Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 11:05
  #61
Medlem
ElFarolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Kan någon förklara vad som händer? I skrivande stund har aktien tappat 80% idag. Jag försöker hitta information men har ingen förståelse för vad som hänt.
Edit: Har SCA delats upp i två bolag och de som behållt sina aktier kommer nu få aktier i det nya bolaget?


SCA delas upp och aktieägare ska få aktier i det "nya" bolaget Essity. Idag är första dagen aktien handlas utan rätt till aktier i Essity. Preliminär notering är på torsdag.
Citera
2017-08-11, 12:31
  #62
Medlem
jack.danielss avatar
Enligt avanzas faktauppgifter har sca 8,7% direktavkastning. Kan det stämma? Eller blev det fel när uppdelningen var tidigare i somras? 8,7 är ju grymt högt för ett stabilt bolag som sca!
Citera
2017-09-25, 09:38
  #63
Medlem
Rekas avatar
Hur tror ni att utdelningen kommer att förändra sig p.g.a. uppdelningen?
Står den kvar på c:a 6 kr så är det ju väldigt bra med tanke på aktiens pris.
Citera
2017-09-25, 11:00
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hur tror ni att utdelningen kommer att förändra sig p.g.a. uppdelningen?
Står den kvar på c:a 6 kr så är det ju väldigt bra med tanke på aktiens pris.

Den lär delas som aktien? Annars är ju essity värt 0 kronor ist.
Citera
2018-02-27, 15:20
  #65
Medlem
SCA A och B

Någon som vet varför deras utdelning har sjunkit så mycket?
Citera
2018-05-24, 07:33
  #66
Medlem
PsychoMantiss avatar
Får se om jag kan väcka liv i denna tråd. Jag har ägt aktier i SCA för många år sedan och funderar på att gå in igen. De verkar billiga, men det kanse beror på en fission? Är dåligt insatt i bolaget idag. Är det köpläge anser ni?
Citera
2018-05-24, 17:30
  #67
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoMantis
Får se om jag kan väcka liv i denna tråd. Jag har ägt aktier i SCA för många år sedan och funderar på att gå in igen. De verkar billiga, men det kanse beror på en fission? Är dåligt insatt i bolaget idag. Är det köpläge anser ni?
Precis! Företaget har befriats från hygiendelen och ägnar sig nu enbart åt skog och massa.
Jag tror, tvärt emot vad experterna säger, att det är köpläge!
Massaproduktionen i Östrand skall byggas ut ytterligare, och det ser ut att bli brist på pappersmassa de närmaste åren.
En satsning på dieselråvara är tänkt att leverera 100 000 ton/år om tre år. Bra tajming nu när vi går mot obligatorisk inblandning av förnyelsebart drivmedel.

Själv kommer jag att hålla på mina SCA B, då jag tror på företaget långsiktigt. Däremot överväger jag att sälja hela mitt innehav i Essity Hygiene & Health AB (före detta SCA Hygiene Products AB).

Dock vill jag vara tydlig med att jag inte vill råda någon att sälja eller köpa, utan bara redogör för hur jag själv tänker.
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2018-05-24 kl. 17:33.
Citera
2018-05-25, 04:38
  #68
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Precis! Företaget har befriats från hygiendelen och ägnar sig nu enbart åt skog och massa.
Jag tror, tvärt emot vad experterna säger, att det är köpläge!
Massaproduktionen i Östrand skall byggas ut ytterligare, och det ser ut att bli brist på pappersmassa de närmaste åren.
En satsning på dieselråvara är tänkt att leverera 100 000 ton/år om tre år. Bra tajming nu när vi går mot obligatorisk inblandning av förnyelsebart drivmedel.

Själv kommer jag att hålla på mina SCA B, då jag tror på företaget långsiktigt. Däremot överväger jag att sälja hela mitt innehav i Essity Hygiene & Health AB (före detta SCA Hygiene Products AB).

Dock vill jag vara tydlig med att jag inte vill råda någon att sälja eller köpa, utan bara redogör för hur jag själv tänker.

Känns som SCA kan ha en ljus framtid på sikt. Dock är det lite oroande tider just nu med Trump vid rodret men det behöver ju inte påverka SCA negativt. Tack för din åsikt. Uppskattas.
Citera
2018-12-27, 16:58
  #69
Medlem
https://ibb.co/VSS5DvP
Citera
2018-12-28, 16:45
  #70
Medlem
Pojkekorvs avatar
Sjunkit?

Du kan ju inte jämföra SCA innan de avkoppade Essity med efteråt.
Citera
2020-01-29, 23:35
  #71
Medlem
Vad fan är det som händer med aktien? Sjunker som en sten just nu..
Citera
2020-01-30, 06:36
  #72
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Vad fan är det som händer med aktien? Sjunker som en sten just nu..

Sänkta priser på pappersmassa och sågade trävaror tynger SCA. De har dock skogsinnehav som garanterar långsiktigt värde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback