Citat:
Ursprungligen postat av St.Moses
Men hade du blivit förvånad om SAAB tog bort kommentarer som sa att Audi gjorde bättre bilar eller att SAAB gjorde dåliga motorer. Självklart kommer SAAB endast pusha för kommentarer som älskar SAAB.
Kan även tänka mig att det slukar en del tid att gå igenom flödet av kommentarer, men visst hade det varit önskvärt med högre i tak men ingen självklarhet.
Bra poäng - men det innebär att man först bör definiera ett medias roll, samt politiken bakom. Jag anser inte att en tidning skall censurera sina läsares åsikter. Visst, man kan sätta ett regelverk som föder ett debattklimat man vill ha, men total /godtycklig censur tycker jag inte hör hemma på en nyhetssite 2011 i en demokrati.
Nu är Aftonbladet långt ifrån den enda boven här, de flesta tidningar är lika dåliga. Fast märks ofta mest på bladet eftersom de kör en väldigt tydlig agenda, dvs. skapa och driva egna sakfrågor.
Och det är det här som jag tycker är den brinnande punkten. Om Aftonbladet bara rapporterade händelser och sedan visade källan, skulle jag kunna vara utan kommentarsmöjligheten. Nu driver de teser, och det tycker jag att man skall få debattera.