Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-11-01, 23:44
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Informera mig är ni rara.

Jag har travar med tavlor och annan skit (skulpturer bla) och tänkte att visst finns det ngn excentrik själ där ute som är villig att ge mig pengar i utbyte mot denna "konst". Men frågan är hur ska jag gå till väga? jag har aldrig sålt ngt tidigare.

Tackar!
Citera
2004-11-01, 23:54
Medlem
Kashmirs avatar
Blocket har Antikt & Konst.

Finns det möjligen foto på dina konstverk och hur mycket har du tänkt ta betalt?
Citera
2004-11-01, 23:59
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashmir
Blocket har Antikt & Konst.

Finns det möjligen foto på dina konstverk och hur mycket har du tänkt ta betalt?
det är lite olika vad jag hade tänkt ta betalt. jag har tavlor som är små och som jag gjort på några timmar (400-500kr) till tavlor med kombinerad skulptur som är 2x2m och tagit mig månader att göra och där bara materialet kostat mig tusentals kronor.
jag har inga bilder just nu för min digi cam är jättedålig.
Blocker lockar inte riktigt, jag tänkte mer hur stor är chanse att få upp dem på ett galleri?
Citera
2004-11-02, 00:02
Bannlyst
Tradera? Ta ett foto på skiten, börja med utropet 1 krona och se när folk slåss om Dina gamla sopor...

// Roger P.
Citera
2004-11-02, 00:10
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Tradera? Ta ett foto på skiten, börja med utropet 1 krona och se när folk slåss om Dina gamla sopor...

// Roger P.
och vad vet Roger Persson om konst? (Ville inte att det skulle behöva gå så långt men: jag är publicerad konstnär! in ur face grottman!) :snobbigsmilyjävel:
Citera
2004-11-02, 00:12
Medlem
PappaBoegs avatar
Om du inte bor i någon landsortshåla, så kan du ju kolla runt bland caféer och krogar. Kanske finns det någon som är intresserad av att hänga ut dina tavlor och dela ut telefonnummer till eventuella intressenter?
Citera
2004-11-02, 00:12
Medlem
Ursas avatar
I vilken ände av landet bor du?
Citera
2004-11-02, 00:14
Medlem
Perriss avatar
Jag har egentligen ingen aning om hur svårt det är, dock skulle jag ifall jag kände mig mogen i mitt konstnärliga utövande ta kort på rubbet och mejla gallerier. kanske kan vara en början iallafall, de finns säkert en del mindre ställen som kan tänka sig att ta in en ung talang.

/perris
Citera
2004-11-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
och vad vet Roger Persson om konst? (Ville inte att det skulle behöva gå så långt men: jag är publicerad konstnär! in ur face grottman!) :snobbigsmilyjävel:

varför ens diskutera? du vet hur detta kommer att sluta
Citera
2004-11-02, 00:19
Medlem
Lost dreamers avatar
Ebay?
Citera
2004-11-02, 01:08
Medlem
ÄlskaMigs avatar
PappaBoeg och Perris: tack för tippsen, ett bra alternativ är nog som sagt kafeer och mindre gallerier, ska genast införskaffa en bra digitalkamera och ta bilder.
Ursa: jag bor i Stockholm
Henkko: vad är det nu då? kan man få en förklaring till dina kommentarer i alla fall?

ebay, tradera, blocket och liknade är inte ett alternativ.
Citera
2004-11-02, 01:19
Bannlyst
Citat:
och vad vet Roger Persson om konst?
Jag vet massor. Jag skrev exempelvis en mycket uppskattad dikt i lyrikforumet härförleden...
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=156655

Citat:
(Ville inte att det skulle behöva gå så långt men: jag är publicerad konstnär! in ur face grottman!)
Publicerad var? Tidningen Land? Allt om Hobby? Västerbottenskuriren?

// Roger P.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in