• 7 836 online
  • 1 101 583 medlemmar
  • 57 369 929 inlägg
  • 1
  • 2
2011-07-03, 14:35
Avstängd
NEGERRs avatar
Jag konsumerar kaffe. Mycket kaffe. För att ta reda på hur mycket började jag räkna kopparna från det att jag köpte nytt kaffe förra veckan. Resultatet är häpnadsväckande. 12,5 koppar om dagen dricker jag.

Vad riskerar jag med detta missbruk? Jag har alltså druckit 100 koppar kaffe på 8 dagar. Starkt kaffe svart kaffe. Gula tänder har jag. Vad mer har jag att vänta om jag fortsätter?

Bör jag trappa ned?
Citera
2011-07-03, 14:38
Medlem
Tr0llfans avatar
Intressant. Hur upplever du abstinensbesvären?
Citera
2011-07-03, 14:40
Avstängd
NEGERRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
Intressant. Hur upplever du abstinensbesvären?

Jag har intagit samma antal koppar i flera år nu. Jag kan nog inte föreställa mig hur det skulle kännas utan kaffe.
Citera
2011-07-03, 14:40
Medlem
pjalles avatar
För det första så blir du inte piggare av kaffe om du dricker så mycket som du gör. För det andra är det inte bra för hjärtat.
Citera
2011-07-03, 14:43
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Jävlar! 12.5 koppar om dygnet?

Kan du berätta hur du delar upp kopparna? Typ 2 innan jobb, 2 efter jobb, 2 efter maten osv. Intressant att höra.

Jag klara maximalt 3 koppar kaffe kanske.

Brukar få black-outs om jag dricker för mycket kaffe, och självklart blir man bajsignödig.
Citera
2011-07-03, 14:55
Avstängd
NEGERRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
För det första så blir du inte piggare av kaffe om du dricker så mycket som du gör. För det andra är det inte bra för hjärtat.

Det var tråkigt att höra. Trodde inte det skulle ha så stor påverkan på hjärta. Nej pigg blir jag absolut inte. Snarare ganska trött och seg.

Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Jävlar! 12.5 koppar om dygnet?

Kan du berätta hur du delar upp kopparna? Typ 2 innan jobb, 2 efter jobb, 2 efter maten osv. Intressant att höra.

Jag klara maximalt 3 koppar kaffe kanske.

Brukar få black-outs om jag dricker för mycket kaffe, och självklart blir man bajsignödig.

Ibland får jag lite orolig mage. I kombination med tramadol(som jag tar varje dag) skiter jag som ett svin. Bajsar cirka 3-4 gånger per dag.

08:30 - Frukost - sen 2 muggar (ca 15 minuter mellan påtår)
12:00 - Mackor - sen 2 muggar (ca 15 minuter mellan påtår)
13:00 - 1 mugg
14:00 - 1 mugg
15:00 - 1 mugg
16:00 - Middag - sen 2 muggar (ca 15 minuter mellan påtår)
18:00 - 2 muggar till någon smarrig efterätt, tårta eller annat. Godis ibland. (ca 10 minuter mellan påtår)
20:00 - 1 mugg
22:00 - Nattkaffet - 1 mugg

Eftersom jag inte arbetar dricker jag i princip kaffe hela dagarna. Jag går aldrig ut heller. När jag har tråkigt dricker jag kaffe. Och dagarna ser aldrig annorlunda ut.

Tramadolen och kaffet gör att jag äter väldigt lite. Jag får snarare trycka i mig mat när det börjar vara dags att inta föda. Utan att vara hungrig dock. Och det är muggar jag dricker ur. Inte koppar. Så mängden är väl dubbelt så stor jämfört med en kopp.
Citera
2011-07-03, 14:59
Medlem
Oj herre gud. Du borde nog börja trappa ner åtminstone.
Citera
2011-07-03, 15:02
Medlem
Braxen82s avatar
Har typ samma problem, jag har druckit minst en Redbull i varje dag i 4 år, brukar dricka ca 4st,, har gått igenom en 12 stegsbehandling mlr drog missbruk, och har varit ren i ca 10 månader.. Det som är värst med Redbull är att det är dyrt son fan.. När jag inte dricker,, Så blir jag sjukt trött, huvudvärk osv..
Citera
2011-07-03, 15:03
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Låter faktiskt som du har ett problem, ungefär som alkoholism, haha.

Det kan inte vara bra att dricka så mycket, inte när det är mörk och starkt kaffe heller. Du kanske skulle ta och hälla lite mjölk i kaffet för att spä ut det, men fortfarande har kaffesmaken kvar.
Citera
2011-07-03, 15:04
Medlem
Digit@ls avatar
Jag trodde de var ett skämt. Att ens behöva ta upp ett sådant problem. Men sen när Jag tänker efter så är det mycket kaffe. I längden kan de fan inte vara sunt. Man lär väl få högt blod tryck och som du säger problem med magen.

Man undrar hur du skulle må om du sluta helt. Ska du inte prova det?
Citera
2011-07-03, 15:11
Avstängd
NEGERRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digit@l
Jag trodde de var ett skämt. Att ens behöva ta upp ett sådant problem. Men sen när Jag tänker efter så är det mycket kaffe. I längden kan de fan inte vara sunt. Man lär väl få högt blod tryck och som du säger problem med magen.

Man undrar hur du skulle må om du sluta helt. Ska du inte prova det?

Kan tänka mig att det var en spontan tanke.

Visst funkar det som det är. Jag bor ensam, dricker mitt kaffe, sitter på nätet och kommenterar olika saker dagarna långa. Det här hade aldrig funkat om jag hade haft ett jobb. Jag går nämligen på toa jämt och skiter. Jag går oftare än jag skiter, dvs ofta sitter jag där och vill skita men kan inte. Det är väldigt behagligt att vara hemma och ständigt ha tillgång till toalett. Jag har märkt att när jag är borta från hemmet en längre så blir det problem med magen. Gaser som inte får komma ut och ingen toialett. Då lider jag. Som tur är händer det väldigt sällan då jag jämt är hemma.

Det är som du säger. Inte sunt i längden. Ja, jag bör nog trappa ned till att börja med.
Citera
2011-07-03, 15:15
Medlem
Drack också stora mängder kaffe för några år sedan. Kanske inte så mycket som dig, men säkert 8-10 koppar per dag. Försök att hoppa över påtåren och skippa kaffet efter kl 20. För mig gick det lätt att dra ner och idag dricker jag inte ens kaffe varje dag.

Jag blev inte heller pigg av att dricka kaffe (blir det inte idag heller). Är snarare piggare idag än när jag drog i mig massa kaffe.
Citera
  • 1
  • 2