Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-05, 11:19
  #1
Medlem
Separatists avatar
Skulle vilja veta hur den organiserade brottsligheten i Västerås ser ut. Vilka styr, och i vilka kvarter?
Man har ju hört rykten om 55:ans Pizzeria och Hemdalsgrillen sköts av Juggemaffia, men skulle gärna vilja veta mer om resten av staden.

Tacksam för svar!
Citera
2011-07-05, 14:55
  #2
Medlem
aceblacks avatar
Asir ska väl finnas där har jag för mig, och Troopers som är supportklubb till Outlaws.
Brödraskapet har iallafall haft en avdelning där, men jag är inte säker på att den finns kvar. Sen så skriver Crime Inc att de har en avdelning där på sin hemsida, men de har ju typ 10 avdelningar i Sverige utan att någon sett dem utanför Stockholm så det är väl lite tveksamt kanske...
Citera
2011-07-05, 15:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Asir ska väl finnas där har jag för mig, och Troopers som är supportklubb till Outlaws.
Brödraskapet har iallafall haft en avdelning där, men jag är inte säker på att den finns kvar. Sen så skriver Crime Inc att de har en avdelning där på sin hemsida, men de har ju typ 10 avdelningar i Sverige utan att någon sett dem utanför Stockholm så det är väl lite tveksamt kanske...

Finns nån ASIR-kille i v-ås vet jag att en från ASIR i Uppsala nämnt. , Brödraskapet las väl ner -06. då Bjellder & CO. som var me där gick över till Bandidos MC , Bandidos MC hade lokal på Hacksta från sept. 08. till slutet av -09. och flyttade sedan lasset till Uppsala.

Solidos MC delade lokalen me Bandidos -09. och hade lokalen till hösten -10. sedan flyttade Solidos MC lasset till Skultunas gamla bryggeri och vart sedan nerlagt av BMC.s ledning några månder senare varpå några medlemmar gick me i Veterans MC varpå det inte dröjde länge innan Veterans MC och Bandidos MC hamnade i fejd och Veterans MC bröt sitt "broderskap" me BMC .

Troopers finns det en del killar i v-ås samt Surahammars ligistgäng "SC" (Sura-Crew) hade visst gått me i Troopers.

Kakmonsterna i BC (Black cobra) finns väl några från Bäckby typ.

Finns väl en del juggar av vad man läst i VLT som stökar lite me polisen etc.

mvh.T
Citera
2011-07-09, 17:01
  #4
Medlem
Asir ska väl finnas där har jag för mig, och Troopers som är supportklubb till Outlaws.
Brödraskapet har iallafall haft en avdelning där, men jag är inte säker på att den finns kvar. Sen så skriver Crime Inc att de har en avdelning där på sin hemsida, men de har ju typ 10 avdelningar i Sverige utan att någon sett dem utanför Stockholm så det är väl lite tveksamt kanske...[/QUOT

Det är nog 3 Killar därifrån.
Citera
2011-07-10, 20:15
  #5
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
killen från uppsala som satt häktad för mord i har en farsa som äger en blatteresturang i västerås.
mordet/morden var runt 2005, kan varit dubbelmord.

någon som minns?
Citera
2011-07-10, 20:58
  #6
Medlem
en kompis säger att det är syrianer som styr i Västerås..
Citera
2011-07-11, 00:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
Finns nån ASIR-kille i v-ås vet jag att en från ASIR i Uppsala nämnt. , Brödraskapet las väl ner -06. då Bjellder & CO. som var me där gick över till Bandidos MC , Bandidos MC hade lokal på Hacksta från sept. 08. till slutet av -09. och flyttade sedan lasset till Uppsala.

Solidos MC delade lokalen me Bandidos -09. och hade lokalen till hösten -10. sedan flyttade Solidos MC lasset till Skultunas gamla bryggeri och vart sedan nerlagt av BMC.s ledning några månder senare varpå några medlemmar gick me i Veterans MC varpå det inte dröjde länge innan Veterans MC och Bandidos MC hamnade i fejd och Veterans MC bröt sitt "broderskap" me BMC .

Troopers finns det en del killar i v-ås samt Surahammars ligistgäng "SC" (Sura-Crew) hade visst gått me i Troopers.

Kakmonsterna i BC (Black cobra) finns väl några från Bäckby typ.

Finns väl en del juggar av vad man läst i VLT som stökar lite me polisen etc.

mvh.T

Sura-Crew
Snälla berätta mer om det. Volvoraggare bärandes kepsar med mopartryck som drar omkring och gör burn outs för att sedan sälja lite hembränt eller? Kanske traktens bosnier typ den där långa killen som rånade en lanthandel som låg 1 kilometer från polisens skjutbana samma dag som hela jäkla kåren var där för att öva. Vilka finns det mer?
Citera
2011-07-15, 23:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Sura-Crew
Snälla berätta mer om det. Volvoraggare bärandes kepsar med mopartryck som drar omkring och gör burn outs för att sedan sälja lite hembränt eller? Kanske traktens bosnier typ den där långa killen som rånade en lanthandel som låg 1 kilometer från polisens skjutbana samma dag som hela jäkla kåren var där för att öva. Vilka finns det mer?

Ha ha! typ!

"SC" är ju ett gäng grabbar i 16-25 års åldern som visst springer runt och leker kickers , en bekant till mig fick sin bil repad av J.S varpå J.S sedan slogs ner me hammare etc. -09.

mvh.T
Citera
2011-07-16, 00:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
Ha ha! typ!

"SC" är ju ett gäng grabbar i 16-25 års åldern som visst springer runt och leker kickers , en bekant till mig fick sin bil repad av J.S varpå J.S sedan slogs ner me hammare etc. -09.

mvh.T

Svenskar, invandrare, blandat? Är negern Hugo inblandad på något vis?
Citera
2011-07-16, 03:21
  #10
Avstängd
Jocke_Ss avatar
Brödraskapet fanns där i flera år och var starka med den förra presidenten Micke i spetsen.

Det fanns även en större organiserad liga som sysslade med utpressningar i mångmiljonklassen där för några år sedan , det var en stor utpressningshärva där en jugge var den som styrde ligan , han inklusive ett 10-tal av hans kumpaner blev dömda till fängelsestraff.
En Bandidos medlem blev också dömd i härvan.
__________________
Senast redigerad av Jocke_S 2011-07-16 kl. 03:30.
Citera
2011-07-16, 12:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Brödraskapet fanns där i flera år och var starka med den förra presidenten Micke i spetsen.

Innan de började ge sig på varandra och två medlemmar torterade en tredje som sedan gick till polisen och hamnade sedermera i vittnesskydd.
Citera
2011-07-16, 12:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Svenskar, invandrare, blandat? Är negern Hugo inblandad på något vis?

svenskar bara vad jag vet! som sagt så är några ur SC me i TROOPERS vet att redan när Solidos MC höll till i skultuna som sedermera vart OMC så ville man bara ha svenskar me.

mvh.T
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback