Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-05-19, 19:36
  #49
Medlem
Citat:
När bibeln talar om tro så är det inte en intellektuell tro den talar om (även om man kan ha det med) utan om "hjärtat"s tro alltså tillit till Gud.

Eh, ja det är ju precis det jag skrivit i tråden. Det är bara att gå tillbaka och läsa. Tro är hållningar och attityder mer än tro i vardaglig mening (såsom jag tror att äpplet är gott etc).

Citat:
Om jag frågar någon vad kärlek är och får svaret "ett ord på 6 bokstäver" och det visar sig att det är det enda personen vet om kärlek ja då är det illa trots att ingen kan vetenskapligt bevisa att kärlek finns.

Du tror alltså att jag begår ett use-mention-misstag? Varken Gud eller kärlek är ett ord. Jag frågar efter begreppet, inte ordet, och genom begreppet ges saken till känna. Jag blir faktiskt lite upprörd av att du tror att jag är så dum att jag vill ha ett svar som Gud är ett ord med tre bokstäver. Sätter jag det inom "..." talar jagom ordet och gör jag inte det använder jag det istället.

Citat:
Vad jag med mina olika bilder försöker säga är att du missat vad kristen tro handlar om.

Nej, däremot har du troligen inte läst igenom tråden innan du postat.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback