att denna tjej slösar sin tid.

Nu kommer jag som tjej in i bilden och vill fråga er som är vänner med sådana. Hur sjutton funkar dynamiken i ett sådant förhållande? Jag vet inte men jag stör mig faktiskt på det. Jag vet fula äckliga människohatande tanke men är det verkligen äkta kärlek? Det känns på något sätt uppgjort.
Ungefär som de där playboytjejerna som är tillsammans med Hugh Hefner.

Bara att min version ser så himla bra ut politiskt korrekt.
Det känns på något sätt inte ärligt för alla är vi medvetna om våra roller.

Hugh Hefner har pengar och kändisskap.

Edit: Och makt.
Citera
2011-07-11, 03:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpmage
Jag är en tjej som redan är upptagen så detta är ingen missunnsam kille.

Men en sak jag undrar er fina Flashbackare.

Jag ser ofta en kille som är en tönt i ordets rätta betydelse. Har specialintressen och är inte fysiskt attraktiv och har oftast en nördig personlighet. Tänker på att de ofta ser sig själva som mer än det dem är.

Och så är han tillsammans med en vacker tjej som har en cool personlighet och rolig och är vad man ska säga bättre än honom på alla punkter.

Egentligen har de inte så mycket gemensamt.

Många säger i smyg typ, vad gör hon med honom eller varför är dem tillsammans ?
Singelkillar tycker mest att denna tjej slösar sin tid.

Nu kommer jag som tjej in i bilden och vill fråga er som är vänner med sådana. Hur sjutton funkar dynamiken i ett sådant förhållande? Jag vet inte men jag stör mig faktiskt på det. Jag vet fula äckliga människohatande tanke men är det verkligen äkta kärlek? Det känns på något sätt uppgjort.
Ungefär som de där playboytjejerna som är tillsammans med Hugh Hefner.

Bara att min version ser så himla bra ut politiskt korrekt.
Det känns på något sätt inte ärligt för alla är vi medvetna om våra roller.



Man kan inte säga att en annan person inte är attraktiv.
Du tycker inte att han är attraktiv.
Har det slagit dig att andra ser dig som oattraktiv?

Hans flickvän tycker sannolikt att han är attraktiv eftersom hon har valt att vara ihop med honom.
Hon kanske tycker att smarthet är attraktivt.

Jag förstår ärligt talat inte poängen med den här trådstarten

Det borde vara allmänt känt att olika människor har olika smak.
Det finns även ett uttryck som säger att "Skönheten sitter i betraktarens öga".
Du skulle kanske fundera på den innebörden en stund.
Citera
2011-07-11, 03:42
  #4
Medlem
GlennGlenns avatar
"De" har väl förmodligen stor dase och/eller deg...
Citera
2011-07-11, 03:43
  #5
Medlem
Lilabanans avatar
Har själv undrat samma sak och det enda jag kommer fram till utan att dra alla över en kam; tjejen är trött på alla ""vanliga" killar då hon tycker alla dessa är idioter till slut. Men det beror nog mer på henne än honom vilket hon insett och väljer därför någon som hon vet kommer uppskatta henne 1000 gånger mer än alla andra hon varit tillsammans med. Det är väl en typ av trygghet.
Citera
2011-07-11, 03:47
  #6
Avstängd
saggelitens avatar
Cool =! att inte vara intresserad av något särskilt mycket? Jävla tur att man inte är sån.

Säkert har nån sagt precis så du skriver "hur kan hon..." men det är väldigt patetiska människor som jag inte bryr mig om. De har garanterat större problem än så.
Citera
2011-07-11, 04:32
  #7
Medlem
bildhuggen123s avatar
Offtopic men endå inte på något jävla 04:32 vis

http://www.youtube.com/watch?v=ACA0O...eature=related

kolla från typ 2:55
Citera
2011-07-11, 04:36
  #8
Medlem
OleYellers avatar
Dynamiken fungerar som så att nörden och katten får varandra att må bra. Skrattar mycket, trivs i varandras sällskap, känner sig trygga osv. Det är en fin sak när människor hittar något som verkligen bygger på äkta värden istället för det som verkar vara ts förhållandemodell; "Du snygg. Jag snygg. Vi blir snygga tillsammans. Alla avundsjuka på oss. Vi passar ihop för vi är lika snygga. Bekräfta oss, snälla. Vad är kemi??? Jag fick IG i det."

Jag kan också se par ibland och undra hur i helvete det gick till, men att det skulle vara uppgjort på något sätt har aldrig slagit mig.
Citera
2011-07-11, 05:44
  #9
Medlem
UncleUrbans avatar
1. Hon vet att en nörd aldrig skulle slå henne.
2. Nördar blir ofta rika.
3. Hon kanske känner killen och har upptäck att han är rolig, trevlig etc. En hyvens kille.
Citera
2011-07-11, 05:51
  #10
Medlem
Hur ofta ser man det ?
De nördar du sett kanske är s.k hipsters, de ser ju ofta ut så.
Citera
2011-07-11, 07:37
  #11
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Det är en fin sak när människor hittar något som verkligen bygger på äkta värden istället för det som verkar vara ts förhållandemodell; "Du snygg. Jag snygg. Vi blir snygga tillsammans. Alla avundsjuka på oss. Vi passar ihop för vi är lika snygga. Bekräfta oss, snälla. Vad är kemi??? Jag fick IG i det."

Den bästa kommentaren hittills i tråden. Men jag har inte sett så många icke attraktiva killar med en attraktiv tjej och vice versa. Folk verkar veta vilka deras begränsningar är och håller sig inom sin liga om man säger så. Sen är det ju underbart om folk kan se förbi detta och ta personen för hur den verkligen är, men det är nog tyvärr inte så vanligt i vårat perverst utseendefixerade samhälle.
Citera
2011-07-11, 08:27
  #12
Medlem
Mest troligen fattar tjejen inte själv att hon är snygg och intressant och tror därför att hon ej förtjänar bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback