Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-30, 23:11
  #1
Medlem
Jag tänkte häromdagen på att alla bögar jag känner/känner till oftast rör sig i överklasskretsar. De är ofta framgångsrika, alltid positiva, verkar leva någon sorts "sex and the city-inspirerade liv" och ligger till höger i politiken.

Lesbiska däremot är alla med Vänsterpartiet eller FI. De är vegetarianer och veganer, miljökämpar, är ute och demonstrerar så fort de får chansen och älskar att debattera om feminism och orättvisor.

Detta är givetvis bara mina egna erfarenheter och spekulationer, men vad tror ni? Ligger det någon sanning i det och vad beror det i så fall på?


(Ursäkta om tråden hamnade fel, visste inte riktigt var jag skulle lägga den)
Citera
2011-06-30, 23:18
  #2
Medlem
Fickpluntans avatar
Intressanta iakttagelser faktiskt. Inte tänkt på det innan, men det du säger stämmer ganska väl överens även med mina erfarenheter. Förmodligen också med det kollektiva medvetande som i många sammanhang är känt som "fördomar".

Det kan nog tänkas att lesbianer generellt är sämre än bögar. Man måste dock inflika att bögarna är klart äckligare. Åtminstone om man tänker på vad de i regel pysslar med på fritiden.
Citera
2011-06-30, 23:29
  #3
Medlem
GlassKattens avatar
Ligger absolut någonting i det du säger, märkligt..
När det gäller lite yngre, typ tonåringar, har jag dock en känsla av att det ofta är "tvärt om".

Jag känner inga homosexuella damer, vad jag vet.
Citera
2011-07-01, 15:43
  #4
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Den officiella gay-rörelsen känns väldigt vänster men det känns för det mesta missvisande och HBT-grupperna representerar nog bara en liten del av alla homosexuella.

Tjejer tenderar alltid att vara mer vänster, därav många lesbiska det också. Sen vet vi alla att kvinnor är kollektiva varelser medan män är mer ego-centrerade - därav så blir bögar mer höger?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback