Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-24, 11:01
  #13
Medlem
1945s avatar
Det handlar om att ha lite flax... Jag bytte bort min slim 120Gb förra veckan. Fick en Dator med Intel E8500, 3,16ghz, 2TB hårdisk, Corsair 750w nätagg samt 2 GTS 450 i SLI.. . Mycket nöjd!
Citera
2011-08-24, 11:14
  #14
Medlem
Om du inte har bråttom med att sälja det så tycker jag att du skall göra så här.
1. Bestäm dig var du absolut lägst är villig att sälja allting för i ett paket.
2. Lägg på 10-40% på ditt lägstapris, t.ex. om du kan tänka dig att sälja den för 2000 :- lägg ut den för 2800 :-
3. Lägg ut annonsen med fullständig beskrivning, snyggt och prydligt med bilder ( Sätt ihop flera bilder till en bild så sparar du ett par kronor)

I första omgången säljer du inte för 2000 :- även om du får erbjudandet, du väntar på att få en ovetande på kroken och sälja högt. Får du inte sålt den då lägger du ut konsollen för 2000:- och markerar att ingen prutmån finns.

Men som sagt, du måste själv bestämma ditt lägsta pris. Jag behåller hellre vissa prylar även om jag i dagsläget inte använder de för att jag tycker att det inte är värt att sälja dem med tanke på hur mycket de tappat i värde.
Citera
2013-04-23, 01:46
  #15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag ska också sälja mitt PS3 och i manualen står det ifall man ska sälja sin konsol (t ex) så bör man göra en full återställing. Vilket skulle ta 18 h?! Det jag har gjort är att radera all kreditkortsinformation, avaktivera mitt psn-konto och vanliga konto och sen gjort en snabbformatering. Jag startade om den nu från skratch och allt såg grönt ut. Behöver jag verkligen göra en fullständig formatering? Det finns väl ingen information som kan hämtas från mitt tidigare konto?
Citera
2013-10-07, 19:05
  #16
Medlem
PhilipMorrizs avatar
Jag har lite av samma problem. Jag ska sälja konsolen med en del nerladdade spel från PS-store, men jag vill naturligtvis inte ha mitt konto på konsolen till den nya ägaren. Jag har sökt med ljus och lykta på nätet vad som händer om man radera kontot, tydligen så försvinner allt nerladdat material. Det måste väl finnas någon metod för att behålla alla data? Det är ju trots allt köpt lagligt i deras affär (precis som att jag har köpt fysiska spel och kan sälja dem), eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback