2004-11-01, 18:06
Medlem
Haha, råkade komma över den här rullen här om dagen.
Det ska finnas fler filmer med tant Ilsa va?

Överhuvudtaget, har någon info om den här filmen?
Citera
2004-11-01, 18:34
Bannlyst
Japp, det finns två till. Ilsa Harem Keeper of the Oil Sheiks och Ilsa the Tigress of Siberia. Det finns ytterligare en film med Dyanne Thorne som heter Greta - Haus ohne Männer. På grund av huvudrollsinnehaverskan och filmens tema så försökte man inkassera lite på tidigare succéer så den filmen finns även utgiven med titeln Ilsa the Wicked Warden. Det är alltså inte en riktig Ilsa film och den är inte i närheten av lika charmig som originalfilmerna även om She Wolf helt klart är den bästa i serien.
Citera
2004-11-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Japp, det finns två till. Ilsa Harem Keeper of the Oil Sheiks och Ilsa the Tigress of Siberia. Det finns ytterligare en film med Dyanne Thorne som heter Greta - Haus ohne Männer. På grund av huvudrollsinnehaverskan och filmens tema så försökte man inkassera lite på tidigare succéer så den filmen finns även utgiven med titeln Ilsa the Wicked Warden. Det är alltså inte en riktig Ilsa film och den är inte i närheten av lika charmig som originalfilmerna även om She Wolf helt klart är den bästa i serien.

okej, spännande!
vet du när filmerna spelades in och sånt?
lite bakgrund till det hela.. vem är den galne regissören osv?

visst, jag kan väl googla, men nån här kanske sitter på lite info
Citera
2004-11-01, 21:32
Bannlyst
Regissören heter Don Edmonds och han är fortfarande aktiv. Förutom Ilsa så har han inte gjort några större avtryck i filmhistorien även om han var involverad i True Romance (som co-producer om jag inte misstar mig helt). She Wolf spelades in 1974 och Harem Keeper 1976. Något år senare spelade en annan regissör in Tigress. Jag har aldrig hört någon bakgrundsstory till Ilsa men en kul sak är att man använde kulisser som blivit över från inspelningen av Hogan's Heroes. Jag läste någonstans att Dyanne Thorne var lite besviken efteråt för hon fick inte många seriösa roller efter att ha gestaltat Ilsa, men att hon trots det inte ångrar något.

Mer info än så har jag inte i huvudet men google kan nog hjälpa dig om du vill veta mer.
Citera
2004-11-02, 01:51
Medlem
Cineastens avatar
Ilsa She-wolf of the SS såg jag tidigare i år och den var ju fullkomligt värdelös i alla avseenden. Usch vilken smörja. Å andra sidan hade jag inte förväntat mig mer av den.
Citera
2004-11-02, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Regissören heter Don Edmonds och han är fortfarande aktiv. Förutom Ilsa så har han inte gjort några större avtryck i filmhistorien även om han var involverad i True Romance (som co-producer om jag inte misstar mig helt). She Wolf spelades in 1974 och Harem Keeper 1976. Något år senare spelade en annan regissör in Tigress. Jag har aldrig hört någon bakgrundsstory till Ilsa men en kul sak är att man använde kulisser som blivit över från inspelningen av Hogan's Heroes. Jag läste någonstans att Dyanne Thorne var lite besviken efteråt för hon fick inte många seriösa roller efter att ha gestaltat Ilsa, men att hon trots det inte ångrar något.

Mer info än så har jag inte i huvudet men google kan nog hjälpa dig om du vill veta mer.

mycket att ta in, men ska få tag på dom andra två (lr tre) filmerna.
jag kollar google senare.. tack för hjälpen

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ilsa She-wolf of the SS såg jag tidigare i år och den var ju fullkomligt värdelös i alla avseenden. Usch vilken smörja. Å andra sidan hade jag inte förväntat mig mer av den.

ja, alla kan ju inte ha samma film-smak
Citera
2025-10-12, 11:23
Medlem
Bret-Harts avatar
Karaktären är löst baserad på Ilse Koch som var nazivakt i olika läger har jag förstått
Citera
2025-10-12, 22:27
Medlem
Rebali179s avatar
Tvingade mig igenom dessa kultrullar för ett tag sedan. fullkomligt värdelös Usch vilken smörja.
Citera
2025-10-22, 08:54
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Klassisk poster men tämligen patetisk film.
Citera
2025-10-22, 11:10
Medlem
drinksareonmes avatar
Har den kanske fått ett uppsving iom Ed Gein serien.
Citera
2025-10-22, 13:19
Medlem
Dorniers avatar
Den är roligare än de flesta av de italienska naziploitation-filmerna iallafall.

De italienska fick rykte om sig att vara riktiga video nasties i England under den tidiga video-vågen kring 1980, fast de egentligen är rätt trista.

I Sverige blev det ju istället Motorsågsmassakern som blev den främsta video nastyn.

Flera av de italienska nazi-filmerna kom dock ut på hyrvideo även i Sverige, men blev inte så uppmärksammade, fick inte så stor spridning.

Då blev filmerna från bolaget Video Invest mer uppmärksammade, de släppte bland annat kannibal-filmen Cannibal Holocaust.

Edit: Video Invest-filmerna blev ju förbjudna efter Studio S-programmet om videovåld i SVT. Det sägs att en av läkarna som dömdes angående styckmordet av Catrin Da Costa gillade filmer från Video Invest.
Senast redigerad av Dornier 2025-10-22 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in