2023-05-29, 22:53
Medlem
kompjuters avatar
De buyer 32 cm kolstol för kött
Satake 26 cm till övrigt
Citera
2023-07-01, 08:59
Medlem
g-in-a-gis avatar
Vi har använt IKEAs non-stick, vilket fungerar ypperligt i början, men den blir ju dålig efter cirka 6 månader. Det ska ju tydligen inte vara så nyttigt heller..
Vad skulle ni rekommendera för allround panna? Jag kan tänka mig att betala lite mer om det är kvalitet.
Vi har induktionsspis. Det vi använder pannan mest till är äggröra på morgonen, steka kyckling och köttfärssås. Jag vill ha lock till.
Fördel om det går att köra klart kycklingen i ugnen i samma panna.

Några tips?
Citera
2024-04-05, 04:22
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Någon som har testat Onyx stekpannor? Hittar väldigt lite info om dessa.
Ja, jag har en sån, 28 cm med glaslock. Har haft den i ett drygt år och den är fortfarande bra. Jag använder den för att laga till exempel köttfärssås och grytor i mindre volymer. Lättdiskad dessutom.
Citera
2024-04-05, 05:15
Medlem
Pungsvings avatar
Viking. Snarlik All-Clad. 175 på rea.
Citera
2024-05-17, 20:52
Medlem
Smeg Stekpanna !
Finns både som 24 cm och 30 cm !
Den är superbra!
Citera
2024-05-17, 22:10
Medlem
Vem0ths avatar
Har 4 stekpannor.

En billig teflon(ICA, Coop, Rusta etc) främst för snabba rätter och ägg.

En dyrare teflon(fastnat ordentligt för Pyrex) som jag kan använda till allt. Den är fantastisk till både steka kött och grönsaker.

En aluminium från IKEA, den har höga väggar och används primärt för just köttfärsrätter.

Sist en kolstål från DeBuyer om jag verkligen ska skryta om mina köttkunskaper. Används bara när jag ska bjuda på mat. Då jag kan få perfekta biffar med teflonen så använder jag den hellre för att bara göra mig själv och sambon nöjda. Men att sedan steka grönsaker i kolstålspannan efter man stekt kött är så förbannat gott dock, lite av fonden och kvarlevande olja fångas upp och sätter sådan underbar smak.
Senast redigerad av Vem0th 2024-05-17 kl. 22:13.
Citera
2024-05-28, 22:50
Fiskars en rostfritt stål. Jag gillar den förutom att man måste lära sig hur rostfritt fungerar funkar inte om man är en amatör som är van vid dom där billiga pannorna för en hundring som säljs på ICA eller vad dom kostar.
Citera
2024-11-19, 19:15
Medlem
Waldorfnisses avatar
Är det någon som testat denna? Har fått bra betyg och är sugen på en redig panna som tål alla typer av mat. Har en kolstålpanna som jag älskar, men saknar att kunna göra sås med vin och dylikt i den efter att man stekt kött. Plus att den är snygg som fan.

https://bagarenochkocken.se/kokkarl-...ekpanna-28-cm/
Citera
2024-11-26, 20:40
Medlem
Mohaves avatar
Min favoritpanna:

https://onyxcookware.se/collections/...uterpanna-26cm

Den funkar utmärkt både till att steka i och att göra små grytor i.

Bra priser på Onyx grejer nu under Black Week. Rekommenderas.
Citera
2024-12-06, 13:59
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Har nu kört slut på en keramisk panna från Fiskars. Höll ungefär lika länge som en plastpanna. Nu fastnar saker i den. Det var första och sista keramiska pannan jag testat. Får fixa en kolstål för enbart äggrätter.
Och kolstål blev det sedan dess. DeBuyer Mineral B och inne på sjunde året nu. Har 20, 24 och 28 cm.
Citera
2024-12-06, 20:46
Medlem
StigAllans avatar
Använder min gjutjärnsstekpanna som har tjänat mig sedan jag flyttade från föräldrahemmet.
Kan nog vara en Skeppshult.
Äger en teflonpanna som används ytterst sällan så den är nog i nära nyskick.
Citera
2024-12-24, 09:11
Medlem
KruciKruxs avatar
Hej alla och God Jul

Tänker skaffa en ny stekpanna och det står mellan ren gjutjärn och gjutjärn med beläggning an emalj, vad är forumets tankar kring dessa alternativ?
Jag steker; fågel, kött och fisk, dvs allround.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in