Citat:
Ursprungligen postat av zapatista
Fortfarande, hur farligt är det egentligen med en katt som biter någon? Det är så fruktansvärt patetiskt att behöva så många poliser för att fånga in och avrätta en katt, för att den sannolikt försvarade sig. Den svenska polisen skämmer ut sig mer och mer för varje dag.
Det kanske inte är livsfarligt, men jag kan lova att många skulle tycka att det var jävligt obehagligt att ha en sån katt i kvarteret. i synnerhet om det finns barn runt omkring.
Någon har ju i vart fall ringt polisen angående katten. Polisen har kommit dit och löst problemet. Bättre att vara flera och kunna fånga in katten fort istället för att vara ensam och springa och jaga katten som en jävla fåne över stock och sten. Jag kan inte se hur det kan vara patetiskt att vara flera om det gör att jobbet går smidigare?
Är du kattägare så se till att katten har ett halsband eller är uppmärkt på annat sätt så lovar jag att polisen kommer att kontakta dig istället för att skjuta den först.
Angående att polisen skämmer ut sig så tycker jag att du har fel. De gör sitt jobb.