• 1
  • 2
2011-07-03, 19:10
Bannlyst
Jag fick precis en tillsägelse för off topic, helt enligt reglerna så det är ingentim jag motsätter mig. Dock så blev jag lite konfunderat när jag läste PM:et som moderatorn skickade - ska man i det läget besvara PM:et och be om ursäkt eller helt enkelt skita i det och låta livet ha sin gång? Brukar ni be om ursäkt vid regelbrott?

Jag tänkte att det kanske kan vara en fin gest, men samtidigt kan ju modden ta det på fel sätt och tro att man är näsvis eller spammar. Vad säger ni?
Citera
2011-07-03, 19:13
Bannlyst
Be om ursäkt?

Jag brukar be dem suga min kuk, detta förutsatt att tillsägelsen ej var berättigad (enligt mig).
Citera
2011-07-03, 19:13
Medlem
Jag brukar rita en bild i paint och skicka till dem för att visa min uppskattning.
Citera
2011-07-03, 19:15
Medlem
Ettan^s avatar
Det är nog inte speciellt många som ber om ursäkt. Inte heller spelar det någon roll annat än om man själv mår bättre av att ursäkta sitt dåliga beteende.

Har själv bett om ursäkt någon gång i samband med att jag ifrågasatt en tillsägelse, haft en kortare diskussion, och där jag sedan insett att jag postat i fel forum eller gjort något annat som rättfärdigat tillsägelsen. Men det är inget jag gör regelbundet.
Citera
2011-07-03, 19:16
Medlem
b0gfettos avatar
Har dom rätt så brukar jag inte säga någonting, anser jag att dom har fel eller att jag inte förstår varför och ber dom förklara så tackar jag nog för att jag fick svar på mina undringar, inte ett tack för själva tillsägelsen.
Citera
2011-07-03, 19:16
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Nej det är inget du behöver besvara om du inte vill ta en diskussion om tillsägelsen.
Men jodå det finns även de som skickar en ursäkt tillbaka.
Citera
2011-07-03, 19:19
Medlem
endymions avatar
Har fått tre tillsägningar angående offtopic. Svara bara på en då jag inte tyckte den var OT och undra hur modden tänkte, han har ej svarat tillbaka.
Citera
2011-07-03, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Har dom rätt så brukar jag inte säga någonting, anser jag att dom har fel eller att jag inte förstår varför och ber dom förklara så tackar jag nog för att jag fick svar på mina undringar, inte ett tack för själva tillsägelsen.

Nu menar jag ju inte att man ska tacka för tillsägelsen, snarare be om ursäkt.

Kanske ett litet "Jag vet att jag gjorde fel, och jag ber om ursäkt för det. Det ska inte upprepas." Men det kanske å andra sidan ger lite rövslickarvibbar
Citera
2011-07-03, 19:21
Medlem
Dolgtrases avatar
Med tanke på mängden PM de måste få varje dag verkar det ganska onödigt. Själv skulle jag ha svårigheter med att hålla inne spydigheter och förolämpningar just efter en tillsägelse. Och då är det ju bäst att låta bli.
Citera
2011-07-03, 19:22
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetprins
Nu menar jag ju inte att man ska tacka för tillsägelsen, snarare be om ursäkt.

Kanske ett litet "Jag vet att jag gjorde fel, och jag ber om ursäkt för det. Det ska inte upprepas." Men det kanske å andra sidan ger lite rövslickarvibbar

Det var jag som läste slarvigt, sorry. Jag skulle nog inte be om ursäkt för den och jag skulle inte skriva något tillbaka öht om det inte var för att jag tyckte att tillsägelsen var felaktig. Så menade jag.
Citera
2011-07-03, 19:22
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Nej det är inget du behöver besvara om du inte vill ta en diskussion om tillsägelsen.
Men jodå det finns även de som skickar en ursäkt tillbaka.

Och hur reagerar du på ursäkter? Svarar du?
Citera
2011-07-03, 19:23
Medlem
najass avatar
De som ber om ursäkt brukar jag smälla på en ytterligare tillsägelse för att ha upptagit värdefull moderatortid.

Nä, skämt åsido (Obs - ovanstående är alltså ett skämt), så behöver man så klart inte det. Det är högst en av 10 som skickar en ursäkt eller förklaring eller liknande, och det behövs alltså inte.´

De som svarar på Tillsägelse-PM:et (oavsett om det är en ursäkt eller om de är förbannade) brukar jag försöka svara tillbaka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in