Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-28, 22:12
  #1
Medlem
Tänkte bara kolla med er andra om ni trivs med hur Sverige styrs.

Det spelar ingen roll om de är alliansen eller de rödgröna. Sverige kommer ju styras på ungefär samma sätt.


Den stora frågan är trivs vi med allt detta egentligen?

Syftar på arbetslösheten, invandringen och alla dessa bidrag.


Många bryr sig säkert men för mig känns de iaf som hur man än röstar så blir de inte bra?



Hade bara detta i tanken just nu Flame on
Citera
2011-06-28, 23:06
  #2
Medlem
Apspektakels avatar
Sådan är verkligheten, alltid något att klaga på.
Vill du ha en utopi så lägg dig ner i sängen och dröm.
Citera
2011-06-28, 23:09
  #3
Medlem
Doktor Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtensweet
Det spelar ingen roll om de är alliansen eller de rödgröna. Sverige kommer ju styras på ungefär samma sätt.
Korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sixtensweet
Många bryr sig säkert men för mig känns de iaf som hur man än röstar så blir de inte bra?
Korrekt.

Som du själv listat ut blir det i princip samma skit oavsett vilket politiskt block som innehar makten. Det är mer gradskillnader. Antingen är skatten skyhög eller så är den bara nästan skyhög, osv. Invandringen blir i princip oförändrad. Det mesta av skattepengarna går till att betala folk för att inte jobba (dvs till att köpa röster). Etc etc etc.

Som jag ser det är det egentligen bara på en punkt där de olika riksdagspartierna tycker olika, och det är invandringen. Alla partier utom ett (gissa vilket) vill bibehålla eller öka invandringen. Inte helt svårt val vem man skall rösta på.
Citera
2011-06-28, 23:30
  #4
Medlem
freeriderXIIs avatar
Sverige behöver mer av protestantisk kristendom.
Citera
2011-06-29, 00:19
  #5
Medlem
Doktor Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Sverige behöver mer av protestantisk kristendom.
Då man i svensk skola numera i regel inte firar skolavslutning i kyrkan samt att vi tar emot ständigt ökande mängder muslimer så får det mig att tänka att du är rätt ensam i din uppfattning. Mångkultur och sådant bra, du vet......
Citera
2011-06-29, 00:31
  #6
Medlem
Nja, vi har runt minst en miljon värdelösa svartingar som inte tillför något och som borde buntas ihop och slängas ut.
Citera
2011-06-29, 01:30
  #7
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Sverige behöver mer av protestantisk kristendom.
Ja, om vi verkligen verkligen tror på det så kommer kanske vår magiska osynliga låtsaskompis i himlen att bli verklig och trolla bort arbetslösheten.
Citera
2011-06-29, 15:36
  #8
Medlem
q
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback