Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-10, 18:36
Medlem
Hej!

Kort och gott kan man säga att jag knappt äter någonting. Jag gillar inte maten hemma, vilket i kombination med att jag jobbar mycket innebär att jag äter ute i genomsnitt 4-6 gånger i veckan. Min ekonomi mår inte bra av detta (är dock fortfarande ganska spinkig). Det spelar knappt någon roll vad min mamma köper hem så är det fel på allting. Det kan vara fel på smaken, konsistensen eller utseendet.

Detta innebär ofta genanta situationer då jag blir bjuden på mat hemma hos folk, vilket gör att jag allt som oftast ljuger och säger att jag redan ätit då jag blir tillfrågad. Det har hänt ett flertal gånger att jag får kväljningar och nästintill spytt vid matbordet. Skäms något oerhört då jag försöker "släta" ut maten på tallriken.

Det jag lever på är mer eller mindre pizza och kebab. Basmat som makaroner, ris och spaghetti äter jag inte, om det inte är med "rätt" tillbehör och så vidare. Problemet är också att jag har förätit mig på många saker som jag förut tyckte funka, vilket gör att jag nu har extrema problem. Äter knappt någonting!

Hur ska jag komma ur detta? Vad beror detta på? Någon som känner igen sig?

Hjälp!
Citera
2011-07-10, 18:39
Medlem
lukk3l33ts avatar
Tänkte först i och med att du var extremt kräsen bara åt delikatesser, men nu såg jag att du endast käkar pizza och kebab.

Citera
2011-07-10, 18:39
Medlem
Viggebaggens avatar
För en gymmare som mig låter det sjukt! Jag äter minst 6 ggr/ dag! Om du provsmakar på allt så kommer du snart fatta tycke för det... funkat för mig ( allt utom kaviar xD)
Citera
2011-07-10, 18:41
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PengarGillarJag
Hej!

Kort och gott kan man säga att jag knappt äter någonting. Jag gillar inte maten hemma, vilket i kombination med att jag jobbar mycket innebär att jag äter ute i genomsnitt 4-6 gånger i veckan. Min ekonomi mår inte bra av detta (är dock fortfarande ganska spinkig). Det spelar knappt någon roll vad min mamma köper hem så är det fel på allting. Det kan vara fel på smaken, konsistensen eller utseendet.

Detta innebär ofta genanta situationer då jag blir bjuden på mat hemma hos folk, vilket gör att jag allt som oftast ljuger och säger att jag redan ätit då jag blir tillfrågad. Det har hänt ett flertal gånger att jag får kväljningar och nästintill spytt vid matbordet. Skäms något oerhört då jag försöker "släta" ut maten på tallriken.

Det jag lever på är mer eller mindre pizza och kebab. Basmat som makaroner, ris och spaghetti äter jag inte, om det inte är med "rätt" tillbehör och så vidare. Problemet är också att jag har förätit mig på många saker som jag förut tyckte funka, vilket gör att jag nu har extrema problem. Äter knappt någonting!

Hur ska jag komma ur detta? Vad beror detta på? Någon som känner igen sig?

Hjälp!

Du har problem.
Käka bara.
SVÄLJ. SVÄLJ.
Tänk näring.
Tänk att du kommer du om du inte sväljer.
Citera
2011-07-10, 18:42
Medlem
Mooons avatar
Kräsen vill jag vl inte kalla dig eftersom du fajtiskt äter en hel del skräpmat. Du är alltså ingen gourmet utan har ett problem när det gäller att äta helt enkelt. Laga själv din mat så får du den som du vill ha den.
Citera
2011-07-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukk3l33t
Tänkte först i och med att du var extremt kräsen bara åt delikatesser, men nu såg jag att du endast käkar pizza och kebab.

Jag försöker att äta "nyttigare" så som mos och korv från Sibylla och liknande mellan varven.
Citera
2011-07-10, 18:54
Medlem
The Bears avatar
Jag skulle vilja rekommendera spiritualism a la Eckhart Tolle's läror eller psykolog.
Tänk på att det finns folk som svälter och skulle döda för en vanlig måltid
Citera
2011-07-10, 23:29
Medlem
Haak0ns avatar
Börja laga din egen mat. Kom på någon maträtt du skulle kunna tänka dig äta och som verkar möjlig att laga själv, leta upp recept och börja testa. Souvlaki med hemmagjorda klyftpotatisar och tzatziki är inte något vidare avancerat och göra och kanske ett bra ställe att börja om man bara käkat pizza och kebab.

Om korv och mos på sibylla går ner går det säkert ner om du får göra det själv. Pulvermos är ju knappast någon konst att svänga ihop och även ett riktigt mos är inte speciellt svårt om du har ett recept att följa och inte vispar för ivrigt.

Det enklaste hade kanske varit att hitta en typ av mat du gillar: kinesisk, thai, indisk, japansk, italiensk, fransk, mexikansk eller vad det nu kan vara, och sedan leta efter recept inom det köket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in