Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-10, 22:17
  #1
Medlem
Ja vilka är de bästa sättet att hitta nya kompisar?

Ja man kan givetvis bli vän med någon kompis kompisar men det alternativet utesluter vi i denna tråden.

Så va är de bästa sättet att hitta nya vänner utan tidigare kontakter.


Går i någon form av skola men märker att där kommer de inte bli några nya vänner som man kommer vara med på fritiden så även det alternativet ska inte diskuteras och nu är det dessutom sommar vilket utesluter det alternativet i någon månad till ändå.

Fritidsintressen brukar komma upp som förslag men jag har aldrig lyckats känna någon ny person på gymmet och de flesta är väl mest där för att träna?


Så vilka andra sätt finns de?

Kan tänka mig att prova vad som helst för nu ska de hända grejer så ger mig era bästa tips för har tröttnat på detta nu.


Kom med förslag så ska jag testa dom och återkomma om de fungerade
Citera
2011-07-10, 22:23
  #2
Medlem
SpeshLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isglassz
Ja vilka är de bästa sättet att hitta nya kompisar?

Ja man kan givetvis bli vän med någon kompis kompisar men det alternativet utesluter vi i denna tråden.

Så va är de bästa sättet att hitta nya vänner utan tidigare kontakter.


Går i någon form av skola men märker att där kommer de inte bli några nya vänner som man kommer vara med på fritiden så även det alternativet ska inte diskuteras och nu är det dessutom sommar vilket utesluter det alternativet i någon månad till ändå.

Fritidsintressen brukar komma upp som förslag men jag har aldrig lyckats känna någon ny person på gymmet och de flesta är väl mest där för att träna?


Så vilka andra sätt finns de?

Kan tänka mig att prova vad som helst för nu ska de hända grejer så ger mig era bästa tips för har tröttnat på detta nu.


Kom med förslag så ska jag testa dom och återkomma om de fungerade

Fest
No, really. Jag har lärt känna väldigt många genom fester! Följ med någon (reko) kompis, ta en öl, och leta upp några trevliga/coola/intressanta människor och börja snacka.
Ännu bättre är det om du följer med en kompis och några av dennes kompisar som du inte hittills träffat.

Men egentligen, var trevlig och utåtriktad till sättet så kommer fler kompisar naturligt.
Citera
2011-07-10, 22:25
  #3
Medlem
Som du nämnde själv så är fritidsaktiviteter alldeles utmärkt, men gymmet är knappast idealiskt för det ändamålet.
Citera
2011-07-10, 22:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeshL
Fest
No, really. Jag har lärt känna väldigt många genom fester! Följ med någon (reko) kompis, ta en öl, och leta upp några trevliga/coola/intressanta människor och börja snacka.
Ännu bättre är det om du följer med en kompis och några av dennes kompisar som du inte hittills träffat.

Men egentligen, var trevlig och utåtriktad till sättet så kommer fler kompisar naturligt.


Haha jo ta en öl händer ibland men alla dessa människor som man snackar med på fyllan träffar man typ en gång och sen aldrig mer. Även om man tar numret till några sköna personer så minns man ju inte ens hur de ser ut dagen efter
Citera
2011-07-10, 22:31
  #5
Medlem
tefatspupillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isglassz
Haha jo ta en öl händer ibland men alla dessa människor som man snackar med på fyllan träffar man typ en gång och sen aldrig mer. Även om man tar numret till några sköna personer så minns man ju inte ens hur de ser ut dagen efter
Härlig definition av att "ta en öl"
Citera
2011-07-10, 22:37
  #6
Medlem
SpeshLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isglassz
Haha jo ta en öl händer ibland men alla dessa människor som man snackar med på fyllan träffar man typ en gång och sen aldrig mer. Även om man tar numret till några sköna personer så minns man ju inte ens hur de ser ut dagen efter

Hah visserligen beror ju det hela på vilken sorts fest det är också. Men försök att träffa människorna någon gång efteråt också och se om du fortfarande tycker om dem.

Annars är ju det främsta tipset egentligen att bli bra vän med människorna i din vardag; jobbarkompisarna, kursarna, bästa vännens vänner, o.s.v.
Citera
2011-07-10, 23:15
  #7
Medlem
Gå på fest, krog eller annat ställe dit folk går för att umgås. Resten improviserar man. Det är ungefär som att ragga tjejer fast med annat mål.
Citera
2011-07-11, 00:30
  #8
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Gå på fest, krog eller annat ställe dit folk går för att umgås. Resten improviserar man. Det är ungefär som att ragga tjejer fast med annat mål.


Eller så vänder man på smöret, det är ungefär som att träffa människor, fast med ett annat mål (träffa tjejer) Är nog en av rätt få som kör med den ideologin. Men det funkar träffar båda mängder med tjejer och killar på det sättet.

Gå på fester drick lite lagom och snacka runt med folk bara. Fast man kan ju dricka hårt också men då får man se till att man fixar lite kontakt-info annars kan det lätt bli svårt att man aldrig hör efter dem eller hör efter själv dagarna efteråt

Nitch-intressen låt oss säga paintball för skojjsskull är väldigt lätt att träffa nya vänner då folk tenderar och vara väldigt vänliga i lite mindre grupper.
Citera
2011-07-11, 11:10
  #9
Medlem
metaknights avatar
Börja på någon sport med gruppträning är mitt tips.
Citera
2011-07-11, 21:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Eller så vänder man på smöret, det är ungefär som att träffa människor, fast med ett annat mål (träffa tjejer) Är nog en av rätt få som kör med den ideologin. Men det funkar träffar båda mängder med tjejer och killar på det sättet.

Gå på fester drick lite lagom och snacka runt med folk bara. Fast man kan ju dricka hårt också men då får man se till att man fixar lite kontakt-info annars kan det lätt bli svårt att man aldrig hör efter dem eller hör efter själv dagarna efteråt

Nitch-intressen låt oss säga paintball för skojjsskull är väldigt lätt att träffa nya vänner då folk tenderar och vara väldigt vänliga i lite mindre grupper.


Är aldrig på fester, är på krogen lite då och då. Men som sagt måste ju finnas nått sätt att lära känna folk. Visst paintball låter kul men känner ingen som spelar de, kan man börja med sånt själv kommer inte de se rätt konstigt ut?
Citera
2011-07-11, 22:03
  #11
Medlem
MauroSpockos avatar
Lite mycket att kalla dem vänner, och lite fräckt att inte göra det, men...

jag har träffat folk genom att vara medlem på lite olika brevvänssidor och skickat brev till folk. Bara träffat en av dem i verkligheten än, men det är en tidsfråga, och att jag inte är så otroligt engagerad i att komma dem närmre. Jag är även lite aktiv och kommenterar på olika bloggar och har en själv, som resulterade i ett helt random fanmejl från en tjej som jag nu hoppas träffa snart.

Det är ett väldigt bra sätt om man vill ringa in den sortens personer som äger en skrivmaskin, röstar på vänsterpartiet och lyssnar på indiepop.
Citera
2011-07-12, 17:45
  #12
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isglassz
Är aldrig på fester, är på krogen lite då och då. Men som sagt måste ju finnas nått sätt att lära känna folk. Visst paintball låter kul men känner ingen som spelar de, kan man börja med sånt själv kommer inte de se rätt konstigt ut?


Nej nej, det var just det jag försökte förklara. Små "communities" (så som paintball communitit) är väldigt vänliga och hjälpsamma. Just därför att de är så små vore det inte anant en logiskt att få den att växa, every person counts. Jag lirade mycket paintball när jag bodde i USA, rent generellt är ju Amerikanarna väldigt trevliga men man kände verkligen att de större killarna tog väl hand om en. Jag var ju då endast en liten plutt och även andra i min ålder med mer erfarenhet var väldigt hjälpsamma.

När jag väl flyttade hem till Sverige började jag lira lira igen och visst var svenskarna något stelare men jag blev ändå väldigt väl omhändertagen. Första gången jag lirade här var jag helt ensam och ett sponsrat lag tog mig under armarna den dagen och vi hade jävligt roligt

Rent överlag så är små communities ( brist på bättre ord) väldigt mycket lättare att skaffa sig nya vänner. Min uppfattning är också att paintball comunity befolkas av en mängd olika människor, så det är ju inte befläckat av tonvis av steriotyper, så jag är rätt säker på att om du själv är öppen och trevlig så kan du få många vänner.

Sen är ju frågan om det är för dig och sedan är det rätt så dyrt att syssla med sporten, men oj det finns inget roligare i min mening
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback