Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-01, 21:09
  #1
Medlem
Skogstobbes avatar
Tjenare! har precis köpt ett ps3, och hade velat använda det som en dvd spelare.
jag har filmer på datorn som är 4,4gig stora eller större, och när jag köpte mitt ps3 trodde ja att de bara var att ha ett tillräckligt stort usb minne köra in filmen och stoppa in i ps3. men icke.

man är ju tvungen att ha sitt usb minne i ett speciellt format för att ps3 ska kunna hitta det, och i det formatet får filen endast vara 4gig.

Har ni någon klurig lösning för att ja ska kunna se filmen på tvn ändå?
funkar inte med kabel från datorn > tvn för blueray filmer å 1080p klarar inte grafikkortet av.

klarar ps3an att läsa av dvd rw skivor å isåfall finns de dom skivor som är större en 4,7g?

Och spamma inte ner med att man inte ska ladda ner eller att man inte får snacka om sånt, för det har jag inte gjort.
Citera
2011-07-01, 21:22
  #2
Avstängd
Fixa bara Ps3 media Server så streamar du filmerna direkt från datorn till ps3.
Citera
2011-07-01, 21:37
  #3
Medlem
http://www.ps3mediaserver.org/

Funkar skit bra. Det är gratis så bara att hämta hem.

Om du vill streama MKV filmer så försök inte det via trådlöst då MKV kräver mycket bandbred.
Citera
2011-07-01, 23:19
  #4
Medlem
Ufojesuss avatar
PS3 måste väl klara att läsa HFS+?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogstobbe
Och spamma inte ner med att man inte ska ladda ner eller att man inte får snacka om sånt, för det har jag inte gjort.

Du kan bli tvungen att använda dina originalskivor när du vill titta på filmerna, åtminstone nyare. Sony lade in ett kopieringsskydd kallat Cinavia i firmware 3.x som gör att uppspelningen avbryts efter 20 sekunder om man spelar upp kopierade filmer med Cinavia-stöd. Räkna med att de flesta stora släpp kommer ha det framöver.
Citera
2011-07-01, 23:19
  #5
Medlem
Skogstobbes avatar
Vi har en router så de är trådlöst båda till datorn å till ps3,
men mitt ps3 och datorn står i samma rum skulle man kunna sätter en nätverkskabel mellan datorn å ps3 ? har win7 btw
Citera
2011-07-01, 23:49
  #6
Avstängd
med ps3 media server så är det trådlöst
Citera
2011-07-02, 10:30
  #7
Medlem
Skogstobbes avatar
Men kommer inte tunga filmer börja hacka, om filmen först måste gå till routern än våning ner å sen upp till ps3an igen. lr?
Citera
2011-07-02, 11:07
  #8
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstobbe
Men kommer inte tunga filmer börja hacka, om filmen först måste gå till routern än våning ner å sen upp till ps3an igen. lr?

Jo, det kan bli skit om du kör trådlöst, själv kör jag med nätverkssladd mellan modem/router och ps3n.
Citera
2011-07-02, 12:03
  #9
Medlem
Skogstobbes avatar
Ja men kan itne sätta sladd då måste ja borra i golv å tak å de är lite segt.
funkar de inte å sätta sladd bara mellan datorn å ps3an? ja försökte men ja fick de inte å funka iaf
Citera
2011-07-02, 14:18
  #10
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstobbe
Ja men kan itne sätta sladd då måste ja borra i golv å tak å de är lite segt.
funkar de inte å sätta sladd bara mellan datorn å ps3an? ja försökte men ja fick de inte å funka iaf

Nej, det går inte att göra så. Ps3n måste vara kopplad direkt till en router eller ett modem på ett eller annat sätt.
Citera
2012-02-04, 16:23
  #11
Medlem
Zlaneks avatar
Måste man verkligen ladda ner ett program?
varför hittar inte datorn PS3 om det är inkopplat till samma nätverk och router?

Varför hittar inte datorn ps3 fanskapet?!
__________________
Senast redigerad av Zlanek 2012-02-04 kl. 16:38.
Citera
2012-02-04, 22:19
  #12
Medlem
Juicy Js avatar
Istället för att streama så kan du kopiera över filmen från datorn till ps3an med ps3 media server.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback