Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2012-11-15, 12:32
  #85
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Absolut skall jag det, trots din lagtillhörighet som vi slog i det sista derbyt

Hoppas du har kommit lite på fötter sen sist vi snackade?

Kul att det går bra för dig, firar själv 10 månader
Citera
2012-11-20, 01:18
  #86
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Kul att det går bra för dig, firar själv 10 månader

Grattis igen! Kämpar dagligen, har pendalr mellan 0.75-1mg subutex; men idag är det 0.75mg och nu jävlar ska jag hålla det. Trots att jag tar rätt mycket valium, xanor, imovane och lyrica. Kan jag fan inte somna in - och vaknar för tidigt. Men likväl läser jag en avancerad kurs nu på Chalmers för att bli aställningsbar efter 12 förlorade år... men antagfligen missar jag tentan då jag är så darrig att jag inte kan rita två axlar i 90 grader.....x och y alltså.....
Sen ska jag vara ren men jag tror faktiskt jag klarar det på första försöket. Jag har nu nästan trappat ner i ett år från 16mg subutex. Det har gått på tok för långsamt. JAg vet inte om jag ska rekommendera att trappa ner såååå långsamt.
Citera
2017-05-28, 23:52
  #87
Medlem
skogsbärets avatar
Går det bra för dig TS?
Citera
2017-05-29, 00:18
  #88
Medlem
Jag har rökt, tagit benzo och druckit mycket alkohol i min ensamhet. Rökat hat varit från morgon till kväll och benzo och alkohol var mest på kvällarna. För en månad sen fick jag jobb ett riktigt bra arbete också med en lön på 19000 kr så jag bestämde mig då att lägga av med allt då men var inte så lätt.

Första dagen på jobbet då man fick en rundtur av chefen så frågade han om jag hade gjort drogtest, då var man tvungen att göra det innan man började men han slarvade med de så efter 2 veckor gjorde jag de och visste då att nu är det kört. Dom skicka pisset till karolinska. Efter 2 veckor fick dom provsvaren chefen tog in mig på kontoret och skällde först ut mig lite sen började han fråga om jag har ett tungt drog missbruk och hur ofta jag håller på. Drog en fet lögn och efter ett litet snack så sa han att jag inte kunde vara kvar. Jag var helt förstörd och visste inte vad jag skulle ta mig till då alla i min familj var så stolta över mig så händer det här och jag vet inte hur jag ska berätta för dom att jag blivit av med jobbet. Första tanken var att avsluta mitt lov men det var för jobbigt, andra tanken var att dra iväg någon månad men det var också svårt då jag har en hund som betyder mycket för mig, tredje tanken var behandlingshem men de hemmet jag tog kontakt med och berätta min historia för skulle höra av sig dagen efter vilket dom inte gjorde, tyckte jag var väldigt dålig stil utav dom. Nu har det gått en vecka sen jag fick sparken och har inte tagit några droger eller druckit. Jag känner nu att det är inte det jag vill nu efter allt det här.

Vet bara inte vad jag ska göra!!!!
Citera
2017-05-29, 10:06
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf
Jag har rökt, tagit benzo och druckit mycket alkohol i min ensamhet. Rökat hat varit från morgon till kväll och benzo och alkohol var mest på kvällarna. För en månad sen fick jag jobb ett riktigt bra arbete också med en lön på 19000 kr så jag bestämde mig då att lägga av med allt då men var inte så lätt.

Första dagen på jobbet då man fick en rundtur av chefen så frågade han om jag hade gjort drogtest, då var man tvungen att göra det innan man började men han slarvade med de så efter 2 veckor gjorde jag de och visste då att nu är det kört. Dom skicka pisset till karolinska. Efter 2 veckor fick dom provsvaren chefen tog in mig på kontoret och skällde först ut mig lite sen började han fråga om jag har ett tungt drog missbruk och hur ofta jag håller på. Drog en fet lögn och efter ett litet snack så sa han att jag inte kunde vara kvar. Jag var helt förstörd och visste inte vad jag skulle ta mig till då alla i min familj var så stolta över mig så händer det här och jag vet inte hur jag ska berätta för dom att jag blivit av med jobbet. Första tanken var att avsluta mitt lov men det var för jobbigt, andra tanken var att dra iväg någon månad men det var också svårt då jag har en hund som betyder mycket för mig, tredje tanken var behandlingshem men de hemmet jag tog kontakt med och berätta min historia för skulle höra av sig dagen efter vilket dom inte gjorde, tyckte jag var väldigt dålig stil utav dom. Nu har det gått en vecka sen jag fick sparken och har inte tagit några droger eller druckit. Jag känner nu att det är inte det jag vill nu efter allt det här.

Vet bara inte vad jag ska göra!!!!

Eftersom du nyligen fick jobbet så har du fått bevis på att du fortfarande har möjlighet att skapa en härlig tillvaro. Det är alltså inte försent. Drogerna lade krokben för dig denna gången, lär dig av ditt misstag. Res dig upp igen, gör allt du kan för att göra saker o ting bättre. Bli drogfri så har du möjlighet till ett bra liv!
För stunden är det väl bara att bita i det sura äpplet.
Citera
2017-05-30, 10:46
  #90
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf
Jag har rökt, tagit benzo och druckit mycket alkohol i min ensamhet. Rökat hat varit från morgon till kväll och benzo och alkohol var mest på kvällarna. För en månad sen fick jag jobb ett riktigt bra arbete också med en lön på 19000 kr så jag bestämde mig då att lägga av med allt då men var inte så lätt.

Första dagen på jobbet då man fick en rundtur av chefen så frågade han om jag hade gjort drogtest, då var man tvungen att göra det innan man började men han slarvade med de så efter 2 veckor gjorde jag de och visste då att nu är det kört. Dom skicka pisset till karolinska. Efter 2 veckor fick dom provsvaren chefen tog in mig på kontoret och skällde först ut mig lite sen började han fråga om jag har ett tungt drog missbruk och hur ofta jag håller på. Drog en fet lögn och efter ett litet snack så sa han att jag inte kunde vara kvar. Jag var helt förstörd och visste inte vad jag skulle ta mig till då alla i min familj var så stolta över mig så händer det här och jag vet inte hur jag ska berätta för dom att jag blivit av med jobbet. Första tanken var att avsluta mitt lov men det var för jobbigt, andra tanken var att dra iväg någon månad men det var också svårt då jag har en hund som betyder mycket för mig, tredje tanken var behandlingshem men de hemmet jag tog kontakt med och berätta min historia för skulle höra av sig dagen efter vilket dom inte gjorde, tyckte jag var väldigt dålig stil utav dom. Nu har det gått en vecka sen jag fick sparken och har inte tagit några droger eller druckit. Jag känner nu att det är inte det jag vill nu efter allt det här.

Vet bara inte vad jag ska göra!!!!

Håller med ovanstående inlägg - oavsett vad resten tycker så är det inte dem du ska göra stolt, utan du ska göra dig själv stolt. Du fick faktiskt ett grymt arbete och en relativt soft lön, läxan i detta var drogtestet och prövningen att du måste uppoffra drogerna för att kunna göra en framgångsrik karriär.

Man lär sig alltid den hårda vägen, oberoende vad det är. Råkade t.e.x. lägga mitt odds på fel lag när jag spelade en summa på fotbollsmatchen igår, förlorade en hel del & hade kunnat vinna en hel del, men man måste förlora för att vinna. Lev inte i det förflutna, gå vidare, res dig upp starkare än aldrig förr så kommer du för uppoffringen du gör nu kanske landa ett jobb där lönen ligger på 30k+ och leva ett drogfritt liv.

Fortsätt kämpa, livets törnar är till för ärren.
Citera
2017-05-30, 23:30
  #91
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Nyttjar ej nikotin. Ja, jag gjorde otaliga försök, men inga som höll länge. Träning vart min nya drog och NA, detta har jag nu dragit in på. Varit på 1 möte på 2 år och jag tar nu långa promenader med min hund istället för att mötespunda. Satt väl i 1 år cirka innan det släppte helt. Jo sug kan förekomma men jävligt sällan, det är bara att härda ut skiten. Jag menar kan man hålla sig ren 60månader kan man nog stå emot sug ett par timmar

Ja jag har kommit till insikt och jag går hos en psykolog och pratar om jag behöver.
Mötespunda? Den kommer jag att använda.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback