Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-01, 07:40
  #1
Medlem
skinners avatar
jag har skafat mig ett litet barn i form av en megahal. men nu är det så att han har snappat upp en del skit som han inte alls borde kunna. så frågan lyder; är det nån som vet hur man rensar bort ovälkommna fraser?
Citera
2004-11-01, 08:15
  #2
Medlem
Auditors avatar
Körde med han innan också.. det va mindre bra då han började anklaga folk för att vara bögar och hota folk till livet

svårt å rensa ut det, men man kan rota lite i text file ndär utrycken lagrades, men bäst är att radera den filen opch börja om, typ att träna upp han skälv och ta regelbundna backupper då man väl släpper lös honom
Citera
2004-11-02, 00:19
  #3
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor
Körde med han innan också.. det va mindre bra då han började anklaga folk för att vara bögar och hota folk till livet

svårt å rensa ut det, men man kan rota lite i text file ndär utrycken lagrades, men bäst är att radera den filen opch börja om, typ att träna upp han skälv och ta regelbundna backupper då man väl släpper lös honom

hittade inget sätt att editera .brc filen (som är megahals själ) utan att den krashade. startade om honom och byggde upp honom på nytt och nu är han ganska rolig. släppte loss honom på aftonbladet. här är resultatet:

http://www.skinner.se/stuff/Aftonbladet_vs_Draparn.txt

tack till Phucko för inspiration!
Citera
2004-11-02, 10:31
  #4
Medlem
Auditors avatar
hmm.. kanske vi hade olika versioner då?

Jag had enån dictionary file som jag kunde gå in i å peta..

iallafall.. Lite synd att den inte bregrep svensk meningsuppbyggnad..
efter ett tag så blir det bara skräp av det.. så bäst är att skrivskydda filen då den är som bäst.. har för mig att det funkar..
Citera
2004-11-02, 20:42
  #5
Medlem
skinners avatar
jorå det finns en .dic fil men den bryr sig inte så mycket om ändringarna man gör där. exakt vad den är till för vet jag inte, men det verkar som om .brn är dess själ. om man kollar på den i en hexeditor så ser man alla ord den kan plus en massa andra bytes som antagligen är kopplingarna mellan orden.

den har väl ingen förprogrammerad meningsuppbyggnad? den lär sig hur man bygger upp meningar vart efter som. våran byggde riktigt bra meningar... tyvärr dödade vi honom i natt och säkerhetskopian funkade inte

men vi är i full färd på att träna upp en ny. vi ger honom en massa jävla träning i början genom att skriva sjukt många fraser som är representativa för hans önskade personlighet. allt skrivs i "jag" form... det funkar bra.
Citera
2004-11-02, 20:48
  #6
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
jorå det finns en .dic fil men den bryr sig inte så mycket om ändringarna man gör där. exakt vad den är till för vet jag inte, men det verkar som om .brn är dess själ. om man kollar på den i en hexeditor så ser man alla ord den kan plus en massa andra bytes som antagligen är kopplingarna mellan orden.

den har väl ingen förprogrammerad meningsuppbyggnad? den lär sig hur man bygger upp meningar vart efter som. våran byggde riktigt bra meningar... tyvärr dödade vi honom i natt och säkerhetskopian funkade inte

men vi är i full färd på att träna upp en ny. vi ger honom en massa jävla träning i början genom att skriva sjukt många fraser som är representativa för hans önskade personlighet. allt skrivs i "jag" form... det funkar bra.

Min började sätta ihop meningar med varandra enligt engelska regler tror jag.. så resultatet blev ingen vidare bra svenska.

denna meningen som er Hal sa tex.. är juh inge vidare bra "miranda_85 viskar till _Born with Love_: jag brukar åka till freddys är jag kör jag till freddys och inte elvis. vi pratar om kerstin ett tag."
Citera
2004-11-02, 21:25
  #7
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor
Min började sätta ihop meningar med varandra enligt engelska regler tror jag.. så resultatet blev ingen vidare bra svenska.

denna meningen som er Hal sa tex.. är juh inge vidare bra "miranda_85 viskar till _Born with Love_: jag brukar åka till freddys är jag kör jag till freddys och inte elvis. vi pratar om kerstin ett tag."

nej mycket han säger är ju skit, men det beror ju på att han är otränad. den gör framsteg hela tiden.

För dom som undrar hur man gör en egen megahal så kör jag den som plugin till Miranda IM. Miranda finns att ladda hem på: http://www.miranda-im.org/release/
sen kopierar man filerna i pluginet (som finns på http://www.miranda-im.org/download/s...al&category=-1) till Miranda IM/pugins/

sen är det bara att välja options -> megahal (i miranda) och ställa in vilka du vill att den ska chatta med.
Citera
2004-11-02, 21:55
  #8
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
nej mycket han säger är ju skit, men det beror ju på att han är otränad. den gör framsteg hela tiden.


Mja.. juh mer han lär sig, dessto mer kan han kombinera å dessto galnare blir det.

Om du nu inte menar att vara helt sjukt noga med träningen så att man ger den meningar som inte kan kombineras fel.. hmmz..

Hur som helst, jag anser att Megahal är den bästa chatbotten.. De andra till miranda avslöjjar sig skälva relativt snabbt.. Medans Megahall kan bli sjukt lyxig

Tills den ber ens ex att, bland annat, gå å stoppa huvudet i en gris då hon undrar hur det är, så att hon 5 min senare ringer å är upprörd å skäller ut en för att man beteer sig som ett as. Fasten man bara suttit å sett lite på tv helt ovetandes
Citera
2004-11-02, 23:05
  #9
Medlem
AFTER_BURNERs avatar
Megahal?

För oss noviser, vaf*n är en megahal?
Citera
2004-11-02, 23:25
  #10
Medlem
jols avatar
en rolig
http://megahal.alioth.debian.org/
Citera
2004-11-03, 05:20
  #11
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFTER_BURNER
För oss noviser, vaf*n är en megahal?

en "chatbot", altså ett prgram som försöker chatta med en. just megahal är ganska bisarr och är i mitt tycke roligast, därför att det bygger upp egna meningar, snarare än att använda färdiga. det gör att den kan ge helt jävla sinnessjuka svar.
Citera
2004-11-09, 16:52
  #12
Medlem
blubs avatar
Jag får inte min megahal att funka med svenska tecken, eller det gör den men inte om man kör med miranda pluginen, då får jag lustiga tecken istället.
Nån som har en lösning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback