Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-01, 18:11
  #1
Medlem
vetiloops avatar
Hallå alla glada människor!
Jag har ett litet problem som jag vill ha löst. Har planerat att köpa en ny tv och det blir antingen denna LCD sonyn: http://www.elgiganten.se/product/lju...tv-kdl-40ex500
eller denna Panasonic plasman: http://www.pixmania.se/se/se/5047247...&CodePromo=oui

vill helst inte ha input lag och ska köra på 1080p men har hört att det inte ska vara några problem så länge man har game mode på tven och det har båda dessa men vilken är enligt er bäst för gaming? kome med resonemang om vilken som ska inhandlas !
Citera
2011-07-01, 18:18
  #2
Medlem
-Johan-s avatar
Du kommer att ha input lag på Sony:n även om du har game mode. Det enda sättet för att bli riktigt bra är att använda dig av VGA på en LCD.

Köp Panasonicen, den är jävligt bra. Du kommer bli nöjd.
Citera
2011-07-01, 18:21
  #3
Medlem
vetiloops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Johan-
Du kommer att ha input lag på Sony:n även om du har game mode. Det enda sättet för att bli riktigt bra är att använda dig av VGA på en LCD.

Köp Panasonicen, den är jävligt bra. Du kommer bli nöjd.

okej, tack fast det ända problemet är ju att den är på pixmania är kanske inte så roligt om något strular :s
Citera
2011-07-08, 02:29
  #4
Medlem
Det bästa är att gå till en butik och kolla på respektive tv. Jag var själv helt och hållet inne på plasma och den modellen du föreslår, men efter en ordentlig titt har jag kommit fram till att jag får ont i huvudet av de flesta plasma-tv. Detta pga allt för flimmrig bild.

Den enda plasman med lugn bild är VT20/VT30 men kostar för mycket för mig. Så jag slog till på en ex500 och blev redigt nöjd! jag spelar själv ps3 utan något märkbart lagg. Det viktiga är att man kalibrerar den rätt bara.
Citera
2011-07-08, 02:40
  #5
Avstängd
Banegas avatar
Kör på LCDn. Bäst för spel, skarpare bild, drar inte lika mycket el och du slipper jävla inbränningar.
Citera
2011-07-08, 03:11
  #6
Medlem
Kingandaces avatar
Kör själv med Panasonic TX-P46G20E. Riktigt grym tv. Har inte märkt av något input-lag eller andra konstigheter..
Thumbs up!
Citera
2011-07-08, 10:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banega
Kör på LCDn. Bäst för spel, skarpare bild, drar inte lika mycket el och du slipper jävla inbränningar.
Är du så fattig att 5kr mer i elkostnad spelar roll? Och inbränningar finns inte direkt längre.
Citera
2011-07-08, 13:39
  #8
Avstängd
Banegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Är du så fattig att 5kr mer i elkostnad spelar roll? Och inbränningar finns inte direkt längre.

Jag köpte min TV för 6 månader sen.. nog finns det inbränningar.
Citera
2011-07-08, 13:57
  #9
Medlem
PomLs avatar
LCD:n!
Så som jag har förstått det så LCD nu hunnit ikapp plasma i bildkvalité..
Citera
2011-07-08, 16:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banega
Jag köpte min TV för 6 månader sen.. nog finns det inbränningar.
Beror väll på hur man använder den, går att få inbränningar på en lcd med.
Min plasma har iaf inga trots att jag somnat med den på.
Citera
2011-07-08, 16:33
  #11
Medlem
Silverridges avatar
Om bildkvaliteten var avgörande så hade jag valt plasman och om säkerhet och garantier har nån betydelse från leverantörens sida så hade jag valt lcd:n (med tanke på vilka leverantörer du har specat). För pixmania hade jag fan inte ens beställt strumpor från.


Citat:
Ursprungligen postat av Banega
Jag köpte min TV för 6 månader sen.. nog finns det inbränningar.
Hur har du lyckats med det? Är det en budgetmodell?
Jag har haft min i fyra-fem år kopplat till en pc utan att lyckas få några som helst inbränningar.
__________________
Senast redigerad av Silverridge 2011-07-08 kl. 16:35.
Citera
2011-07-08, 19:30
  #12
Avstängd
Banegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
Om bildkvaliteten var avgörande så hade jag valt plasman och om säkerhet och garantier har nån betydelse från leverantörens sida så hade jag valt lcd:n (med tanke på vilka leverantörer du har specat). För pixmania hade jag fan inte ens beställt strumpor från.



Hur har du lyckats med det? Är det en budgetmodell?
Jag har haft min i fyra-fem år kopplat till en pc utan att lyckas få några som helst inbränningar.

Nej, ingen budgetmodell.

Jag har lirat FIFA och ibland låtit vara TVn vara på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback