Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 12:24
  #697
Avstängd
unga är så jävla bortskämda idag att det är sjukt.
Citera
2017-04-29, 16:15
  #698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Går man på högskola så är det bäst att bo hemma. Varför tä på sig skulder på studielån osv när man lika gärna kan leva lyx hemma fortfarande, för att sedan flytta ut och leva skuldfritt?

Skippar man högskolan så bör man flytta hemifrån helst innan man är 23 skulle jag säga.

tycker att det är orimligt svar, helt egoistiskt !! vag gör man om man inte har föräldrar ? eller att de vill inte att jag bor hos dem ? är det du som ska försörja mig ?
Citera
2017-04-29, 20:32
  #699
Medlem
Med den enorma bristen som vi har på hyreslägenheter i Sverige idag och dom hutlösa priserna som bostadsrätterna ligger på så är det fullt förståeligt att folk bor hemma längre idag än förr, speciellt svenskar, då asylanter går före i bostadsköerna i dom flesta kommunerna, i vissa så köper t.o.m. kommunen upp bostadsrätter till dom.
__________________
Senast redigerad av Mlkehunt 2017-04-29 kl. 20:39.
Citera
2017-04-30, 02:01
  #700
Medlem
thestalkerdudes avatar
Inte 25+ än men snart.

Bor fortfarande hemma pga en eskalerande psykiskt ohälsa som gjort mig mer eller mindre sängliggandes 6 av 7 dagar i veckan och en bostadsituationen i min stad är knappert där lägenheter jag inte har poäng till eller ens råd att köpa. För ett jobb kan jag knappt ens behålla plus har ingen inkomst över huvudtaget pga bråk med FK och diverse myndigheter som säger emot min sjukdomsbild
och säger att jag kan visst jobba, även med intyg från sjukvården å det som säger motsatsen.

Inte det mest optimalt för mig som vill gärna flytta hemifrån, starta vuxenlivet på riktigt och växa som människa nån jäkla gång. Men är alternative att bo hemma som nån morsgris men jag har mat i magen och tak öve huvudet, eller bo på gatan och sjunka mera när i skitet tar jag hellre alternative ett.
Citera
2017-05-05, 18:12
  #701
Medlem
snart 40 och bor fortfarande hemma, maten färdig när jag kommer hem från lokala kinakrogen där jag sitter och spelar jack vegas hela dagarna, får en del av pensionen som jag kan leva på från mamma som mest sitter hemma.
Citera
2017-05-09, 03:58
  #702
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathshead82
snart 40 och bor fortfarande hemma, maten färdig när jag kommer hem från lokala kinakrogen där jag sitter och spelar jack vegas hela dagarna, får en del av pensionen som jag kan leva på från mamma som mest sitter hemma.

Hahaha, ursäkta men du är fan rolig.

Hur hamnade du i denna sits?
Citera
2017-05-09, 04:58
  #703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallesvejs
unga är så jävla bortskämda idag att det är sjukt.

I en tid då det är flera års kötid för en etta i Flen och det inte längre finns lättåtkomliga jobb för dem som inte är utbildade kanske det inte är så jävla konstigt att folk bor hemma?

Unga var så jävla bortskämda förr i tiden.
Citera
2017-05-09, 05:10
  #704
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
sits

Om bägge parterna är okej med det så skulle jag inte kalla det för sits.
Citera
2017-05-09, 16:45
  #705
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Om bägge parterna är okej med det så skulle jag inte kalla det för sits.

Vad fan pratar du om, ditt mähä?

Det är en sits objektivt sett. Jag skiter i om "bägge parter är okej med det". Objektivt är det helt jävla pinsamt att bo hos sina föräldrar när man är 40.

Citera
2017-05-09, 16:55
  #706
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det är en sits objektivt sett

Inte i mina ögon.
Citera
2017-05-09, 17:07
  #707
Medlem
... Skitsamma var man bor så länge man har ett tak över huvudet och dessutom bara har sig själv att tänka på. Har man inget jobb/inkomst så är det inte ens möjligt att skaffa en lägenhet, och i synnerhet inte när kötiden ligger på allt mellan 5-10 år. Då återstår att köpa en lägenhet/hus vilket kan bli svårt om man inte ens har en stabil inkomst. Många vill säkert inte ha 3 dåligt betalda deltidsjobb heller för att kunna få den där gamla orenoverade ettan utan dusch och kök som varvats mellan 15 pundare och alkisar de senaste 38 åren.
Citera
2017-05-16, 14:24
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Varför flytta från ett mycket fördelaktigt boende där man betalar lite eller inget till ett annat boende där man betalar allt själv?

Att som jag gör, bo i villa utan att betala något för det och att betala lite för maten är ju egentligen helt fantastiskt och jag har svårt att se ett alternativ som konkurrerar med det och är likvärdigt.

För att bli vuxen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback