Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-10, 22:35
  #1
Medlem
Jag har en kompis som jag har mkännt i sisodär 3 år. Vi är ganska bra polers och brukar fiska tillsammans och hänga allmänt. Men han skämms över mig när jag är med honom och vi träffar andra och hälsar aldrig på mig när han är med andra i vår ålder. Helt klart skämms han över mig, men när han vill ha pengar så är jag den första han frågar. Inte ens på fester tar han med mig men när han vill ha pengar då springer han till mig och frågar. ÄR DETTA OKEJ??????!!!!!!!!
Citera
2011-07-10, 22:37
  #2
Medlem
Fukitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas12
Jag har en kompis som jag har mkännt i sisodär 3 år. Vi är ganska bra polers och brukar fiska tillsammans och hänga allmänt. Men han skämms över mig när jag är med honom och vi träffar andra och hälsar aldrig på mig när han är med andra i vår ålder. Helt klart skämms han över mig, men när han vill ha pengar så är jag den första han frågar. Inte ens på fester tar han med mig men när han vill ha pengar då springer han till mig och frågar. ÄR DETTA OKEJ??????!!!!!!!!


Nej. Sluta vara hans konstanta uttagsautomat och man up.
Citera
2011-07-10, 22:37
  #3
Medlem
Nej, dumpa honom. Han är uppenbarligen ingen bra vän - vänskap handlar lite om att ge och ta. Vad tillför han dig? Låter som ett svin..
Citera
2011-07-10, 22:38
  #4
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Om du själv kan acceptera det kan enbart du själv svara på, men jag tycker inte det är okej.
Citera
2011-07-10, 22:40
  #5
Medlem
SpeshLs avatar
Vore inte så farligt så länge han kanske betalade tillbaks, men så som du beskriver honom är han ju inte helt reko. Någon som t.ex. inte säger hej till på stan eller som skämms över dig är ju inte en bra vän.
Citera
2011-07-10, 22:41
  #6
Medlem
Klappasäftens avatar
Min kompis är likadan i princip varje gång vi träffas på stan och ska fika, äta etc. Inte precis varje gång men det händer varannan gång ungefär. Ofta med bortförklaringar att han glömde bankkortet hemma eller hos föräldrarna.

Jag 28 han 24.
Citera
2011-07-10, 22:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delfine21
Nej, dumpa honom. Han är uppenbarligen ingen bra vän - vänskap handlar lite om att ge och ta. Vad tillför han dig? Låter som ett svin..

Vi är jättebra vänner när det kommer till att vi är ensamma och umgås. Men helt klart att jag är hans andraval dvs han prioriterar aldrig att umgås med mig. Det går inte ens att neka honom pengar utan han tjatar djävulskt med motiveringen att jag har ganska mycjket pengar.
Citera
2011-07-10, 22:41
  #8
Medlem
Ja, tydligen är det helt okej för dig eftersom du går med på det.
Citera
2011-07-10, 22:44
  #9
Medlem
Betalar han tillbaka vad han lånar?
Citera
2011-07-10, 22:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swisch
Betalar han tillbaka vad han lånar?

Ibland men då flera månader efter han lånat
Citera
2011-07-10, 23:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas12
Vi är jättebra vänner när det kommer till att vi är ensamma och umgås. Men helt klart att jag är hans andraval dvs han prioriterar aldrig att umgås med mig. Det går inte ens att neka honom pengar utan han tjatar djävulskt med motiveringen att jag har ganska mycjket pengar.

Det känns som han inte är en äkta vän utan bara utnyttjar dig, och är då inget att behålla enligt mig.. Vad är hans problem kan man ju undra? Fråga honom och prata med honom om det. Om ni nu är så jättebra vänner så borde han ju kunna förklara varför han beter sig som han gör. Tycker ändå du borde dumpa honom och umgås mer med dina andra vänner alternativt hitta nya vänner
Citera
2011-07-10, 23:12
  #12
Moderator
v50s avatar
Ta och sluta låna pengar åt han helt, då lär du se snabbt om han bara umgås med dig för pengarnas skull, om så är fallet lär han försvinna ganska snabbt när han inser att du inte längre ger/lånar pengar åt honom och att du därmed har spelat ut din roll som bank åt honom.

Om han tjatar på dig så säg bara att du har bestämt dig för att inte låna ut pengar åt någon och att han kanske ska börja betala tillbaka det han redan är skyldig åt dig innan han ens ska kräva att få låna igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback