Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-29, 22:03
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaataa
Har inte en aning om varför just den ramsan är om honom, slump kanske?

En slump? Loob var Elitseriens i särklass bästa målspottare. Djurgårdssupportrarna försökte helt enkelt psyka honom och få honom ur balans.

Eller du tror att de skulle sjunga sådana ramsor om någon random sopa?
Citera
2017-09-01, 02:46
  #38
Medlem
Det kommer från finnarna. De hatar svenskar som sänker dessa i hockey. Bara att titta på Sundin. Finnarna har gåt hårt på att han är homosexuell, speciellt efter 6-5 2003. Ingen sanning vare sig det gäller Loob eller Sundin.
Citera
2017-09-01, 03:07
  #39
Medlem
fylleristenJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Nej, detta är fel. Som vanligt kopierade Baby Saints AIK. Det var i den första semifinalen borta i Karlstad som en person vi kan kalla Bod började sjunga den ramsan. Sedan lyckades Baby Saints få cred för det.
Tror jag eventuellt kan stödja den historieskrivningen, var dock inte vid fullt medvetande på nån match de åren,

Halvtveksam Jan
Citera
2017-09-01, 11:08
  #40
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylleristenJan
Tror jag eventuellt kan stödja den historieskrivningen, var dock inte vid fullt medvetande på nån match de åren,

Halvtveksam Jan

Det är väl ett av vår klacks verkliga lågvattenmärken genom historien. Ni får gärna ta credden för den för min del. Var någon som försökte dra igång den i åttondelen mot Färjestad sist. Jag och många med mig tystade honom illa kvickt.
Citera
2017-09-23, 22:51
  #41
Medlem
Minns ni inte ramsan "Riddarn och Boorken är inte som vi andra, Riddarn och Boorken bögar med varandra, Riddarn och Boorken är bööögar!" Sjöngs av AIK när Leif Boork och Roffe Riddervall spelade i Hammarby, första halvan av 80-talet.
Citera
2017-12-05, 09:28
  #42
Avstängd
Mertillens avatar
Det roliga är att när jag samlade hockeybilder inför VM -83 var Håkan Loobs bild bland de mest värdefulla. Han var riktigt känd efter final-dusten mot Djurgården, och ansågs "cool". Minns för övrigt smällen han åkte på där i någon av final-matcherna.
Citera
2017-12-05, 09:43
  #43
Medlem
Jag vill minnas att det var en norsk i globen som startad den ramsan under ett VM. Jon Teigen som fick noll points i mellon med Brandenburger Tor.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback