Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-11-02, 14:06
  #1
Medlem
*gäddans avatar
JAg har om jag högerklickar på C: och kollar properties så har jag använt 70GB. Makerar jag alla mappar och filer UNDER C: så är det bara 40 GB. Hur fan kommer sig detta? Om jag kollar runt så kan jag inte hitta att jag använder mer än 40GB

Jag skulle behöva dedär extra 30 GB.

P.S. Jag använder "Shared Documnts" för att spara mina filer som laddas hem från DC och bittorrent, kan det spela någon roll? D.S
Citera
2004-11-02, 14:12
  #2
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Dolda filer? Låter iofs orimligt att det skulle vara så mycket...
Citera
2004-11-02, 15:14
  #3
Medlem
von Schmerzs avatar
Om du använder Norton ska du komma ihåg att inte bara tömma papperskorgen emellanåt, utan också tömma "Norton Protected Files". Skulle inte förvåna mig om andra program har liknande funktioner för att säkra att filer inte kastas bort av misstag.

Sen kanske det är läge att köra en defragmentering.
Citera
2004-11-02, 16:11
  #4
Medlem
*gäddans avatar
Shit kan det finnas så mycket Gig i "Norton Protected Files"? Ska se om det går att tömma där när jag kommer hem.

Det var faktiskt när jag skulle defragmentera som problemet uppstod. Windows sa att den behövde 15% diskutrymme för att defraga medans jag bara hade 10% lite moment 22 där...
Citera
2004-11-02, 16:28
  #5
Medlem
Auditors avatar
Systemåterställnings filerna tror jag ligger bakom, iaf lite.. tror inte de syns om man tar egenskaper på alla kattaloger nämligen
Citera
2004-11-02, 17:07
  #6
Medlem
Caecigenuss avatar
kolla lite i %temp% också... kan ligga stora och många onödiga filer där.
Citera
2004-11-02, 19:59
  #7
Medlem
Jag hade liknande förrut, min index fil vart 8gig stor!
Använd sök funktionen och sök alla filer (även dolda) som är över 30mb så bör du nog hitta boven i dramat.

återställningfunktionen i xp har en gräns på max antal mb så det är nog inte den.
Temp mappen kan bli stor så se till att rensa den med under tiden.
Citera
2004-11-02, 20:07
  #8
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Jag hade liknande förrut, min index fil vart 8gig stor!
Använd sök funktionen och sök alla filer (även dolda) som är över 30mb så bör du nog hitta boven i dramat.

återställningfunktionen i xp har en gräns på max antal mb så det är nog inte den.
Temp mappen kan bli stor så se till att rensa den med under tiden.

Jo, men återställningen har jag för mig tar sisådär 12% default!
Vilket blir en hel del på en stor hårddisk!
Fast annars...ladda ner nåt program som kan leta reda på skräpfiler.
TuneUp Utilities använder jag själv, och det funkar bra.
Citera
2004-11-02, 22:50
  #9
Medlem
MyZt|pettsons avatar
På varje partiton finns en dold mapp vid namn "System Volume Information" där i har jag funnit flera GB att tabort
Citera
2004-11-03, 11:49
  #10
Medlem
*gäddans avatar
Tack för alla svaren... jag tömde "Norton Protected Files" som innehöll 32GB. Den kanske borde varna när den tar upp mer än 1/3 av diksutrymmet

Tack igen alla hjälpsamma
Citera
2004-11-05, 20:00
  #11
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *gäddan
Ta jag tömde "Norton Protected Files" som innehöll 32GB. Den kanske borde varna när den tar upp mer än 1/3 av diksutrymmet


Har Norton men hittar inte Norton protected files.....vart finns den, sökte även efter denna i mappar o filer men utan resulat.
Citera
2004-11-05, 21:38
  #12
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Har Norton men hittar inte Norton protected files.....vart finns den, sökte även efter denna i mappar o filer men utan resulat.

Din papperskorg bör heta "Norton protected.. (nått)".
Höger-klicka på den och välj "Remove Norton protected files" (tror jag det står) så töms dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback