Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-27, 23:22
  #3697
Medlem
Rebali179s avatar
Former Iron Maiden singer Blaze Bayley has been hospitalized following a heart attack.
https://ultimateclassicrock.com/iron...XlslLHEdeC9qIs

Vi får hoppas att Blaze Bayley repar sig ordentligt.
Ett par konsertspelningar blev även inställda
Citera
2023-03-29, 18:24
  #3698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Former Iron Maiden singer Blaze Bayley has been hospitalized following a heart attack.
https://ultimateclassicrock.com/iron...XlslLHEdeC9qIs

Vi får hoppas att Blaze Bayley repar sig ordentligt.
Ett par konsertspelningar blev även inställda

"Maybe he didn´t gave Maiden some wave of a Blaze of new glory, but indeed was part of a crucial time that kept them alive spiritually."
Citera
2023-04-03, 21:25
  #3699
Medlem
Rebali179s avatar
Vad blir nästa skiva som skall firas snart tro?
Beast Over Hammersmith borde släppas separat istället för att slås ihop med The Number Of The Beast
Citera
2023-04-05, 19:50
  #3700
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar som sagt hur det kommer bli den dagen Iron Maiden lägger av.
Bandet börjar bli till åren det vet vi redan `, Men frågan är bara när kommer det att ske

Steve Harris är 67 år
Dave Murray är 66 år
Adrian Smith är 66 år
Bruce Dickinson är 64 år
Nicko McBrain är 70 år
Janick Gers är 66 år
Citera
2023-04-05, 22:11
  #3701
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Former Iron Maiden singer Blaze Bayley has been hospitalized following a heart attack.
https://ultimateclassicrock.com/iron...XlslLHEdeC9qIs

Vi får hoppas att Blaze Bayley repar sig ordentligt.
Ett par konsertspelningar blev även inställda

Jag hoppas han repar sig snart. Min första kontakt med Maiden var, förutom samlingsplattan Best of the Beast i mitten på 90-talet, Virtual XI, som ju anses vara deras sämsta. Själv gillar jag den, även om Bayley naturligtvis inte går att jämföra med Dickinson. Låtar som "Futureal", "The Clansman" och "Como Estais Amigos" är faktiskt riktigt svängiga. Har dock inte hört något av Blazes soloprylar.
Citera
2023-04-11, 16:32
  #3702
Medlem
Rebali179s avatar
Idag firar enligt mig en av Iron Madiens bästa skivor 35 år Seventh Son Of A Seventh Son.
Blir nog att lyssna senare idag. En riktig klassiker
Citera
2023-04-12, 16:10
  #3703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Idag firar enligt mig en av Iron Madiens bästa skivor 35 år Seventh Son Of A Seventh Son.
Blir nog att lyssna senare idag. En riktig klassiker

Tack för "påminnelsen"; rotade fram CD-skivan i dag efter jobbet.
Plötsligt var man tillbaka till sommaren 1988, och original-kassetten som glödde i min Sony Walkman.
Ack de ljuva, svunna tonåren!

Klassiskt, melodiöst album från grabbarna. Skönt sväng, och inte så mkt "metal" som en mer progressiv ton.
Citera
2023-04-29, 14:56
  #3704
Medlem
Kan inte sluta lyssna på Somewhere in time skivan, den är helt lysande, fräckaste omslaget också.
Citera
2023-04-29, 14:59
  #3705
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Idag firar enligt mig en av Iron Madiens bästa skivor 35 år Seventh Son Of A Seventh Son.
Blir nog att lyssna senare idag. En riktig klassiker
Ja det är helt sjukt att det är,35 år sedan. Köpte den på vinyl när den kom ut. Blir till att spisa den i afton.
Citera
2023-04-29, 15:01
  #3706
Medlem
Första upplevelsen av Maiden som jag riktigt minns är när jag som typ 12 åring satt hemma på dumburken och surfade runt på internet och hittade Fear of the dark, (enbart låten asså, ej albumet,) Var nästan obehagligt i början men blev helt förtrollad när låten drog igång på riktigt, så hårt tyckte jag det var då. Idag lyssnar jag på Maiden sällan bortsett från enstaka album, men glöden finns kvar.

UP THE IRONS!
Citera
2023-04-29, 15:03
  #3707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar som sagt hur det kommer bli den dagen Iron Maiden lägger av.
Bandet börjar bli till åren det vet vi redan `, Men frågan är bara när kommer det att ske

Steve Harris är 67 år
Dave Murray är 66 år
Adrian Smith är 66 år
Bruce Dickinson är 64 år
Nicko McBrain är 70 år
Janick Gers är 66 år


Tror vi har dem kvar i 5 år till iaf, de orkar nog inte spela i evigheter mer tyvärr, men studiomässigt orkar dem nog producera någon mer skiva? Såg dem 2018 och kan inte förstå hur bra dem fof är. Även deras senaste skiva var lysande.
Citera
2023-04-29, 22:11
  #3708
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Tror vi har dem kvar i 5 år till iaf, de orkar nog inte spela i evigheter mer tyvärr, men studiomässigt orkar dem nog producera någon mer skiva? Såg dem 2018 och kan inte förstå hur bra dem fof är. Även deras senaste skiva var lysande.

Det skulle vara intressant ifall det blir ett nytt album med Iron Maiden.
Även om de sade från början att de bara skulle göra ca 15 album.
Senjutsu är väl bandets sjuttonde studioalbum om jag minns rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback