Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-31, 17:27
  #217
Medlem
goosehunters avatar
Varför syltar alltid folk ihop begreppen skinhead och nasse??????? Det liksom hör inte ihop. SOMLIGA skinheads var politiskt aktiva, däribland på den yttersta högerkanten. Iklädda sina skinheadkläder var dom ofta med på demonstrationer och kravaller. Icke politiska skins som endast ville vara med o slåss och busa lite hängde ofta med skinheadpolarna med nazistiska sympatier. Det var inget man brydde sig om, vad polarna tyckte om judar eller invandrare. Man var ändå polare o hade roligt ihop och de sk nazistiska åsikterna var sällan särskilt seriösa utan mer en förevändning för att få revoltera och gå emot strömmen av vanliga svenssons. Dessa människor fick på omvänd maner iklädda sig rollen som nazismens ansikten i media, och folket köpte denna myt rakt av. Rakade du skallen eller hade bomberjacka o kängor så var du per automatik nazist. Tänk om bara människor tagit sig en gnutta tid att sätta sig in i saker o ting innan dom öppnade käften.

Jag har aldrig varit skin själv. Men levt i direkt närhet till människor som var. Det var unga grabbar. Mycket som skulle ut. Mycket testosteron, ilska, frustration över livet, levnadssituationen. Dom klassiska bitarna, en morsa som söp, en farsa som inte fanns där eller det omvända. Svårt i skolan. Ofta lite bokstavsbarn. I grund o botten jävligt bra killar. En missuppfattad subkultur, med stor gemenskap o värme folket emellan som tyr sig till denna kultur. En jävligt styv subkultur med stor tilldragningskraft. Kan ibland komma på mig själv med vissa attribut, ett par skor, en jacka, eller rakad skalle. För gammal för att känna behov av att vilja vara eller tillhöra en grupp. Men ser jag en skin på stan så får jag alltid ett varmt leende. Kanske ser jag lite av mig själv. En ung, förbannad kille. Som liksom jag kommer växa upp, värdera saker i livet annorlunda o till slut hamna rätt. Eller åtminstone på en lugnare väg i livets djungel.
Citera
2019-03-21, 23:56
  #218
Medlem
526s avatar
Finns det inga nazi-skins kvar? Var är ni?

På min tid fanns det skinheadsgäng med armékängor, bombarjackor och gamla hedliga hakkors som spöade gapiga invandrare.

Finns det kvar?
Citera
2019-03-21, 23:58
  #219
Medlem
Gabagols avatar
De är ju överallt på Flashback. Allt är judarnas fel, har du inte insett det? Det är Schlomo Goldstein som är bakom draperiet och styr allt.
Citera
2019-03-22, 00:00
  #220
Medlem
WGASs avatar
De är i Sveriges regering, i kostym, om du inte fattat det än.
Citera
2019-03-22, 00:00
  #221
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
På min tid fanns det skinheadsgäng med armékängor, bombarjackor och gamla hedliga hakkors som spöade gapiga invandrare.

Finns det kvar?

En och annan övervintrad hippie känner jag till, och någon enstaka raggare, men skinheadsen är nog lika utdöda som modsen...
Citera
2019-03-22, 00:02
  #222
Avstängd
DRD4s avatar
Dom är nog svåra att hitta om det ens nu finns några kvar.

Säpo/expo har väl gett en siffra på ca 200 nassar? det borde väl vara den gruppen? annars får du väl trösta dig och gå med i NMR nasse sossar?
Citera
2019-03-22, 00:10
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
På min tid fanns det skinheadsgäng med armékängor, bombarjackor och gamla hedliga hakkors som spöade gapiga invandrare.

Finns det kvar?
De har väl vuxit till sig lite. Har kanske fullt upp med amorteringar och räntebetalningar och pensionssparande. Och någon kanske har fått arbete.
Citera
2019-03-22, 00:12
  #224
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Kanske finns det någon enstaka NS-skin kvar ute på landsbygden, men inte är de många.
Citera
2019-03-22, 00:25
  #225
Medlem
Kniv-Yxas avatar
De misshandlade också bögar, hört talas om knacka bögar?
Citera
2019-03-22, 00:31
  #226
Medlem
tutankhumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
De misshandlade också bögar, hört talas om knacka bögar?

Var väl främst raggare som ägnade sig åt det?
Citera
2019-03-22, 00:41
  #227
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Var väl främst raggare som ägnade sig åt det?

Raggare, är du dum i huvudet?
Citera
2019-03-22, 04:28
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Raggare, är du dum i huvudet?

Stämmer ju, var inte speciellt ovanligt att knacka bög. Kunde ju va vilket kompis gäng som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback