Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-09, 00:29
  #1
Medlem
Om man röker på, hur länge sitter det kvar i blodet? Och ger detta utslag på polisens alkoholmätare? Om man tex kör bil dagen efter.. eller säg en vecka efter?
Citera
2011-07-09, 00:35
  #2
Medlem
SpirituzSanctis avatar
I blodet brukar det synas mellan 24-48 timmar efteråt, beroende på hur mycket och länge du rökt.
Och nej, det ger inte utslag på en alkoholmätare.
Citera
2011-07-09, 00:42
  #3
Medlem
weedfields avatar
Nej de ger inte utslag. Sitter väl kvar i blodet i nåt dygn. Pisset är de väl längre.
Jag brukar ofta köra bil bäng. Aldrig varit några problem.
Citera
2011-07-09, 00:49
  #4
Medlem
weedfield .Men har du blåst någon gång?
Citera
2011-07-09, 01:03
  #5
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Varför i hela skulle det ge utslag på en alko-mätare? Hör du inte hur befängt det låter?


Däremot läste jag något om några nya blås-mätare som även skall kunna upptäcka t.ex. cannabis, vet dock ej om dessa är i bruk än.
Citera
2011-07-09, 01:05
  #6
Medlem
weedfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurri
weedfield .Men har du blåst någon gång?

Det har jag aldrig behövt gjort. Men har flertal kompisar som fått blåsa när dom varit bäng och de har inte varit några problem (har själv åkt med).

En kompis for på en resa till huvudstaden för att inhandla 5 hg. Givetvis var han redigt stenad på vägen hem och vart stoppad av polisen. Dom kollade körkort och han fick blåsa sen fick han fara därifrån, sjukt nervigt hade de varit förstås.

Bara man skärper till sig och inte försöker se allt för fuckad ut så går de bra.
Citera
2011-07-09, 01:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Varför i hela skulle det ge utslag på en alko-mätare? Hör du inte hur befängt det låter?


Däremot läste jag något om några nya blås-mätare som även skall kunna upptäcka t.ex. cannabis, vet dock ej om dessa är i bruk än.



men pucko? du skriver ju att det kanske finns blås-mätare som kanske kan upptäcka cannabis? Förlåt att jag använde ordet alkomätare. låter ju helt befängt..
Citera
2011-07-09, 01:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedfield
Det har jag aldrig behövt gjort. Men har flertal kompisar som fått blåsa när dom varit bäng och de har inte varit några problem (har själv åkt med).

En kompis for på en resa till huvudstaden för att inhandla 5 hg. Givetvis var han redigt stenad på vägen hem och vart stoppad av polisen. Dom kollade körkort och han fick blåsa sen fick han fara därifrån, sjukt nervigt hade de varit förstås.

Bara man skärper till sig och inte försöker se allt för fuckad ut så går de bra.



Ok, tack! låter som om att du är ganska rutinerad, så litar på dig nu och hoppas på att jag har körkortet kvar efter helgen..
Citera
2018-11-17, 14:30
  #9
Medlem
Tja!
Ska köra ut morgontidningen i natt.
Vi har mätare i bilen. Kan jag ta en joppe nu eller ger den också utslag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback