Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-10, 20:23
  #1
Medlem
CandyCunts avatar
Hej.

har funderat på en sak väldigt länge nu.. varför är det så många killar som är otrogna? och nu vill jag inte höra "ni tjejer är också det", JAG ÄR MYCKET VÄL MEDVETEN OM DET, men jag får oftare höra att män är mer otrogna än kvinnor. varför är det så?
och varför säger alla killar "men jag är inte som han, skulle aldrig vara otrogen" osv, men senare inträffar ändå det som man var rädd för? får inte ihop det.
har hört att det ska ha något med nån gen att göra som män har.
Citera
2011-07-10, 20:32
  #2
Medlem
Innan fungerande preventivmedel fan så kanske det du beskriver kan ha varit rätt. Men jag är tveksam till att det är så nu förtiden.

Är det bara ett antagande som bygger på dina privata empiriska studier så håller det nog inte, jag kan iaf stå för en motvikt då jag varit i kontakt med långt många fler otrogna kvinnor än otrogna män.

Om du vill dra in gener i det hela så kanske man kan säga att män vill sprida sina säd, men samtidigt vill kvinnan ha säden från den mest anpassade hannen, och samtidigt få flera hannar att tro att just de är far till barnet för att skydda både mor och barn i framtiden. Så någon genetisk förklaringsmode tror jag inte på.
Citera
2011-07-10, 20:34
  #3
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Men LOL, finns inget som helst underlag för det du säger om du inte kan lägga fram någon fakta. Precis som med kriminella så handlar det om uppväxt och miljö
Citera
2011-07-10, 20:35
  #4
Medlem
rudolphandersons avatar
Hej! uppe i ett antal trådstarter nu...

Jadu jag har ingen aning om varför men kanske för att din svartsjuka kriminella pojkvän inte är något att lita på?

Sen tycker jag inte män verkar överrepresenterade där men jag har ingen oficiell statistik på det utan utgår från vad jag tycker verkar vanligt

Varför han ljuger och säger att han inte ska vara otrogen men sen är det? För din svartsjuka kriminella pojkvän är inte någon du borde lita på!

Annars kan det väl vara så att man inte har några planer på det men sedan är man otrogen ändå? Inget man gått och planerat i flera år utan det bara händer
Citera
2011-07-10, 20:38
  #5
Medlem
CandyCunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Men LOL, finns inget som helst underlag för det du säger om du inte kan lägga fram någon fakta. Precis som med kriminella så handlar det om uppväxt och miljö

http://www.dejting-guiden.nu/manlig-...a-otrohet.aspx, står lite där, och googlar du hittar du massor!
Citera
2011-07-10, 20:39
  #6
Medlem
Lakejjs avatar
vi tröttnar efter ett par månader, då kvittar det.
Citera
2011-07-10, 20:40
  #7
Medlem
CandyCunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudolphanderson
Hej! uppe i ett antal trådstarter nu...

Jadu jag har ingen aning om varför men kanske för att din svartsjuka kriminella pojkvän inte är något att lita på?

Sen tycker jag inte män verkar överrepresenterade där men jag har ingen oficiell statistik på det utan utgår från vad jag tycker verkar vanligt

Varför han ljuger och säger att han inte ska vara otrogen men sen är det? För din svartsjuka kriminella pojkvän är inte någon du borde lita på!

Annars kan det väl vara så att man inte har några planer på det men sedan är man otrogen ändå? Inget man gått och planerat i flera år utan det bara händer


för det första min vän, ingen har nämnt min svartsjuka kriminella pojkvän i den här tråden, eller hur?
jag snackade om ex nu, som inte har varit kriminella.
Citera
2011-07-10, 20:43
  #8
Medlem
CandyCunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakejj
vi tröttnar efter ett par månader, då kvittar det.


varför gå in i ett förhållande om man ändå tröttnar?
Citera
2011-07-10, 20:44
  #9
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyCunt
http://www.dejting-guiden.nu/manlig-...a-otrohet.aspx, står lite där, och googlar du hittar du massor!

Källa SvenskaDagbladet. Nej du, tror snarare att föräldrarna påverkar mer så fall
Citera
2011-07-10, 20:46
  #10
Medlem
Jag skulle gissa att kvinnor oftare är känslomässigt otrogna medan män söker lite erotisk omväxling vid sidan av. Vilket är värst? Upp till var och en.
Citera
2011-07-10, 20:51
  #11
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Minns att jag hörde om någon undersökning som visar att det inte är just män som är mest otrogna utan den dominanta partnern i ett förhållande. Oberoende om det är en kvinna eller en man. Sedan är det mest män som är otrogna för att det oftast är män som är den dominanta partner.

De la fram teorin att den som är dominant inte är lika beroende av sin partner.

Dock har jag inga källor utan tar allt från minnet.
Citera
2011-07-10, 20:54
  #12
Medlem
CandyCunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Minns att jag hörde om någon undersökning som visar att det inte är just män som är mest otrogna utan den dominanta partnern i ett förhållande. Oberoende om det är en kvinna eller en man. Sedan är det mest män som är otrogna för att det oftast är män som är den dominanta partner.

De la fram teorin att den som är dominant inte är lika beroende av sin partner.

Dock har jag inga källor utan tar allt från minnet.

blir inte lite orolig när jag hör sånt..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback