Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-05, 18:36
  #13
Medlem
tryffs avatar
tanken är att promota sig själv med visitkortet...det är väl ändå inte s svårt att förstå?

Men det passar bättre för säljare, föreläsare osv än på krogen.
Citera
2011-08-08, 11:34
  #14
Medlem
FaderMovitzs avatar
Mitt vanliga, icke privata, visitkort har foto på. Jag tycker det är praktiskt och något som fler borde ha eftersom det gör det lättare att komma ihåg vem som var vem efter ett möte.

Att däremot ha ett "privat" visitkort låter ovanligt och lite skumt. Hade jag fått ett sådant av en tjej hade jag undrat om hon var arbetslös. Hade hon inte varit det så hade jag funderat varför hon ville dölja var hon jobbar någonstans.
Citera
2011-08-08, 22:03
  #15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheelsta
Jag förstår inte vad problemet är.


Jag förstår inte heller vad problemet är. Fotografiet känns iofs som lite overkill men för övrigt är idén mycket användbar. Visitkortet bör för övrigt kompletteras med arbetsplats.

Handlar det om seriös raggning så ger man damen dels dom fakta om sig själv som underlättar kontakt, dels så ser damen att man dessutom har ett arbete...vilket oftast är positivt.

Självklart har man svårt att ta till sig den här typen av nya kontaktunderlättande faciliteter om man bor i Målilla eller Hörby men vi i stan vet hur det går till.

Jag tryckte upp mina första privata visitkort redan i 18-årsåldern och tryckte sedan upp nya när det behövdes. Idag har jag övergått till visitkort via mitt eget företag vilket i princip tjänar samma syfte.

Tilläggas kan att när jag träffade min fru första gången blev hon rätt imponerad över mitt visitkort. Nämnas bör också att kvinnor som får ett visitkort känner sig positivt utvalda vilket är en fördel med tanke på fortsättningen. Man bör alltså inte sprida visitkorten hej vilt på samma krog.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback