• 1
  • 2
2011-07-09, 19:31
Medlem
Hej!

nu är de så att jag har gjort världens dundertabbe. Jag klämde nyss i mig 2 marinerade köttbitar som jag trodde var grillade dagen innan vilket dom inte var.

Frågan lyder hur kan detta påverka mig? är de farligt och kommer jag få tillbringa natten på toaletten har hört att man spyr av detta?
Citera
2011-07-09, 19:37
Lika bra att du direkt förklarar hur du inte kunde märka att de var råa för hela tråden kommer att handla om det och inte speciellt mycket om eventuella risker med rått svinkött misstänker jag.
Citera
2011-07-09, 19:39
Medlem
Rått griskött kan innehålla trikiner, en parasit, vilket kan leda till trikinos. Om köttet är svenskt du har mumsat i dig kan du lugna ner dig lite då svenskt kött testas för trikiner.
Citera
2011-07-09, 19:40
Medlem
avazzas avatar
Håller med punksvin här, hur fan kunde du inte märka att köttet var rått?
Citera
2011-07-09, 19:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtensweet
Hej!

nu är de så att jag har gjort världens dundertabbe. Jag klämde nyss i mig 2 marinerade köttbitar som jag trodde var grillade dagen innan vilket dom inte var.

Frågan lyder hur kan detta påverka mig? är de farligt och kommer jag få tillbringa natten på toaletten har hört att man spyr av detta?
Med största sannolikhet kommer det inte hända någonting alls, såvida du inte har köpt köttet av en kringresande zigenare med pösiga filtbyxor och svart sidenväst-kopia.

~Paul~
Citera
2011-07-09, 19:52
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Med största sannolikhet kommer det inte hända någonting alls, såvida du inte har köpt köttet av en kringresande zigenare med pösiga filtbyxor och svart sidenväst-kopia.

~Paul~

Rasist! Det heter romer
Citera
2011-07-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knodd
Rått griskött kan innehålla trikiner, en parasit, vilket kan leda till trikinos. Om köttet är svenskt du har mumsat i dig kan du lugna ner dig lite då svenskt kött testas för trikiner.

ALLT kött som säljs testas.....med stickprover. dvs man testar inte svenskt kött mera än man tex testar irländskt kött- förmodligen testar man svenskt kött MINDRE i genomsnitt - och den matematiska sannolikheten att få tag i trikinkött ökar nog om man äter svenskt! Tänk på det en stund.
Vanligaste sättet att erhålla trikin i S är ju via sötvattenfisk (mört, gädda, braxen etc etc)....grilla vid sjön och du är död..lol lol.

Förr dog man av det. Därav Islams och Judarnas motvillighet till den glade grisen.
Citera
2011-07-09, 19:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Rasist! Det heter romer
Visst ja . Och negerbollar heter minoritétsbefolkningschokladpunschkokoskonditori-artikel.

~Paul~
Citera
2011-07-09, 20:02
Medlem
kenws avatar
Griskött är farligt överhuvudtaget, käka HALAL-KÖTT!
Citera
2011-07-09, 20:06
Bannlyst
Drar på rocken !! TROLLOOLLOOLLOOLL

OnT: Du är en idiot om du inte märker skillnad på rått/grillat kött...
Citera
2011-07-09, 20:56
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocolus
OnT: Du är en idiot om du inte märker skillnad på rått/grillat kött...
Eller lika packad som jag är, eller kanske lite mer packad, rått kött är ändå rått kött (men inte lika illa som råttkött).

Men jag tror att TS är lurad, rå flintastek kräver väldigt vass kniv. Jag har -fullt nykter- ätit fläsk väldigt rare då omständigheterna inte tillät att jag klagade.
Citera
2011-07-10, 18:37
Medlem
wait wat ? rått gris kött ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem