Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-02, 17:14
  #1
Medlem
hej alla flashbackare!!

Brukar ofta läsa era teorier, undrar över vad ni tror/vet om en sak!

Moderator kan gärna flytta tråden då jag inte vet vart den passar eller finns en liknande.

Läget ligger till så att en tjej som jag känner väl sitter på en uteservering och firar en födelsedag med några vänner (killar+tjejer). Tre grabbar dyker upp och frågar om det är okej att sitta ner. självklart ingen sitter ju där. Dom pratar lite, smått bekantar sig ca 1 timme. När sällskapet (min väninna) sen ska lämna serviringen händer det som jag undrar över:

En av killarna ger en av tjejerna ett visitkort med: Förnamn, mob nr (påpekar att det är Comviq/Tele2), e-post och område där han bor,
inklusive ett foto på han själv. Ingen arbetsplats, yrkestitel eller liknande. Området är inget dåligt ställe i Sthlm.

Jag undrar:
Är det vanligt?
Gör du så?
Känner du nån som raggar på samma sätt?

personligen tycker jag att det är väldigt märkligt.

Sitter på en bild på kortet men vill inte hänga ut nån. Om intresse visas i tråden kan det skickas via PM

Reserverar för stav fel.
__________________
Senast redigerad av Swe1 2011-07-02 kl. 17:27.
Citera
2011-07-02, 17:18
  #2
Medlem
Ett visitkort med bild på en är ytters ovanligt och lite oseriöst.

Nej jag gör inte så.
Citera
2011-07-02, 17:20
  #3
Medlem
Opppes avatar
Jag tror inte det är vanligt, har dock själv gjort det när jag sommarjobbade någongång typ vid 16 års ålder men mest bara för att det va en rolig grej, hade dock med yrke. Men annars samma grej!
Citera
2011-07-02, 17:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opppe
Jag tror inte det är vanligt, har dock själv gjort det när jag sommarjobbade någongång typ vid 16 års ålder men mest bara för att det va en rolig grej, hade dock med yrke. Men annars samma grej!

Killen ser ut att vara mellan 23-28 om jag skulle gissa. Verkar helt seriös.
Citera
2011-07-02, 17:31
  #5
Medlem
UncleUrbans avatar
Oj vad märkligt. Vilken stil hade dem? Såg de stekiga ut?
Har du pratar med tjejen som fick kortet, vad tyckte hon, blev hon attraherad?
Citera
2011-07-02, 17:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleUrban
Oj vad märkligt. Vilken stil hade dem? Såg de stekiga ut?
Har du pratar med tjejen som fick kortet, vad tyckte hon, blev hon attraherad?

Det jag har fått berättat är att killen hade schysst stil, inte brat, men schysst piké och bra jeans, hon var dock inte intresserad då hon redan har en pojkvän. (inte närvarande)
Citera
2011-07-03, 21:30
  #7
Medlem
Visitkort på krogen

Haha kom och tänka på när vi tryckte upp ett gäng för massa år sedan.

Istället för namn, adr och tfn skrev vi.

INGET NAMN
INGEN ADRESS
INGEN TELEFON
INGA PENGAR

och delade ut, vem f.n vill bli telefonterrad av ett sunkit ONS liksom
Citera
2011-07-03, 21:35
  #8
Medlem
Argots avatar
En polare till mig har visitkort med enbart mobilnumret på. Till och med det är sunkigt, det du beskriver är fullständigt vidrigt beteende.
Citera
2011-07-04, 23:28
  #9
Medlem
tryffs avatar
Det är tämligen vanligt i USA. Tror jag fått några från asien också men minns inte var (filipinerna?).
Passar kanske bättre tillsammans med CV än för krogragg.

Hög klass i sverige är väl bara att ha sitt namn: "Kevin Statarskiöld" och sen skriva nummer eller annan info för hand.
Citera
2011-07-05, 04:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1
hej alla flashbackare!!

Brukar ofta läsa era teorier, undrar över vad ni tror/vet om en sak!

Moderator kan gärna flytta tråden då jag inte vet vart den passar eller finns en liknande.

Läget ligger till så att en tjej som jag känner väl sitter på en uteservering och firar en födelsedag med några vänner (killar+tjejer). Tre grabbar dyker upp och frågar om det är okej att sitta ner. självklart ingen sitter ju där. Dom pratar lite, smått bekantar sig ca 1 timme. När sällskapet (min väninna) sen ska lämna serviringen händer det som jag undrar över:

En av killarna ger en av tjejerna ett visitkort med: Förnamn, mob nr (påpekar att det är Comviq/Tele2), e-post och område där han bor,
inklusive ett foto på han själv. Ingen arbetsplats, yrkestitel eller liknande. Området är inget dåligt ställe i Sthlm.

Jag undrar:
Är det vanligt?
Gör du så?
Känner du nån som raggar på samma sätt?

personligen tycker jag att det är väldigt märkligt.

Sitter på en bild på kortet men vill inte hänga ut nån. Om intresse visas i tråden kan det skickas via PM

Reserverar för stav fel.



Jag förstår inte vad problemet är.

Det står var och en fritt att trycka upp visitkort.
Man väljer själv valfritt innehåll och delar ut korten när man så behagar till den man vill ha fortsatt kontakt med.

Visitkortet du nämner låter helt enkelt som något snubben använder i privata sammanhang.
Han har kanske andra visitkort som är relavanta i jobbsammanhang.

Det finns inget rätt eller fel gällande visitkort.
Det är upp till var och en!
Citera
2011-07-05, 09:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wheelsta
Jag förstår inte vad problemet är.

Det står var och en fritt att trycka upp visitkort.
Man väljer själv valfritt innehåll och delar ut korten när man så behagar till den man vill ha fortsatt kontakt med.

Visitkortet du nämner låter helt enkelt som något snubben använder i privata sammanhang.
Han har kanske andra visitkort som är relavanta i jobbsammanhang.

Det finns inget rätt eller fel gällande visitkort.
Det är upp till var och en!

Det är väl inte direkt ett problem. Jag undrar hur vanligt det är att man kombinerar ett visitkort med ett foto av sig själv. Jag tycker det är märkligt för att jag aldrig sett nåt liknande och undrar vad är tanken? Att man ska vakna helt bakis och titta på kortet för att komma ihåg om personen va tillräckligt attraktiv för att kontakta igen eller?
__________________
Senast redigerad av Swe1 2011-07-05 kl. 09:50.
Citera
2011-07-05, 10:28
  #12
Medlem
Jag kan väl tycka att det är lite konstigt, att ge sitt "vanliga" visitkort till någon brud på krogen för att man råkar ha det tillgängligt och inte råkar ha penna & papper är ju en sak men att ha kort som av mig (om jag vore tjej) skulle uppfattas som raggkort skulle kännas sådär faktiskt. Skulle tolka det som att killen gav detta till alla han träffade typ vilket skulle ge en märklig känsla hos mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback