Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-26, 17:21
  #1
Avstängd
stoppkloss2s avatar
SD har konkreta lösningar för hur de ska lösa problemen. Vad säger ni som stöder nuvarade politik D.v.s Alla ni som inte är SDare .
Hur ska ni lösa integrationsproblematiken? med utanförskap mm. För tydligen så funkar ju inte den politik regeringen mm nu fört i en längre tid. Det blir ju inte bättre.

Jag är personligen övertygad om att Danmark efter sina krafttag mot detta problem kommer att få se en avsevärd förbättring mot mindre kriminallitet och mindre rasism då de som skapar rasism D.v.s de kriminella och bråkiga invandrarna försvinner och kvar blir de som sköter sig. Vad tycker ni om detta? Är det rasistiskt?

Jag är själv för assimilering som svaret på integration, de är bara SD i riksdagen som är för detta och det tycker jag är konstigt med tanke på att alla man frågar vill att de som kommer hit ska anpassa sig till Svenska värderingar . Kan även tillägga att Svenska värderingar är ett uttryck som är på väg att vattnas ut pga att media vill få de till att Sverige har ingen egen kultur. Vilket är riktigt sjukt.

Jag tror dock att den höga invandringen är själva roten till problemet, hur ser ni som är för ökad eller lika stor invandring som idag på detta?

Så de som ska diskuteras är. Hur ska ni lösa problemet med invandringen, om ni nu inte kan eller vill göra som SD vill?
__________________
Senast redigerad av stoppkloss2 2011-06-26 kl. 17:59.
Citera
2011-06-26, 17:23
  #2
Medlem
Ultimatrixs avatar
Varför tror du att regeringen vill lösa något alls? Landet är precis som Alliansen vill ha det just nu. Fri invandring/potentiella röster och bidragen flödar.
Citera
2011-06-26, 17:28
  #3
Medlem
De vill inte lösa dem. Sossarna får nya väljarhjon och moderaternas vilja att ställa om Sverige till ett låglöneland accelererar.
Citera
2011-06-26, 17:34
  #4
Medlem
parkmattans avatar
Genom att göra svenskarna till en minoritet och då är det vi som är problemet inte "invandrarna".
Citera
2011-06-26, 17:37
  #5
Avstängd
stoppkloss2s avatar
Självklart vet jag att på högre politiskt nivå så finns det en annan agenda. Frågan är dock ställd till boskapet som röstar på establisimanget i tron om att de faktiskt försöker lösa problemet med integrationen.
Citera
2011-06-26, 17:43
  #6
Medlem
Glebbs avatar
De har ju börjat med att införa en mängd nya bidrag, som ska få invandrarna ur utanförskapet. Så bidrag, tycks vara deras huvudsakliga idé.
Citera
2011-06-26, 17:44
  #7
Medlem
Integration till vad? Vad är det folk ska integreras till, det är frågan.

För det första så verkar sverige inte ha någon kultur kvar att erbjuda. Allt som görs räknas som rasistiskt. Eller pga hänsyn och respekt till andra grupper så gör vi inte det och det.

Det är klart att integrationen misslyckas när det inte finns något att integrera sig till och allt detta är tack vare politiken som förs.

Sedan så måste vi förstå att immigrationen måste ta en liten paus för att man ska kunna få i gång de man redan har tagit emot och försöka få in de i samhället. Det är ingen lätt grej och det tar tid. Men utan denna paus , hur ska det gå för (integrationen) om man fortsätter att ta in mer och mer immigranter hela tiden. Man få ingen tid att till att ta hand om de som redan har kommit hit. Det är inte på något sätt rasistiskt att tycka så men man blir kallad för det.
Citera
2011-06-26, 18:36
  #8
Medlem
GanjaMoons avatar
Det är ju det som är grejen

Alla partier för utom sd och deras hjärnskadade anhängare har extrema problem med att inse sanningen gissar på vaneförställningar,dom vägrar erkänna att vi har ett problem

och tror du politikerna i dom andra partierna bryr sig om sverige? inte ett skit dom bryr sig enbart i sina feta löner,sen skiter dom fullständigt hur det går för sverige

och dom kommer aldrig erkänna att vi har nåt problem med integration utan kommer fortsätta med sin vanliga politik, straffa brottsoffer gulla med brottslingar och låt våldtäkts män välla in och våldta
Citera
2011-06-26, 20:18
  #9
Avstängd
stoppkloss2s avatar
Dåligt med svar från majoriteten av Sveriges befolkning kan ju nästan misstänka att det inte har någon lösning utan att det bara att vänta ut Sveriges undergång.
Citera
2011-06-26, 21:31
  #10
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppkloss2
SD har konkreta lösningar för hur de ska lösa problemen. Vad säger ni som stöder nuvarade politik D.v.s Alla ni som inte är SDare .
Hur ska ni lösa integrationsproblematiken? med utanförskap mm. För tydligen så funkar ju inte den politik regeringen mm nu fört i en längre tid. Det blir ju inte bättre.

Jag är personligen övertygad om att Danmark efter sina krafttag mot detta problem kommer att få se en avsevärd förbättring mot mindre kriminallitet och mindre rasism då de som skapar rasism D.v.s de kriminella och bråkiga invandrarna försvinner och kvar blir de som sköter sig. Vad tycker ni om detta? Är det rasistiskt?

Jag är själv för assimilering som svaret på integration, de är bara SD i riksdagen som är för detta och det tycker jag är konstigt med tanke på att alla man frågar vill att de som kommer hit ska anpassa sig till Svenska värderingar . Kan även tillägga att Svenska värderingar är ett uttryck som är på väg att vattnas ut pga att media vill få de till att Sverige har ingen egen kultur. Vilket är riktigt sjukt.

Jag tror dock att den höga invandringen är själva roten till problemet, hur ser ni som är för ökad eller lika stor invandring som idag på detta?

Så de som ska diskuteras är. Hur ska ni lösa problemet med invandringen, om ni nu inte kan eller vill göra som SD vill?
Jag är inte SD:are och stöder inte nuvarande politik, och jag är sannerligen inte ensam, så där får du nog tänka om.
För min del skulle jag köra det liberala spåret. Ett spår som i mycket är det som mött alla invandrare i USA under mer än 100 år. Bevisligen med stor framgång.
Citera
2011-06-26, 21:57
  #11
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkmattan
Genom att göra svenskarna till en minoritet och då är det vi som är problemet inte "invandrarna".
Det som är skrämande är ju att du säkerligen menar allvar.
Citera
2011-06-26, 22:29
  #12
Medlem
Eftersom vi konstigt nog saknar batikhäxor i tråden så tänkte jag vara de behjälplig och lyfta fram det multikulturalistiska perspektivet i diskussionen.

Grundproblemet till varför integrationen (svenskars anpassning till utomeuropeiska nybyggare) fungerar dåligt är rasism och diskriminering. Därför har jag här nedanför listat 10 åtgärder som ska göra Sverige till ett mångkulturellt paradis.

Åtgärder:
- Öka invandringen, inför nya asylregler där även kravet "av bekvämlighetsskäl" införs, dvs den som riskerar att få det sämre ekonomiskt ställt i sitt hemland än här vid avslag ska få stanna.
- Inför "nysvenskkvoter" på alla arbetsplatser. Vart femte anställd skall vara nysvensk.
- Förbjud kritik av islam. Den som befrämjar islamofobiska stämningar i samhället genom att kritisera profeten Muhammed och självmordsbombares motiv döms till 10 års fängelse.
- Sänk straffsatserna på samtliga brottsområden där invandrare är överrepresenterade så att vi slipper en rasistisk och stigmatiserande snedfördelning av vilka som sitter i våra fängelser.
- Tillåt minareter med böneutrop. Allt annat är kränkande och exkluderande för muslimer.
- Inför "mångkulturpoliser" som har till uppgift att kartlägga och jaga människor som kan tänkas ha negativa uppfattningar om den förda invandringspolitiken och dess konsekvenser.
- Ge regeringen och säkerhetspolisen befogenheter att stänga ner främlingsfientliga internetsidor i stil med den f.d. utrikesministern Laila Freivalds beundransvärda initiativ våren 2006.
- Ändra brottsbalken i enlighet med Tobias Hübinettes och Kitimbwa Sabunis rättsuppfattningar så att nysvenskar slipper bli straffade när de agerar i nödvärn mot pursvenskars främlingsfientliga kränkningar.
- Inför muslimska helgdagar. Mångkultur på pappret duger inte, den måste även praktiseras i realiteten.
- Ge illegala invandrare rösträtt. Alla som tar del av svensk sjukvård och utbildning borde rimligtvis också ha något att säga till om vad gäller utformningen.

Tack för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback