Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-04, 11:52
  #25
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Åkte du dit för olagligt eller olovligt fiske? Det är väl en skillnad där? 30-40 dagsböter låter hiskeligt mycket oavsett, hoppas verkligen inte brottet kan rendera ett sånt straff Men eftersom det går till åklagare antar jag att det eventuellt (!) handlar om dagsböter. Kan tänka mig att det ofta inte blir nånting alls dock.
Oavsett olagligt eller olovligt fiske så är det minsta straffet 30 dagsböter.
Citera
2019-05-07, 01:34
  #26
Avstängd
wazzobazzos avatar
Bump. Måste fråga hur det ser ut när tjuvfiskare fiskar på privatmark? En stor del av släkten är bönder med mycket mark och har varit med om detta (men iom att markerna är ganska stora är det inte ofta man kommer på dem).

Får JAG, som privatperson, t.ex. göra envarsingripande och plocka deras grejer (som de säkerligen inte vill lämna från sig frivilligt) om jag kommer på dem? Hur stora friheter har man att bruka våld i det läget om någon gör motstånd (går ju att anta att en fiskare har kniv på sig och inte gärna heller vill lämna från sig utrustning frivilligt och snällt vänta på polizei)? Fota bil/annat och söka skadestånd i efterhand? Hur funkar det?
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-05-07 kl. 01:43.
Citera
2023-07-29, 21:55
  #27
Avstängd
Antar att blattarna tömmer många sjöar utan att betala 😭😭
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback