Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-27, 01:35
  #1
Medlem
Rumpmages avatar
Något som jag uppfattar som en slags skamfläck på vår i övrigt så vackra jord är " White trash ".

Jag kommer troligen bli mamma under de närmaste fem åren och vill inget mer än att mitt barn inte blir en s.k. " White trash " människa.
Skulle behöva tips på hur man gör för att undvika detta misslyckande.

Kan ni komma på något juste tips på hur man beter sig för att barnen inte ska bli " White trash " ?
Citera
2011-06-27, 01:45
  #2
Avstängd
PerschlarFundrons avatar
Flytta till ett bostadsområde där det inte finns något "white trash" så är risken mindre att ungarna får sådana influenser.

Vad menar du exakt med white trash?
Citera
2011-06-27, 01:45
  #3
Medlem
Farbror Fazers avatar
Så länge du inte beter dig som sådan så är det ytterst liten chans att något av dina barn följer dig.

Vilka de än växer upp till så kommer de alltid vara sin mors barn i första hand. Så länge du inte är helt sjuk i huvudet och de föraktar och förnekar dig såklart, men man måste nog vara sjukt dålig förälder för att ens barn ska hata en.
Citera
2011-06-27, 01:50
  #4
Medlem
Skitonds avatar
Att se till att bo i rätt område är det absolut bästa sättet att motverka detta. Ett område där hans vänner är väluppfostrade och har "kommer att smitta av sig på honom och motverka detta.

Ha ett ordnat hem, uppför er och lär honom hur man uppför sig. Ha inga supfester med polarna, föregå alltid med gott exempel, umgås med folk som inte ger ditt barn wrong ideas liksom.

Jag tror att miljön hemma är viktigast, städa, pynta inte med spritflaskor, rök inte, vårda språket.
Citera
2011-06-27, 01:53
  #5
Medlem
Men om man inte är av det slaget själv så ger det ju sig självt? Detta åtminstone till 99, 9 % säkerhet?
Citera
2011-06-27, 01:56
  #6
Medlem
Rumpmages avatar
Det kan låta som jag har fördomar mot s.k. vitt slödder men faktum är att mycket stämmer av nedan givna exempel!

1. Bristfällig utbildning och extremt låga ambitioner.
2. Lever i social misär.
3. Förökar sig som kaniner. Ofta i tidig ålder.
4. Saknar klass och beter sig dåligt. Skämmigt beteende.
5. Bryr sig inte mycket mer än om sprit och rökning och bilar.
6. Skyltar med sitt liv i bloggar och dokusåpor.
Citera
2011-06-27, 01:58
  #7
Medlem
BabelSnabels avatar
Åk inte mattsvart volvo 240,245, Bär inte sådana där marknads vargtröjor, urtvättade mjukisbyxor å foppatofflor ihop så ska det nog gå bra
Citera
2011-06-27, 02:03
  #8
Medlem
Rumpmages avatar
http://neccin.blogg.se/2011/june/lit...a.html#comment

Att man undviker att sina barn utvecklas till en sådan här varelse.
Citera
2011-06-27, 02:04
  #9
Medlem
Zelogaths avatar
Tycker det låter ganska WT att försöka avstyra en redan förutbestämd väg för ditt barn
Nej, nu jävlades jag bara, förlåt

Håller med flertalet, hur kommer det sig att ditt barn skulle bli WT om du själv inte är det?
Visst påverkas barn av sin omgivning, sina kompisar etc men det är i hemmet man verkligen utvecklas till den man är.

Kanske en definition av WT från din sida skulle underlätta för att få oss att förstå varför du inte inser detta själv?
Citera
2011-06-27, 02:09
  #10
Avstängd
PerschlarFundrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpmage
http://neccin.blogg.se/2011/june/lit...a.html#comment

Att man undviker att sina barn utvecklas till en sådan här varelse.
Det känns som om du egentligen föraktar dig själv, och är rädd för att barnen ska märka hur "lowclass" du är och sedan bli likadana själva...
Citera
2011-06-27, 02:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Det känns som om du egentligen föraktar dig själv, och är rädd för att barnen ska märka hur "lowclass" du är och sedan bli likadana själva...

Tror det kallas "Projicering"?
Citera
2011-06-27, 02:20
  #12
Medlem
Rumpmages avatar
@ Zelogath

Jo jag begriper ju självfallet att mitt agerande är givetvis den kanske största bidragande faktorn till huruvida mitt barn blir ett s.k. vitt slödder.
Där är vi båda införstådda på samma tanke.

Är ju i grund och botten mest oroad för hur umgänget kan skada mina framtida barn. Jag hoppas nu att de är inte är labila och faller för grupptryck.

Tyvärr så är s.k. " White trash " en typ av rörelse som det är tämligen svårt att ta sig ur.
Det är en ond spiral att umgås med sådana människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback