Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-06, 19:39
  #133
Medlem
Leifsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Finns det någon invigd här som kan beskriva doften på DH? gärna utförligt och målande, det ska kännas som att man är där.

Svårt att beskriva som deltagare, man vänjer sig jävligt hårt vid lukten.

Men tänk dig själv en svagt frän doft av energidryck och coca-cola, blandat med odören från svettiga nördar, blandat med matoset från pizzastället, med en touch matos från kebabstället med. Då får du den unika Dreamhack-lukten.

Den är minst sagt skarp, om man säger så.. Lite hatelove på den ändå
Man känner den endast då man varit ifrån eventet någon timme för att sedan återvända, då man slås som av en vägg när man passerar ingången.
Citera
2011-07-09, 00:13
  #134
Medlem
--X--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wimzie
Svårt att spela 24/7 i tre dygn då 24 står för timmar och 7 för antalet dagar. Vill inte vara dryg eller något men det är väl dags att lära sig?

Sen kan det ju vara dags att lära sig att allting inte är bokstavligt. Precis som att när man är "så hungrig att jag kunnat äta en häst" så är mer för att göra en poäng att du är vrålhungrig, än att du verkligen kommer äta en hel häst eller hade orkat för den delen.

Fattar inte att du orkar citera för att lägga en sådan kommentar som dessutom är totalt onödig då folk fattar vad jag menar ändå.

När någon säger att de gör något "24/7" är det väl ungefär 0% som verkligen ägnar 24timmar om dygnet 7 dagar i veckan på vad dom nu säger från början, då det är ganska omöjligt... Fattar inte ens varför jag skriver detta eller ska behöva förklara för dig varför din kommentar är en av de dummaste jag någonsin läst.
Citera
2011-07-09, 13:13
  #135
Medlem
Typ hur mycket pengar går åt på mat osv?
Citera
2011-07-10, 18:22
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheese
Typ hur mycket pengar går åt på mat osv?

Beror på vad du ska äta.

Ca 400-500 om du käkar Burger King/ Max någon dag och inte snålar på maten...
Citera
2011-07-10, 19:33
  #137
Medlem
När jag var där bäng fick jag för mig att allt var en konspiration, datornördar gillar röka.
Datornördar håller i eventet = de styr allting höga/röker under sina timmar de är lediga.

Min polare har varit ute med flertal från crew som röker holk och diverse rökdon.

Jag själv kontaktade en säkerhets crew som sa att många inom crew var liberala, det är trevligt! Funderar på att ansöka som crew något år faktiskt.
Citera
2011-07-11, 23:18
  #138
Medlem
feelslikerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Varför då?

Delvis för att jag har gått med vänner och för att det faktiskt är fullt möjligt att uppskatta olika musikstilar, även om man mestadels lyssnar på en specifik genre.
Citera
2015-11-26, 04:34
  #139
Medlem
swimmingpools avatar
Ingen åldersgräns va? Men om man är under 18 måste man ha målsmans tillstånd eller vad det brukar heta? Vad innebär det? Att en vuxen följer med? Eller att vårdnadshavaren (mamma/pappa) måste visa upp nåt tillstånd.... eller vad? Jag menar man kan la inte ha en lapp från föräldrarna om tillstånd om det inte är ens egna ungar.
__________________
Senast redigerad av swimmingpool 2015-11-26 kl. 04:42.
Citera
2015-11-26, 09:24
  #140
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ingen åldersgräns va? Men om man är under 18 måste man ha målsmans tillstånd eller vad det brukar heta? Vad innebär det? Att en vuxen följer med? Eller att vårdnadshavaren (mamma/pappa) måste visa upp nåt tillstånd.... eller vad? Jag menar man kan la inte ha en lapp från föräldrarna om tillstånd om det inte är ens egna ungar.

§ 6.5 DreamHack har ingen åldersgräns, men deltagare under 18 år skall ha målsmans tillstånd för deltagande på DreamHack. Målsman ska informeras om dessa regler.

Tolkar det som att det räcker att en förälder kan bevisa att det är okej att personen släpps in. Att föräldern ringer in eller e-postar och ger sitt OK bör väl fungera. En handskriven lapp vet jag dock inte, känns lätt att förfalska.
Citera
2015-11-26, 10:31
  #141
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
§ 6.5 DreamHack har ingen åldersgräns, men deltagare under 18 år skall ha målsmans tillstånd för deltagande på DreamHack. Målsman ska informeras om dessa regler.

Tolkar det som att det räcker att en förälder kan bevisa att det är okej att personen släpps in. Att föräldern ringer in eller e-postar och ger sitt OK bör väl fungera. En handskriven lapp vet jag dock inte, känns lätt att förfalska.

När jag var på DH 2007 så behövdes inget tillstånd, telefonsamtal eller liknande.
Det var bara att boka hemma på datorn och sen knata in med sin dator och visa biljett vid insläppet för att få sitt band.

Tror mer dom menar att föräldrarna ska kika på reglerna hemma på datorn och muntligt ge sina barn tillåtelse.

Inte pallar dom ringa runt eller läsa massa lappar
Citera
2015-11-26, 10:44
  #142
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --X--
När någon säger att de gör något "24/7" är det väl ungefär 0% som verkligen ägnar 24timmar om dygnet 7 dagar i veckan på vad dom nu säger från början, då det är ganska omöjligt... Fattar inte ens varför jag skriver detta eller ska behöva förklara för dig varför din kommentar är en av de dummaste jag någonsin läst.

Men ORKA! 24/7 ska inte användas av en enskild persons prestationer, utan för att beskriva någonting som alltid är tillgängligt, dygnet runt, vardag som helgdag. "Supporten är öppen 24/7" betyder att du kan få hjälp så väl kl 13 på en tisdag som kl 23 på en söndag. Men det är för helvete inte samma person som sitter där.
Citera
2018-08-28, 22:26
  #143
Medlem
När jag var där förra året så spelade jag och mina kompisar mest. Det är nog vad de flesta deltagare gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback