2011-06-29, 19:50
Bannlyst
Hej!

Spelade kubb hr om dagen med tjejen och hennes familj, och hennes mor ville spela killarna mot tjejerna.

Jag kom att tnka p det, att kvinnor vill oftare dela upp lagen efter kn nr det gller tvling, iallafall enligt mina erfarenheter. r detta fr att dom, om dom frlorar kan sga "h, ni r ju killar och ska vara bra p sport", eller om dom vinner s kan dom vara jtteglada och pst sig s jvla bra och vi mn vara underlgsna? Dom kan liksom inte "frlora" och vara dliga d?

Bara en tanke som slog mig som sagt.
Citera
2011-06-29, 19:54
Bannlyst
Om de slr er, kan de reta er fr all framtid, det r just drfr. Hnt mig en gng att jag frlorat mot ett par tjej, vad tror du hnde? GG allt jag kan sga ...
Citera
2011-06-29, 19:59
Bannlyst
vet inte intressant tanke sjlv har jag inte frlorat mot en tjej n i ngon sport utom mjligen brottning av olika anledningar
Citera
2011-06-29, 21:46
Medlem
carrooouws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bippsie
Hej!

Spelade kubb hr om dagen med tjejen och hennes familj, och hennes mor ville spela killarna mot tjejerna.

Jag kom att tnka p det, att kvinnor vill oftare dela upp lagen efter kn nr det gller tvling, iallafall enligt mina erfarenheter. r detta fr att dom, om dom frlorar kan sga "h, ni r ju killar och ska vara bra p sport", eller om dom vinner s kan dom vara jtteglada och pst sig s jvla bra och vi mn vara underlgsna? Dom kan liksom inte "frlora" och vara dliga d?

Bara en tanke som slog mig som sagt.

Som vi diskuterat kan i alla fall jag se det som en win-win situation. I ett nytt frhllande, t.ex i dejtingfasen s kan man som tjej frlora oavsett om det r med flit eller inte s att killen fr knna sig "manlig". Det r ju killen som ska vara bst och som ska vinna om man ska utg frn de stereotypa frestllningar. Allts r en frlust fr en tjej +/- 0.

Vinner man sedan s kan man sklart om man vill skryta lite extra, eller lta bli, det kommer nog knnas lika jobbigt fr en "mansgris"-kille oavsett (jag vill tro att yngre mer jmstllda killar inte bryr sig lika mycket?). Hr blir en vinst sklart WIN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in