Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-02, 10:55
  #1
Medlem
Vill skaffa digital-tv men bor i ett gammalt lägenhetshus (MKB) som deras normala digital-tv distributör inte kan leverera till. Undrar hur jag ska kunna skaffa digital-tv ändå? Går det att köpa en inomhusantenn? och isåfall vad bör jag mer ha då? eller vilken är lösningen?? Tack på förhand.
Citera
2011-07-02, 11:48
  #2
Medlem
DollarMakers avatar
visst kan du få in digital TV med en inomhusantenn sen kan du skaffa dig en boxer med ett kort och även för bättre bild en antennförstärkare eller så skaffar du dig en Parabol med en inspelningsbar HD box t.e.x från Canal Digital eller Viasat.eller om du har Telia Bredband kan du få in digital TV genom telia via modem
det är väldigt bra du får en box som du kopplar till TV sen en korsad nätverkskabel till modemet ,går att köra trådlöst också. smidigast är ju Telia digital TV men det förutsätter att du har bredband från Telia först. Lycka Till.!
__________________
Senast redigerad av DollarMaker 2011-07-02 kl. 12:08.
Citera
2011-07-04, 15:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
visst kan du få in digital TV med en inomhusantenn sen kan du skaffa dig en boxer med ett kort och även för bättre bild en antennförstärkare eller så skaffar du dig en Parabol med en inspelningsbar HD box t.e.x från Canal Digital eller Viasat.eller om du har Telia Bredband kan du få in digital TV genom telia via modem
det är väldigt bra du får en box som du kopplar till TV sen en korsad nätverkskabel till modemet ,går att köra trådlöst också. smidigast är ju Telia digital TV men det förutsätter att du har bredband från Telia först. Lycka Till.!





Okej. Om jag förstår saken rätt så måste jag alltså köpa en antenn + en box med kort för att det ska fungera om jag väljer det alternativet?
Citera
2011-07-04, 18:34
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Börja med att ta reda på vad som finns i ditt antennuttag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback