2011-07-09, 15:31
Medlem
kungboreds avatar
Jag ska snart börja röja i förrådet och vinden och rensa ut all skit som jag inte behöver längre.
Det slutar varje år med att jag slänger allt jag inte behöver men just nu behöver jag tillökning i plånboken
Mina frågor är:
Vad brukar ni sälja på blocket/tradera?
finns det någonting som man får bra betalt för?
vilka produkter är bäst på blocket resp. tradera?

jättetacksam för hjälp!
Citera
2011-07-09, 15:33
Medlem
Fettopappas avatar
Jag har sålt följande; tavlor, bestick, datorer, tv, barnkläder, finska LP-skivor, flipflops, ansiktssolarium, naglack, sängar, matbord, möbler. Ja, ALLT går att sälja.

Har till och med sålt underkläder

Har nog fått mest betalt av tavlorna. Har väl sålt en ca. 20 olika tavlor som jag fått av mormor osv. Fick många tusenlappar för dem
Citera
2011-07-09, 16:20
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungbored

finns det någonting som man får bra betalt för?
vilka produkter är bäst på blocket resp. tradera?
jättetacksam för hjälp!

Jag tycker att jag fått bra pris på Tradera på framförallt Teknikprylar. Ett nintendo wii sålde jag 11 månader för 200 kr mindre än jag köpt det för nytt. Ett playstation 2 jag köpt på tradera sålde jag på samma ställe för 1200 kr två år senare, utan spel. Dessa såldes separat.

Annars har jag sålt av en del saker från blandat ursprung i samband med flyttar. Det mesta har blivit sålt för en peng jag känt mig nöjd med. På blocket har jag mest sålt större eller dyrare saker som är svåra att frakta. Saker eller utrustning som är av lite mer nischad karaktär har jag sålt på blocket. Jag testade nån lite ovanligare sak på tradera, men den förblev osåld. På blocket gick den däremot på 1-2 veckor.

Nackdelen med blocket är ju annars alla "sista priset-kompisar" och och ett evigt prutande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in