2011-07-03, 16:12
Medlem
hej kära flashbackare

jaga tänkte att jag skulle börja spela Theremin för att förbättra mitt gehör. i grund och båten är jag gitarrist. jag tänkte köpa mig en Etherwave Plus från moog http://www.moogmusic.com/products/et...etherwave-plus

till min stora glädje ser jag att therminen kan användas till att styra andra instrument men hjälp av CV Outputs, problemet är bara att instrument som man kan koppla in kräver CV input. jag har en elektrisk ibanez och vad jag vet så har inte elgitarrer över lag CV input.

så min fråga är om någon vet ett sätt att göra så att elgitarren får ett CV input? kan man använda någon form av pedal eller måstet man skruva sönder gitarren och sätta in ett? jag vet att moogs egna gitarrer har det inbyggt men dom kostar skjortan

här är en video som förklarar närmare vad jag menar

http://www.youtube.com/watch?v=HkjFCN8u8MM

tack på förhand!
Citera
2011-07-03, 22:04
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturfisk
i grund och båten är jag gitarrist.
Jag brukar inte vara grammatikpolis, och nej jag har inget svar på din fråga gällande theremin.
Men de där va för mycke!!!!!
Citera
2011-07-03, 22:53
Medlem
Mooggitarren är nog den ända gitarren som kan köpas i butik med cv-ingång. Det lättaste för dig är antagligen att köpa en effektpedal med cv t.ex. Moogs egna lågpassfilter MF-101, det tillsammans med en theremin skulle kunna skapa resultat som liknar det i videon.
Citera
2011-07-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lloydan
Mooggitarren är nog den ända gitarren som kan köpas i butik med cv-ingång. Det lättaste för dig är antagligen att köpa en effektpedal med cv t.ex. Moogs egna lågpassfilter MF-101, det tillsammans med en theremin skulle kunna skapa resultat som liknar det i videon.

finns några billigare pedaler med cv än moogs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in