Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-08, 20:47
Medlem
Som rubriken lyder så funkar bara min högra högtalare. Jag har ett 5.1 ljudsystem. Det är endast högra högtalaren som fungerar även i mina hörlurar. Vad kan vara fel? Jag installerade Ubuntu för 1 vecka sen och har innan dess alltid levt med windows. Aldrig haft linux eller något annat operativ system. Så om ni har en lösning snälla förklara på ett enkelt sätt.

Tack på förhand!
Citera
2011-07-18, 00:56
Medlem
Xexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenapa
Som rubriken lyder så funkar bara min högra högtalare. Jag har ett 5.1 ljudsystem. Det är endast högra högtalaren som fungerar även i mina hörlurar. Vad kan vara fel? Jag installerade Ubuntu för 1 vecka sen och har innan dess alltid levt med windows. Aldrig haft linux eller något annat operativ system. Så om ni har en lösning snälla förklara på ett enkelt sätt.

Tack på förhand!

Kolla först via Alsa mixern att du inte har mutat PCM, surround osv. Prova även att skifta kopplingarna med dina ljudkablar.

Annars kan det vara så att du manuellt måste aktivera 5.1 genom att skapa en .asoundrc fil i din hemkatalog och specificiefa dina inställningar där. Hör av dig om du behöver hjälp med det.
Senast redigerad av Xexy 2011-07-18 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in